Ga naar inhoud
  • 0

Bijna geen luchtstroom ventilatie


BeamVR6

Vraag

Heb al een tijdje het probleem dat er via alle ventilatieroosters van m'n Passat 3C maar heel weinig lucht het interieur binnenkomt. Het is een automatische airco maar ook op handmatig en met de ventilator vol open (en duidelijk hoorbaar blazend) verandert er nauwelijks iets aan de hoeveelheid lucht die binnenkomt. Alle roosters staan helemaal open en ook drukken op de knopjes voor voorruit, midden en voetruimte maakt niet zo veel uit. Warm en koud doet op zich wel iets met de temperatuur gelukkig maar als het boven de 25 komt duurt het erg lang voordat het een beetje afkoelt.

 

Heb inmiddels de reset functie gebruikt en dan hoor je op allerlei plekken beweging wat na een paar seconden weer ophoudt, BEHALVE in de middenconsole waar je een ratelig geluid blijft horen. Ben er ook al mee naar de dealer geweest en die gaf aan wat ik zelf ook al vermoedde namelijk dat er ergens een klep is die de algehele hoeveelheid lucht regelt en dat die vast zit of de aansturing kapot. Verder heb ik ook een foutcode V158 / 01809 maar die gaat over de luchttoevoer linksonder. Of zou die hier toch mee te maken kunnen hebben?

 

Nu wil ik het wel graag opgelost hebben maar voor ik voor die dure klus (hele dashboard zou er uit moeten) naar de dealer ga toch nog even hier aan de forummers vragen of er not nuttige tips en/of (betaalbaardere) alternatieven zijn. VIa de link in m'n sig kan je precies zien wat voor Passie ik heb.

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wanneer je het dashboardkastje verwijdert kun je bij de motortjes die de centrale inlaatklep bedienen, tot ( uit mijn hoofd) 2009? Zitten er 2 motortjes die de inlaatklep en de klep voor de recirculatie bedienen daarna is er een systeem met 1 motortje gemonteerd. Wel vreemd dat het niet uit te lezen is, de motortjes zijn wel bijna allemaal gelijk. Met het dashboardkastje eruit kun je goed zien of ze bewegen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je eventueel eens kunnen proberen van alle kleppen terug naar basis te zetten en kijken of dit verandering brengt. Ik weet niet van welk bouwjaar jouw passat is maar via het indrukken van een knoppen combinatie kan je de airco unit resetten en naar basis zetten. Er zijn in de passat 3 generaties airco units geleverd, daarom dat ik ook vraag van welk bouwjaar de wagen is.

je kan proberen van de AC toets in te drukken en tegelijk de toets van "het mannetje met een pijltje naar het mannetje" dan zou de clima unit alle kleppen moeten aansturen en alles eens overlopen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij is van 2007 en het resetten heb ik al gevonden door de knop onder Auto gelijk in te drukken met die knop met pijltje naar rechts naar het mannetje. Resultaat heb ik in de opening post beschreven.

 

Hoe dashboardkastje te verwijderen heb ik ook al wat van gevonden maar moet de CD wisselaar er dan ook uit? Kom tegen namelijk dat je ff speciaal gereedschap nodig hebt en dat heb ik zo niet liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij is van 2007 en het resetten heb ik al gevonden door de knop onder Auto gelijk in te drukken met die knop met pijltje naar rechts naar het mannetje. Resultaat heb ik in de opening post beschreven.

 

Hoe dashboardkastje te verwijderen heb ik ook al wat van gevonden maar moet de CD wisselaar er dan ook uit? Kom tegen namelijk dat je ff speciaal gereedschap nodig hebt en dat heb ik zo niet liggen.

als je het dashboard kastje los hebt is er achteraan een connector te vinden waar je de CD wisselaar kunt mee afkoppelen, hij moet er hiervoor niet uit gehaald worden.

Ook mag je de gele connector voor de airbag on/off schakelaar loskoppelen maar dan de wagen niet op contact zetten tenzij je VCDS hebt en de airbag fout achteraf kunt resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gezien het bouwjaar heb jij 2 motortjes voor de kleppen, wanneer de het motortje van de recirculatie klep kapot zou zijn dan heb je constant beslagen ramen, je kunt de motortjes effe verwisselen, ze zijn hetzelfde. Wanneer je het dashboardkastje eruit hebt dan moet je de comfortmodule effe loshalen, zijn 2 moertjes sleutel 10, kun je het kastje naar voren trekken ( kabels blijven zitten) dan heb wat ruimte om de motortjes te verwijderen. Is heel simpel systeem met een kunststof klik raampje, foolproof. Je kunt eigenlijk niks fout doen. Heb de ETKA tekening ff niet bij de hand.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is inmiddels opgelost en bleek op een heel andere plek te zitten, namelijk een slecht werkende imitatie blower. Deze is vervangen door een nieuwe originele en de boel is opnieuw ingeregeld. Izze ni chiepo maar wel met de hitte dezer dagen binnen de kortste keren een koel interieur.  :mrgreen: Wel dank voor alle tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden