Ga naar inhoud

Wifi hotspot elke keer aanzetten?


Mark77

Aanbevolen berichten

Voor alle Passat rijders die elke keer hun Wifi hotspot aan moeten zetten om hun auto internet te 'geven' heb ik een Android appje gemaakt die automatisch je hotspot aanzet als er verbinding is met je bluetooth carkit. Een keer de app draaien, aanzetten, kiezen wat de bluetooth verbinding van je auto is en klaar!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zilverline.thecarapp

 

Het kost wel 1,29 , dus ik weet niet of de admins dit okee vinden, maar anders hoor ik het wel.

Mijn Passat heeft nu automatisch internet toegang en dit lijkt me ook handig voor anderen.  De wifi hotspot kost wel wat stroom, dus het beste is om wel je telefoon met een kabel op te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi appje en heel simpel.

 

Ik gebruik zelf Atooma. Deze automatiseert nog veel meer acties gebaseerd op condities. Bijvoorbeeld bluetooth aan als je wifi verbinding met thuis of werk verbreekt omdat je daar vertrekt, eventueel nog aangevuld met bepaalde tijdvensters. Of Flitsmeister starten zodra je BT Carkit verbonden is.

De wifi hotspot mogelijkheid heeft deze app ook. De app is erg gemakkelijk te configureren.

En voor de Nederlanders: nog gratis ook.

aangepast door NightBlueBE-R
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dit voor elk type radio of alleen voor de nieuwere van de B8?

En moet je de app op je telefoon of op de radio downloaden?

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Het werkt voor elke bluetooth verbinding die je (automatisch) opzet, dus ook voor oudere. Werkt wel alleen op Android.

 

 

Mooi appje en heel simpel.

 

Ik gebruik zelf Atooma. Deze automatiseert nog veel meer acties gebaseerd op condities. Bijvoorbeeld bluetooth aan als je wifi verbinding met thuis of werk verbreekt omdat je daar vertrekt, eventueel nog aangevuld met bepaalde tijdvensters. Of Flitsmeister starten zodra je BT Carkit verbonden is.

De wifi hotspot mogelijkheid heeft deze app ook. De app is erg gemakkelijk te configureren.

En voor de Nederlanders: nog gratis ook.

 

Dat kan natuurlijk ook, maar ik vond het leuk om het zelf te maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi appje en heel simpel.

 

Ik gebruik zelf Atooma. Deze automatiseert nog veel meer acties gebaseerd op condities. Bijvoorbeeld bluetooth aan als je wifi verbinding met thuis of werk verbreekt omdat je daar vertrekt, eventueel nog aangevuld met bepaalde tijdvensters. Of Flitsmeister starten zodra je BT Carkit verbonden is.

De wifi hotspot mogelijkheid heeft deze app ook. De app is erg gemakkelijk te configureren.

En voor de Nederlanders: nog gratis ook.

Thanks! Was al een hele tijd op zoek naar een app die dat goed doet. Aantal geprobeerd, maar OF die werkten niet, OF je kon niet automatisch je Wifi weer aanzetten na gebruik van je phone als hotspot, waardoor ik regelmatig een aantal uur via 4G was verbonden ipv Wifi..... :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Atooma, super app deze had ik eerder moeten hebben.

 

- Aan de lader -----> Bleutooth aan

- Uit de lader -----> Bleutooth uit

 

- Bleutooth verbonden met auto ----> WIFI Hotspot aan, Camsam plus opstarten en spotify opstarten

- Bleutooth verbreken met auto ----> WIFI Hotspot uit, WIFI aan

 

Enigste wat ik nog mis is het uitschakelen van geselecteerde apps bij verbreken van bluetooth verbinding met de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Machtig, ik heb een 3b, en wil ook wifi, gaan we doen.

Pffr, wifi in de auto? ene moment willen ze graag je telefoon uit in de auto, en dan beginnen ze met een mobiel netwerk in de auto.

Gekke wereld, ik betaal paar euro meer per maand en heb zelfs wifi in schijt hokje op de bouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Voor alle Passat rijders die elke keer hun Wifi hotspot aan moeten zetten om hun auto internet te 'geven' heb ik een Android appje gemaakt die automatisch je hotspot aanzet als er verbinding is met je bluetooth carkit. Een keer de app draaien, aanzetten, kiezen wat de bluetooth verbinding van je auto is en klaar!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zilverline.thecarapp

 

Het kost wel 1,29 , dus ik weet niet of de admins dit okee vinden, maar anders hoor ik het wel.

Mijn Passat heeft nu automatisch internet toegang en dit lijkt me ook handig voor anderen.  De wifi hotspot kost wel wat stroom, dus het beste is om wel je telefoon met een kabel op te laden.

Waar kan ik uw app vinden? ik krijg hem niet gevonden in de google play store. Ik zou ook graag dit appje willen installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Atooma, super app deze had ik eerder moeten hebben.

 

- Aan de lader -----> Bleutooth aan

- Uit de lader -----> Bleutooth uit

 

- Bleutooth verbonden met auto ----> WIFI Hotspot aan, Camsam plus opstarten en spotify opstarten

- Bleutooth verbreken met auto ----> WIFI Hotspot uit, WIFI aan

 

Enigste wat ik nog mis is het uitschakelen van geselecteerde apps bij verbreken van bluetooth verbinding met de auto.

 

 

Ik krijg alleen een optie om wifi aan te zetten bij bluetooth verbinden.

Waar zit de wifi hotspot verstopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden