Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

Heb klacht ingediend echter hadden ze er geen oplossing voor.

Heb daarna de voorgaande software versie er op laten zetten door Aadrik van Cardrik tuning.

Toen was mijn wagen weer de standaard 136 pk met normale verbruik en starte weer goed.

Afgelopen mei heb ik daarna door hem de wagen laten tunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb klacht ingediend echter hadden ze er geen oplossing voor.

Heb daarna de voorgaande software versie er op laten zetten door Aadrik van Cardrik tuning.

Toen was mijn wagen weer de standaard 136 pk met normale verbruik en starte weer goed.

Afgelopen mei heb ik daarna door hem de wagen laten tunen.

Die Cardrik zit toch bij mij in de buurt, volgens mij be ik er wel eens geweest

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga het begin volgend jaar meemaken.

Ik zeg niet doen.

Bedrijf zegt wel doen.

Ik zeg: bedrijf zegt altijd verkeerde dingen dus niet doen.

Bedrijf zegt wel doen

Ik zeg: Ik heb er verstand van, ik ben VAG kenner, heb VCDS en ervaring met auto's

Bedrijf zegt: Wij hebben verstand, wel doen, en nu een beetje snel.

Ik zeg: mijn vrienden op het passat forum adviseren mij ook om het niet te doen.

Bedrijf zegt: jij hebt geen vrienden, wel doen.

Ik zeg:OK jij wint ik doe het  :mrgreen: (bestel maar vast een EGR)

Bedrijf zegt: EGR wat is dat?

Ik zeg: Jullie hadden toch verstand?

Bedrijf zegt: Ophouden nu, ga een afspraak maken om de software aan te laten passen.

Ik zeg: Ok ik bel JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/nieuws/terugroepactie-volkswagen-touareg/

 

Dacht geluk te hebben en privé geen sjoemelbak te hebben. Nu heb ik dus een caddy waar officieel nog sjoemelsoftware in zou zitten ( zou,,, ivm jd chip ) en rij ik met een 3.0tdi rond met zelfde probleem... 

Gaan de brieven maar afwachten van onze lieve dealer/importeur. 

Was aan het kijken naar een transporter of een vito als opvolger voor de caddy. De MB Vito staat nu toch wel degelijk hoger op mijn wensenlijstje. Dat geouwehoer met vw...

Dus straks de touareg maar inruilen voor een ML ofzo :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/nieuws/terugroepactie-volkswagen-touareg/

 

Dacht geluk te hebben en privé geen sjoemelbak te hebben. Nu heb ik dus een caddy waar officieel nog sjoemelsoftware in zou zitten ( zou,,, ivm jd chip ) en rij ik met een 3.0tdi rond met zelfde probleem...

Gaan de brieven maar afwachten van onze lieve dealer/importeur.

Was aan het kijken naar een transporter of een vito als opvolger voor de caddy. De MB Vito staat nu toch wel degelijk hoger op mijn wensenlijstje. Dat geouwehoer met vw...

Dus straks de touareg maar inruilen voor een ML ofzo :mrgreen:

Paar gouden kettingen en een american stafford en het “plaatje” is compleet????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar gouden kettingen en een american stafford en het “plaatje” is compleet

 

Niet zo'n oude kamper/pauper ML met c63 mag badges erop geplakt @@Fopperr

 

Heel eerlijk gezegd komt er, als het aan de vrouw ligt, geen MB op de oprit. Wat ik dan zakelijk doe moet ik zelf weten.

De touareg was/is al op, en voor sommige klanten over, het randje. Sommige klanten hebben er wel wat van gezegd, meeste waren gelukkig positief. Toch weer een nadeel van zaak aan huis hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo'n oude kamper/pauper ML met c63 mag badges erop geplakt @@Fopperr

 

Heel eerlijk gezegd komt er, als het aan de vrouw ligt, geen MB op de oprit. Wat ik dan zakelijk doe moet ik zelf weten.

De touareg was/is al op, en voor sommige klanten over, het randje. Sommige klanten hebben er wel wat van gezegd, meeste waren gelukkig positief. Toch weer een nadeel van zaak aan huis hebben.

Mn schoonmoeder zegt altijd; ze kunnen beter over kletsen dan van je eten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een B7 2.0TDI uit 2012, import uit Luxemburg. Voor onderhoud etc ga ik naar de goede bekenden uit Nuenen, maar laatst met slot achterklep stuk had ik geen gelegenheid om daarheen te gaan. Dus maar naar de VW dealert op de hoek. Enfin, €110,- en de volgende ochtend gerepareerd waardoor het nauwelijks tijd of moeite gekost heeft (zitten 300mtr van mijn voordeur). En ze hebben meteen even de software update gedaan :(

Ik zou er niks van merken, en inderdaad merk ik met rijden niets. Onlangs wel de eerste keer regenereren actief meegemaakt in de bebouwde kom. Dan sta je wel even vreemd te kijken. Dat is niet zo erg, maar wel dat het verbruik toch wel fors hoger is dan voorheen. Op een volle tank van 65liter haalde ik ongeveer 1200km, nu nog maar 1050-1080km en dus meer dan 10% toename in verbruik.

Wat nu te doen? Gevecht met de dealer heb ik geen enkele trek in. De kans is groot dat ze allerlei foefjes gaan uithalen en "vanalles" van problemen vinden aan de auto waardoor het verbruik hoger is. Heb helaas ervaring met hun met een LT35 van de zaak waar ze een godsvermogen aan klussen aan hebben gedaan en de wagen werd alleen maar slechter (jaja, ik weet het, had er beter weg kunnen blijven).

Maart/April moet de Passat toch weer voor onderhoud naar Nuenen, kunnen ze daar nog iets betekenen? Update terugdraaien ofzo? Maar mocht de auto dan weer bij een dealer komen, zet die dan weer de anti-sjoemel update weer erop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden