Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE Tuning


marcdekoster

Vraag

Hoi,

 

Inmiddels een aantal maanden een trotse bezitter van een Passat GTE.

Ben erg geïnteresseerd om het vermogen van de motor te verhogen (tuning).

Was van plan om dit te doen bij JD Engineering. Alleen omdat de motor in GTE stand nog steeds uitgezet worden raden ze dit af. Begrijpelijk nu schijnen er bij sommige updates van de GTE deze weeffout te zijn verholpen.

DWZ dat in GTE stand de motor altijd blijft draaien om zodoende voldoende koeling aan de motor te geven.

 

Heeft iemand al ervaring met de tuning van een GTE

 

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Even doorgelezen gezien ik interesse heb in de tuning voor mijn nog te leveren GTE. Ik las bij Hartog dat de zuigers willen scheuren bij de 1.4 motoren in de golf dus dat zou dan ook kunnen spelen bij de passat? Niettemin wel iets wat ik nu ook in mijn achterhoofd houd. Matthijs, weet jij hier meer over?

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even doorgelezen gezien ik interesse heb in de tuning voor mijn nog te leveren GTE. Ik las bij Hartog dat de zuigers willen scheuren bij de 1.4 motoren in de golf dus dat zou dan ook kunnen spelen bij de passat? Niettemin wel iets wat ik nu ook in mijn achterhoofd houd. Matthijs, weet jij hier meer over?

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90

Mij is niks bekend over GTE's met scheurende zuigers.. tevens is een 2015 1.4TSI niet te vergelijken met bijv een 2008 1.4TSI

 

Verhaal van Hartog is van de Twinchargers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer dat deze topic dood gebloed is. 

Ben zelf sinds kort in bezit van een Passat GTE uit 2016 die ik meteen heb laten chippen. 

Geschat vermogen is nu 300pk en 475nm.

Had graag meer informatie en ervaring van andere GTE rijder gehoord die al langer gechipt rond rijden. 

Zijn er hier GTE bezitters die hun passat gechipt hebben en er al wat langer mee rond rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Golf GTE is door @Vdub/ JDEngineering gegund naar 299 pk en 511 Nm. 
Ik ben er blij mee! Even snel een vrachtwagen voorbij is een fluitje van een cent. 

aangepast door AJV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-12-2020 om 19:48, Melvin. H. zei:

Jammer dat deze topic dood gebloed is. 

Ben zelf sinds kort in bezit van een Passat GTE uit 2016 die ik meteen heb laten chippen. 

Geschat vermogen is nu 300pk en 475nm.

Had graag meer informatie en ervaring van andere GTE rijder gehoord die al langer gechipt rond rijden. 

Zijn er hier GTE bezitters die hun passat gechipt hebben en er al wat langer mee rond rijden?

Inmiddels heb ik samen met JD hele mooie tuning ontwikkeld met een van mijn klantenauto's, deze deed het meteen extreem goed met 321pk ofzo. Bij JD wordt maar 1 pakket geleverd en dat is 'alles' dus voor de GTE betekend dat ca 300pk en 500Nm, 150kmh in E-mode, motor blijft aan in GTE-stand, en optimalisatie van DSG. Ik zie nog wel iets verschil in de 1e klanten GTE en die van @AJV , die van AJV had een 100dkm minder (in)gereden en was het power verloop van de turbo duidelijk anders dan die ontwikkel-GTE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op zich is het 'gewoon' een 1.4TSI, inmiddels worden er ook Hybride turbo's ontwikkeld voor de 1.4TSI MQB motor dus zou je een PK of 30 extra kunnen winnen, aan de andere kant is de vraag of je 3-4K uit wil geven om nog meer (brandstof)motorvermogen je wil hebben, dan had je eigenlijk een andere auto moeten kopen..

Er zijn uiteraard wel bedrijven die St1/2/3 aanbieden maar doorgaans zijn dat dan wat versies tot 300pk of alleen de brandstofmotor etc... creatief met stagenummers dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik zelf zo leuk vindt aan de hybride aandrijflijn is de keuze die je ermee hebt. 

Een klap vermogen in GTE (met zelfs dan nog nette waardes qua verbruik) of zuinig rijden op full ellectra of hybride. 

Voor een dagelijkse auto is bv een 3.0TSI met tuning voor mij net te kostbaar in het verbruik. Dus ja, ik snap je antwoord dat voor nog meer vermogen je beter verder kan gaan kijken. Maar voor mij biedt de GTE precies datgene wat voor mij rijden leuk en betaalbaar maakt. 

 

Overigens, niet dat ik de behoefte heb om nog verder te gaan qua tuning, maar ik was wel benieuwd waar de grens zou liggen voor de GTE 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Melvin. H. zei:

Wat is eigenlijk het meest maximale aan vermogen wat nu haalbaar is voor een  GTE? 

Bestaat er ook een stage 2 of 3 etc. voor de GTE? 

Tot zover is het hoogste wat ik gezien heb iets van 316pk en 525nm koppel. Dit is wel met 102 oktaan brandstof en een K&N filter (geen idee hoeveel verschil die filter maakt).
Toevallig is dat een GTE die een klant is van Matthijs. De magical touch van Matthijs doet wonderen, als hij er eenmaal aan heeft gezeten, dan doet het beestje iets meer vermogen dan gemiddeld. :smile:

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een heel andere vraag, maar ga hier geen topic voor openen. 

In GTE modus hoor je in de kabine een kunstmatig V6 geluid. Is dit geluid alleen hoorbaar in de auto zelf, of ook voor de omgeving buiten de auto. 

 

Dan weer back on topic. 

Door advies van de tuner om alleen octaan 98 te tanken ben ik mezelf wat gaan inlezen wat er allemaal te tanken valt en wat dan de beste keuze is. 

Niet alles wat beweert octaan 98 te zijn blijkt ook echt octaan 98 te zijn. 

En niet alle octaan 98 benzine is vrij van ethanol. 

Voor nu kwam ik uit op BP premium als een goede keuze of Shell V-Power. 

Vooral de laatste optie kan blijkbaar echt wat betekenen voor high performance motoren. 

Hier een goede en interessante test:

 

 

aangepast door Melvin. H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk een wat rare vraag, maar kan een GTE in eens minder vermogen leveren? 

 

Waarom deze vraag. 

Mijn GTE bezit na het chippen zo rond de 300pk en 475NM.

Met mijn dagelijkse ritjes heb ik m'n vaste punten waar ik hem even vol (maar kort) op z'n staart trap voor die lekkere duw in de rug. 

Stukje polderweg, waar ik dan een goede duw ervaar en wegens het harde  accelereren een stuur wat even naar rechts trekt. 

Bij de oprit waar het gas er even vol op kan, weer die lekkere stevige duw in de rug. 

Etc. 

 

Nu heb ik met de laatste tankbeurt de tank voor het eerst vol getankt met Shell V-power ipv BP-ultimate. 

Hierna eigenlijk de hele week op volledig ellectrisch gereden tot vandaag. 

En heel gek, maar ik ervaarde nergens meer die echt stevige druk in de rug. Hij lijkt een stukje tammer. 

Begon aan mezelf te twijfelen, ben ik het zo gewent geraakt dat het mij niets meer doet? 

Maar ook als ik mijn vaste locaties voor het accelereren probeer, mis ik toch echt m'n gebruikelijke ervaring. 

 

Is het uberhaubt mogenlijk dat de auto om wat voor reden ook een stuk vermogen verliest? 

Kan het komen doordat we nu onder het vriespunt zitten en de accu misschien minder vermogen levert? 

Kan mijn keuze voor V-power ermee te maken hebben? 

Auto rijdt overigens verder prima, niks wat duidt op een storing of iets van deze strekking. 

aangepast door Melvin. H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V-Power is tegenwoordig ook 98. Of er verschil in kwaliteit tussen VP en BPU zit weet ik niet. 

Het kan gewenning zijn. Of 1 van de sensoren meet een te hoge temperatuur waardoor het vermogen ingehouden wordt, maar dat betwijfel ik. Volgende keer weer even BPU tanken, misschien zit er toch een verschil in kwaliteit in, dan weet je ook direct of het daardoor kwam. Of te wel de komende tijd enkel de GTE stand gebruiken om snel door die 35 liters te komen. :smile:

Door het weer zou het in ieder geval niet moeten komen. Koud weer vinden ze juist fijner.

Je zou ook ondertussen kunnen uitlezen en kijken of daar wat uit komt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt.. V-Power en BP-Ultimate zijn beide octaan 98 en 0% ethanol. 

Kan mij ook niet voorstellen dat dit voor vermogen verlies kan zorgen. 

Maargoed.. Misschien dat ik iets mis. 

 

Sensor wat verkeerde waardes afleest zou toch voor een storingslampje moeten zorgen lijkt mij? 

Maar ik zal hem morgen idd eens uitlezen of ik een rare foutmelding tegen kom.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Vdub zei:

Vpower is meer reinigend en de BP iets beter voor de power en minder reinigend

Volgende keer in de Miiauw even BP Ultimate erin gieten ipv Shell V-Power. Misschien doet ie dan 65pk ipv 60pk, of nie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden