Ga naar inhoud
  • 0

Achterklep irritante issues Passat GTE Variant


Marcus

Vraag

Hoi,

 

1)
Als het regent of geregend heeft en ik doe mijn achterklep open dan komt er aan beide zijkanten op halve hoogte vd klep een stroom aan water zo HUP mijn kofferruimte in. Heeft iedereen dat of is er wat aan te doen?

 

2)

Als ik achterruit heb gereden en de achterklep wil openen dan moet ik voor mijn gevoel KEI lang wachten voordat de camera (embleem) terug gaat en je de klep kan openen. Wat ik ook doe (dus sleutel bediening of knop bij RV deur) hij gaat echt niet open. Nog vervelender is als je hem wilt opendoen en hij schiet net terug en je vinger zit er tussen. Dat doet echt zeer! Mijn zoon had dat.  

 

Iemand advies?

 

Groet Marcus 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor de 3C is er een rubber wat tussen de ruit en de klep past zo dat er geen water in de auto loopt als de klep open gaat, misschien is dit er ook voor jouw model. Om een idee te krijgen hier een foto voor de 3C vraag bij de dealer naar jou model. zie ook

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/21027-3c-mod-water-in-de-koffer-vermijden/

post-18022-0-25344200-1467127731_thumb.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.Geen last van. Water loopt gewoon weg zoals het hoort, via afvoerkanaaltjes etc. Nog nooit een plens water in de bak gehad.

 

2. Ik heb een hele enkele keer een seconde of 2 a 3 staan wachten. Meet het eens. Beetje een luxeprobleem. Terugslaande logo op je vingers hoorde ik mijn vrouw ook over. Zelf nog niet gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.Geen last van. Water loopt gewoon weg zoals het hoort, via afvoerkanaaltjes etc. Nog nooit een plens water in de bak gehad.

 

2. Ik heb een hele enkele keer een seconde of 2 a 3 staan wachten. Meet het eens. Beetje een luxeprobleem. Terugslaande logo op je vingers hoorde ik mijn vrouw ook over. Zelf nog niet gehad.

 

1. Ik wel. Vind het ook raar - zeg maar idioot - dat dit nog steeds zo is met de nieuwe modellen. De waterstroom komt idd uit de riggel van buiten en spettert hup zo naar binnen.

 

2. Het duurt verschillend vanaf 8 seconden tot 13 seconden. En dat is heel lang als je een aantal maal per dag even snel wat wilt pakken uit je kofferbak. Zeker in combinatie met regen. A) wordt je zelf zeiknat en B) krijgen je spullen in de kofferbak ook een douche voordat ze überhaupt buiten zijn geweest:-) 

 

Op zon uitontwikkeld model (40+ jaar) verwacht ik dit niet.

 

 

aangepast door Marcus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2. Het duurt verschillend vanaf 8 seconden tot 13 seconden. En dat is heel lang als je een aantal maal per dag even snel wat wilt pakken uit je kofferbak. Zeker in combinatie met regen. A) wordt je zelf zeiknat en B) krijgen je spullen in de kofferbak ook een douche voordat ze überhaupt buiten zijn geweest:-) 

 

Misschien helpt het als je de klep van binnenuit al ontgrendeld met het knopje links in de deur. Ik weet het eigenlijk niet eens maar wellicht kan je de klep dan zo optillen aan de rand ipv het logo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de GTE modellen hebben toch een elektrische kofferbak ? (die van mij iig).

daar kan je de klep al openmaken met het knopje links in je portier. Tegen de tijd dat je achter de auto staat is de klep al helemaal open,

 

Of je beweegt je voet onder de bumper langs, en dan gaat de klep ook open.

 

Heb het zelf nog niet gehad, dat ik al achter de auto stond, en de camera nog uitgeklapt was :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij is helaas niet Elektrisch. Dat was op een optie die er net niet op zit:-( Misschien er op laten zetten. Dealer zegt dat dit normaal is. Volgende week naar garage voor een aantal dingetjes en dan vraag ik nogmaals om hier naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden