Ga naar inhoud
  • 0

Zelf koppeling set vervangen. Tips ?


Jovum

Vraag

1.9 TDI Variant  2007 BXE blok. JCX Bak.

 

Beste forum lezers,

 

Ik ben van plan zelf mijn koppeling set te vervangen. Kan iemand mij in adviezen voorzien? Juiste volgorde van demontage, waar op te letten, enz. enz.

 

Wie heeft er ervaring en/of tips of truuks ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

subframe gewoon laten zitten, flens in de bak van de rechter aandrijfas zou ik wel loshalen, is makkelijker, koppelingscylinder 2 boutjes uit de bak draaien zodat de leiding gewoon blijft zitten en het systeem niet ontlucht hoeft te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.9 TDI Variant  2007 BXE blok. JCX Bak.

 

Beste forum lezers,

 

Ik ben van plan zelf mijn koppeling set te vervangen. Kan iemand mij in adviezen voorzien? Juiste volgorde van demontage, waar op te letten, enz. enz.

 

Wie heeft er ervaring en/of tips of truuks ?

 

Misschien heb je hier iets aan, wanneer je het alleen doet zou ik wel het subframe verwijderen, kun je de bak er met een krik mooi inschuiven. Heb je een brug en ben je met zijn tweeën dan kun je over het subframe heen draaien, beetje pielen.

 

Succes iig!

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/27225-topicje-vervangen-2-massa-vliegwiel-20-tdi-bkp/?hl=%2Bkoppeling+%2Bvervangen&do=findComment&comment=567074

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels de klus geklaard. Best een grote klus maar zonder echte problemen.  In de voorbereiding zelf een tool gemaakt om de zelf stellende drukgroep juist te kunnen monteren. Toch, al met al, een klus van 1,5 dag in m'n eentje. Het aluminium plaatje welke bij de bestuurszijde aandrijfas zit in eerste instantie niet gezien. Hierdoor kreeg ik de bak niet goed los van het blok. Dat duurde effen voordat ik deze doorhad. Zodra ik deze verwijderde, geen enkel probleem.

 

 

Bijgevoegd een voorbeeld van het bewuste plaatje.

 

trans20.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden