Ga naar inhoud
  • 0

Passat GTE Tuning


marcdekoster

Vraag

Hoi,

 

Inmiddels een aantal maanden een trotse bezitter van een Passat GTE.

Ben erg geïnteresseerd om het vermogen van de motor te verhogen (tuning).

Was van plan om dit te doen bij JD Engineering. Alleen omdat de motor in GTE stand nog steeds uitgezet worden raden ze dit af. Begrijpelijk nu schijnen er bij sommige updates van de GTE deze weeffout te zijn verholpen.

DWZ dat in GTE stand de motor altijd blijft draaien om zodoende voldoende koeling aan de motor te geven.

 

Heeft iemand al ervaring met de tuning van een GTE

 

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn Passat GTE is vandaag voor de 30.000 km beurt geweest en heeft diverse software upgrades gehad. In de GTE-stand blijft de motor nu altijd aan tijdens het rijden en blijft stationair lopen als je stilstaat voor bijv. een stoplicht. Ik ben overigens niet geinteresseerd in tuning, maar deze vraag stond nog open volgens mij.

Dank voor je bericht. Toevallig mijn Passat vandaag ook weg geweest voor 30.000 km beurt. Maar heb slechts enkele km gereden en niet opgelet.

Dat ga ik morgen dus meteen doen. Als dit zo is kan ik hem zsm laten tunen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren stonden er bij mij 2 updates op de werkorder: een voor het koelsysteem en een voor het motormanagement systeem. Ik heb dat document niet meegekregen, maar ik zag dat de code voor de motormanagement-update begon met een D.

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag komt TVC15 even langs om de software uit te lezen. Als je vagcom/vcds in de buurt hebt kun je even kijken wat je softwarestand is.

 

@@marcdekoster  kijk de 17e september even.. op de meeting kun je tegen 20% korting tunen, doe me desnoods even een PB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@tvc15 is langs geweest, bij hem ZOU volgens hem de motor niet (meteen) meer uitgaan in GTE modus. Nu had tvc15 weinig tijd omdat hij door moest naar een afspraak, heb dus zelf niet kunnen proefrijden, wat hij overigens wel aanbood voor een volgende keer mochten we dat willen.

 

De software heb ik wel gedownload uit zijn ECU, op deze zijn we in ieder geval een tuning aan het ontwikkelen.

 

Overigens een mail gehad van iemand(GTE rijder) die bij PON werkte, daar kende niemand iets van enige problemen bij GTE's ( goh..), VW Duitsland zou wel op de hoogte zijn maar had geen oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij valt hij ook niet direct uit, pas na 5sec zodra er geen actie meer is met het gaspedaal.

 

Ben erg benieuwd wat de software tzt gaat doen, tot die tijd blijft de epm zitten.

 

Tja niets bekend bij pon, ga er niets over zeggen maar heb samen met een collega GTE rijder al meerdere malen contact gehad via de garage met pon en bij pon. Problemen zijn er wel degelijk wat ook "te verwachten" was met nieuwe techniek. Alleen op een goede/nette manier afhandelen is er helaas niet bij. Ben overigens een meer als tevreden GTE rijder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week rondje Zuid Europa gedaan, en ben tot de conclusie gekomen in GTE modus niet wordt uitgeschakeld onder bepaalde condities.

In het kort onder de 80Km/h schakelt hij vertraagt uit +/- 5 sec boven de 80Km/h niet en iets zegt me dat dit tuning technisch exact is wat je nodig hebt. 

 

In mijn beleving is dit gedrag anders als toen ik de auto in December kreeg afgeleverd, er staat nu 40.000 km op of te wel heeft 2 keer aan de computer gehangen.

Laatste servicebeurt waren ook veel van de aanpassing welke ik had laten maken weer uit de software verdwenen... kortom er is toen aardig wat software overschreven en wellicht zo ook de GTE modus inzake het uitschakelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het mooiste is dat ie minimaal 10-20 sec blijft draaien bij stilstand..  er zijn inmiddels al heel veel turbo's vervangen. Vraag je PON daar naar dan zeggen die er nog nooit van gehoord te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, ik heb grote problemen met het alarm sinds deze software update. Als het koud is, auto staat aan de laadpaal, en ik stel in dat de auto warm moet zijn als ik instap dan gaat het alarm vaak af in de laatste 10 minuten van het opwarmen op vlak daarna. Deze storingen worden veroorzaakt door de interieursensor die, waarschijnlijk omdat de blower aangaat, getriggered wordt door de circulerende lucht in de auto. Mijn auto staat nu bij de dealer, de dealer is er van overtuigd dat dit een software bug is omdat de interieursensor uitgeschakeld zou moeten zijn tijdens voorverwarmen. VW Nederland weigert te escaleren naar Wolfsburg en blijft volhouden dat er sensors uitgewisseld moeten worden, maar dat helpt niet. Ben jij in het vergelijken van de "oude" en "nieuwe" software teovallig iets tegen gekomen over de interieursensor? De support van Huiskes-Kokkeler in Almelo is prima, ze hebben een monteur die kennis heeft van software, storingen etc., maar VW Nederland lijkt niet op dit niveau mee te kunnen denken.

 

Mijn auto blijft komende week bij H-K, want ik zit in het buitenland. Ik ben benieuwd of er enige voortgang geboekt wordt komende week daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie niet in wat de motorsoftware van doen heeft met de interieursensor, tevens heeft de standkachel, alsmede de clima alsmede je alarm haar eigen modules.

Volgens mij is het misschien te verhelpen door de interieursensoren iets minder gevoelig te zetten, te kan het overigens een keer testen door op het knopje op de deur/portierstijl te drukken zodat het interieuralarm uit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, ik heb grote problemen met het alarm sinds deze software update. Als het koud is, auto staat aan de laadpaal, en ik stel in dat de auto warm moet zijn als ik instap dan gaat het alarm vaak af in de laatste 10 minuten van het opwarmen op vlak daarna. Deze storingen worden veroorzaakt door de interieursensor die, waarschijnlijk omdat de blower aangaat, getriggered wordt door de circulerende lucht in de auto. Mijn auto staat nu bij de dealer, de dealer is er van overtuigd dat dit een software bug is omdat de interieursensor uitgeschakeld zou moeten zijn tijdens voorverwarmen. VW Nederland weigert te escaleren naar Wolfsburg en blijft volhouden dat er sensors uitgewisseld moeten worden, maar dat helpt niet. Ben jij in het vergelijken van de "oude" en "nieuwe" software teovallig iets tegen gekomen over de interieursensor? De support van Huiskes-Kokkeler in Almelo is prima, ze hebben een monteur die kennis heeft van software, storingen etc., maar VW Nederland lijkt niet op dit niveau mee te kunnen denken.

 

Mijn auto blijft komende week bij H-K, want ik zit in het buitenland. Ik ben benieuwd of er enige voortgang geboekt wordt komende week daar.

Puur ter info, ik plaats altijd een klein straalkacheltje op de middenarmsteun met een tijdklok, bij mijn B8 gaat ook het alarm af tenzij ik met het knopje in de B stijl..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste allemaal,

 

Inmiddels mijn auto bij JD laten tune. Ben erg tevreden tot nu toe. Auto rijd heerlijk.  Nog geen problemen ondervonden met betrekking tot het uitvallen van de motor. Bij flinke belasting op de snelweg dan valt bij stilstand de motor idd pas uit na paar seconden.

 

Als iemand nog info wil dan laat maar weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden