Ga naar inhoud
  • 0

JD of Vagtechniek chip en DSG Tuning?


jacohatt

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is net zo iets als vragen wie van puur of  melk chocolade houd :mrgreen: . Dat blijft een kwestie van smaak of vertrouwen. Beide zijn tevreden over de geleverde service, en er zijn er maar heeel weinig die bij allebei geweest zijn, en dat zijn nu net de mensen die een waarde oordeel kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo... zijn de extra kosten van JD de moeite waard over die van Vagtechniek?

Laten we het er iig even op houden dat de prijzen van Vagtechniek bewust lager liggen als die van JD.., was laatstgenoemde er niet, een hele grote concurrent om het zo maar te zeggen dan ziet de markt(prijs) er (financieel) heel anders uit.

 

JD was er in dit geval eerder, kan op dat moment de marktprijs bepalen om het zo maar te zeggen, zolang er voldoende mensen blijven komen die dat betalen blijven die prijzen op dat niveau.

Vagtechniek is nieuw in de wereld en wil klanten trekken, dit is stukken makkelijker als de prijzen wat lager liggen om mensen eerder over de streep te trekken. Over markt(prijs)verstoorders zoals alle marketingtuners die alle merken doen wil ik het niet eens hebben.. die verkloten de markt, net als de ontslagen zzp-ers in de bouw doen die voor 20 euro per uur ex btw aan de slag gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat veel mensen zich enkel focussen op de prijs en het aantal pk's die ze theoretisch eruit zouden krijgen.  Een goede tuner kan binnen de normen een motor beter afstellen, maar de gebruiker kan dit alsnog flink verpesten door het ding af te trappen. 

Over JD lees ik veel goede berichten, VAG techniek is nog minder over te vinden. Ook ik oriënteer me over het chippen van de auto (Passat B8 1.8 180pk met DSG), maar twijfel nog altijd of ik het wel moet doen voor de levensduur/betrouwbaarheid van de motor. 

Mijn vader heeft eerder een passat (3B-model uit 1999) laten chippen van 90 naar 110pk en heeft hiermee 365.000km zonder problemen gereden. denk dat dit meer binnen de marge zit van de motor als van 180pk naar 240pk, vooral vanwege de DSG-automaat. Je ziet dat ze de DSG maar tot 330nm laten gaan i.p.v. 370nm of 350nm bij VAGtechniek na tunen van de bak. 

Denk zodoende dat er meer is om naar te kijken voor op de lange termijn als enkel de prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, passatnr4 zei:

denk dat veel mensen zich enkel focussen op de prijs en het aantal pk's die ze theoretisch eruit zouden krijgen.  Een goede tuner kan binnen de normen een motor beter afstellen, maar de gebruiker kan dit alsnog flink verpesten door het ding af te trappen. 

Over JD lees ik veel goede berichten, VAG techniek is nog minder over te vinden. Ook ik oriënteer me over het chippen van de auto (Passat B8 1.8 180pk met DSG), maar twijfel nog altijd of ik het wel moet doen voor de levensduur/betrouwbaarheid van de motor. 

Mijn vader heeft eerder een passat (3B-model uit 1999) laten chippen van 90 naar 110pk en heeft hiermee 365.000km zonder problemen gereden. denk dat dit meer binnen de marge zit van de motor als van 180pk naar 240pk, vooral vanwege de DSG-automaat. Je ziet dat ze de DSG maar tot 330nm laten gaan i.p.v. 370nm of 350nm bij VAGtechniek na tunen van de bak. 

Denk zodoende dat er meer is om naar te kijken voor op de lange termijn als enkel de prijs

Mij is afgeraden om de 1,8 TSI met DSG in mijn B8 te tunen. Dit om te voorkomen dat ik problemen heb kan krijgen met de DSG. Het is jammer dat VW hier geen natten DSG in gemonteerd heeft.

En als je de 1,8 op de rollenbank zet geeft die waarschijnlijk tussen de 190 en 200 pk.

Wel heb ik de bak software aan laten passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou zeker langs JD gaan, heb ik ook gedaan. Precies om de reden die jij aangeeft, ze kunnen uitstekend maatwerk verrichten en de betrouwbaarheid is dik in orde. Heb er nu al 100k mee gereden met tuning na aanschaf en alles is nog heel, geen roetfilter vol of zo.

En een DSG7 icm met een benzinemotor moet je wel laten aanpassen, zonder is de slijtage erg hoog. Hoewel het voor een 1.8 anders zou kunnen liggen, maar die zie je bijna niet. Vrijwel iedereen heeft een 1.4 als het een benzinemotor betreft, en die 'vreten' koppelingsplaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou zeker langs JD gaan, heb ik ook gedaan. Precies om de reden die jij aangeeft, ze kunnen uitstekend maatwerk verrichten en de betrouwbaarheid is dik in orde. Heb er nu al 100k mee gereden met tuning na aanschaf en alles is nog heel, geen roetfilter vol of zo.
En een DSG7 icm met een benzinemotor moet je wel laten aanpassen, zonder is de slijtage erg hoog. Hoewel het voor een 1.8 anders zou kunnen liggen, maar die zie je bijna niet. Vrijwel iedereen heeft een 1.4 als het een benzinemotor betreft, en die 'vreten' koppelingsplaten.
Wat is het onderhoudt termijn voor de koppeling van de DSG7bak dan ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij beide (Vagtechniek en JD) één of meerdere auto's (op maat) laten chippen.

Normaal te woord gestaan en op alle vragen netjes antwoord gekregen, als ik die had. Ook voor andere modificaties dan het reguliere onderhoud regelmatig naar Nuenen gereden, toch 350 km retourtje voor mij. JD is aanmerkelijk dichterbij voor mij ? 
Ik kijk zeker niet alleen naar het financiële deel, ook meer een gevoel/'klik' met mensen en de daar uit komende ervaringen met hun en het bedrijf.

Mijn Passat B8 is door Vagtechniek gechipt en i.v.m. de DSG7 ook de bak software aangepast op advies. Tot nu toe 12.000 km zonder problemen gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 31-12-2019 at 14:21, bm-er said:

Ik zou zeker langs JD gaan, heb ik ook gedaan. Precies om de reden die jij aangeeft, ze kunnen uitstekend maatwerk verrichten en de betrouwbaarheid is dik in orde. Heb er nu al 100k mee gereden met tuning na aanschaf en alles is nog heel, geen roetfilter vol of zo.

En een DSG7 icm met een benzinemotor moet je wel laten aanpassen, zonder is de slijtage erg hoog. Hoewel het voor een 1.8 anders zou kunnen liggen, maar die zie je bijna niet. Vrijwel iedereen heeft een 1.4 als het een benzinemotor betreft, en die 'vreten' koppelingsplaten.

De 1.8 zie je inderdaad bijna nooit, maar destijds was voor mijn vader juist de reden van de reputatie van de 1.4 TSI blokken om toch voor een 1.8 te gaan, hij heeft er geen moment spijt van gehad. Ik heb de auto van hem geërfd, ondanks dat ik er zuinig op ben zijn er toch een paar kleine modificaties die ik heb laten aanpassen en nog wil laten aanpassen. Doordat er zowel veel negatieve als positieve verhalen over de chiptuning van deze motor bekend zijn, laak ik deze toch maar origineel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto destijds ook laten chippen bij vagtechniek. Ben er erg positief over en ik ga zeker met m’n nieuwe Passat ook naar vagtechniek. Top bedrijf. Moet wel zeggen woonde ik in de buurt van jd ging ik daarheen. Puur om de afstand. Dat jd duurder is is voor mij niet belangrijk. Chippen moet goed gebeuren en ik ben er van overtuigd dat de kwaliteit van vagtechniek en jd dicht bij elkaar zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1-7-2020 om 20:48, markvanliempt zei:

Mijn auto destijds ook laten chippen bij vagtechniek. Ben er erg positief over en ik ga zeker met m’n nieuwe Passat ook naar vagtechniek. Top bedrijf. Moet wel zeggen woonde ik in de buurt van jd ging ik daarheen. Puur om de afstand. Dat jd duurder is is voor mij niet belangrijk. Chippen moet goed gebeuren en ik ben er van overtuigd dat de kwaliteit van vagtechniek en jd dicht bij elkaar zit. 

Dan ga je naar Audiparts Veghel.. nog dichterbij krijg je het nooit..(voor JD software)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden