Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

Mijn 2012 B7 passat ging geregeld in Noodloop (vermogen weg, en niet meer dat 2600 toeren) bij +- 140km op de teller.

Dit kwam na de sjoemel update. Wel irritant om steeds bij 140 van contact te halen. (mooi dat bij zo'n B7 wel je rem en stuurbekrachtiging blijft werken en niet op stuurslot gaat alks je nog rijdt :smile:

Hij is uitgelezen en hieruit kwam dat de wastegate bleef wel eens hangen, een grapje tussen de €1200,- & €1500,- zei de dealer voor een nw turbo.

En dat viel helaas niet onder de coulance regeling van VW :sad:

Vreemde is dat na het uitlezen de storing weg is.

Aangezien er in januari een nieuwe B8 klaar staat maar niet meer laten maken (volgens mij kan dat ook zeker goedkoper bij een turbo spec.)

 

O, ja. Vroeger kon ik tussen de 1000 en 1100km halen op 1 tank. Tegenwoordig meestal geen 1000 meer. (1.6tdi 105pk)

Staat wel bijna 200.000 op de teller.

aangepast door NickyNoname
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Ramon_Passat_B7 bij VAGtechniek kunnen ze zeker iets doen. Jij hebt nu je "certificaat" dat jij in orde bent met je Passie. Bel of mail ze maar eens met je vraag. Ik zeg even laten chippen daar met meteen een sessie op de testbank, krijg je geen spijt van. Daarom laat ik mijn Passie nu zeker niet achter bij een VW dealer. Good luck.

 

Dankjewel voor het antwoord. Ik kijk het nog even aan hoe het gaat. Nuenen is ruim 100km verderop, als ik iets laat doen dan gaat het met de kleine beurt (begin volgende jaar) mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2012 B7 passat ging geregeld in Noodloop (vermogen weg, en niet meer dat 2600 toeren) bij +- 140km op de teller.

Dit kwam na de sjoemel update. Wel irritant om steeds bij 140 van contact te halen. (mooi dat bij zo'n B7 wel je rem en stuurbekrachtiging blijft werken en niet op stuurslot gaat alks je nog rijdt :smile:

Hij is uitgelezen en hieruit kwam dat de wastegate bleef wel eens hangen, een grapje tussen de €1200,- & €1500,- zei de dealer voor een nw turbo.

En dat viel helaas niet onder de coulance regeling van VW :sad:

Vreemde is dat na het uitlezen de storing weg is.

Aangezien er in januari een nieuwe B8 klaar staat maar niet meer laten maken (volgens mij kan dat ook zeker goedkoper bij een turbo spec.)

 

O, ja. Vroeger kon ik tussen de 1000 en 1100km halen op 1 tank. Tegenwoordig meestal geen 1000 meer. (1.6tdi 105pk)

Staat wel bijna 200.000 op de teller.

Ja is echt een "top"dealer daarzo.....

misschien slimmer om naar Nijkerk te gaan  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Er is ook niets positiefs aan, het moet van de leasmij. Ik denk dat het komt omdat dat ding vaker regenereert.

 

Zou wel jammer zijn, dat ze op de vingers worden getikt omdat ze gesjoemeld hebben, maar daarna zeggen dat de update geen enkele negatieve gevolgen heeft, maar dat er wel meer brandstof wordt gebruikt (en dus meer uitstoot ik kan er niets anders van maken).

Zo wordt de samenleving dus twee keer genaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leasemaatschappijen zouden volgens mij bij uitstek in staat moeten zijn om een hoger verbruik vast te stellen bij hun Leasevloot na de sjoemel-update. Alleen kan ik me voorstellen dat ze zelf met die gegevens bij PON aankloppen 'om even te mogen vangen'. Het zou mooi zijn als die gegevens beschikbaar kwamen voor de onderbouwing van de zaak tegen VW. Maar dat zal wel een illusie blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een goede volgorde van aanpakken maar dit geld maar voor denk ik maar 1% van de passat rijders gezien niet iedereen gekend is met chippen en motor software aanpassing.

Maar alsnog moet je in de geldbuidel tasten ook al wil je geen extra PK's maar wil je je auto terug zoals hij was van voor de update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er OS-versies met 100% regeneratie delete? Of kan Mathijs dat naar wens aanpassen? Voor mij wordt het rijden zonder DPF, EGR en een eventuele warmtewisselaar bij de EGR hoeft ook niet gebruikt te worden ivm de standkachel.

Mijn wensfirmware is best anders dan VW uitlevert eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heb die hele update 1 grote kul gevonden en een pure kapitaal vernietiging.

Had VW straf gegeven waar we wat aan hebben, verplicht windmolens of EV laadpalen laten plaatsen, heeft iedereen wat aan in de nabije toekomst.

Die auto's verdwijnen vanzelf en die update red de wereld niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens.

De grootste vervuilers zíjn nog altijd de massa's beesten die gepept worden om op te eten.

Qua CO2 en methaan klopt dat wel maar NoX scheten laat een dier niet, NoX is puur gif waar je echt schade van kan oplopen, met name in grote steden waar de concentraties flink kunnen oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensheid is geniaalste diersoort en tegelijk het domste diersoort op deze planeet.

 

En de gemiddelde redneck geeft nog is er flink gas met z'n V8 diesel truck........maar ja, dat is een pick up en dan mag het..........

 

Wat verder niet wegneemt dat VW ook uiterst dom bezig geweest is, en dan druk ik mij nog mild uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto was al geupdate voordat ik hem kocht [....]

 

Bij mij was dit ook het geval. In haal gemiddeld 1 op 20 met mijn auto, als ik echt heeeeeeeel erg mijn best doe (lees: als een bejaarde op de snelweg en geluk hebben dat stoplichten op groen staan) kom ik tot 1 op 24. Dat is voor mij goed genoeg, maar als dat met chippen beter wordt dan is dat meteen een hele goede reden voor een ritje Lochem denk ik. :wink:

 

Verder denk ik dat de concurrentie van VW de hele affaire ook nog wat heeft opgestookt, want dat zijn nu de grote winnaars natuurlijk. Ik denk niet dat afgehaakte potentiele VW kopers nu ineens met de trein gaan, die kopen gewoon een ander merk dat waarschijnlijk ook gesjoemeld heeft maar net op een andere manier. Naden afplakken, rechter spiegel eraf, etc. etc. het mag allemaal bij het bepalen van de fabrieksopgave. 

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/top-13-waarom-het-brandstofverbruik-afwijkt-van-de-fabrieksopgave-59498

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden