Ga naar inhoud

Passat B6 benzine kopen.. welke motor?


Thijs83

Aanbevolen berichten

beste,

 

Wegens gezinsuitbreiding ben ik op zoek naar een mooie Passat B6 variant, benzine (10-15dkm/jr). Aangezien het budget (6-6.5k) niet superruim is, kom ik uit bij de modellen met wat hogere km standen. Zeg maar 180-220k.

 

 

Mijn vraag: voor de 2.0 fsi / 1.6 fsi gaan of iets anders (mooiers)?

 

1.6 (102pk): niet echt de voorkeur

1.6 fsi: Wel eens lang stuk(1000km) gereden, viel niet tegen. Heb liever wat meer vermogen maar kan er wel mee leven. Zeker ook het verbruik niet. Maar, veel problemen met nokkenassen, distributieketting etc.? Hier wel een mooie zien staan.

2.0 fsi: Afgaande op wat ik lees heeft deze de voorkeur en is deze het meest realistisch. Zijn wat duurder dan de 1.6fsi's. Iets hoger verbruik maar niet problematisch. Wel opletten dat distr. riem al vervangen is.

2.0tfsi: Zie er hier en daar wel een staan, vraag me af of dat met dit budget wel verstandig is. Hebben de 2006-2008 versies ook last van het bekende probleem met de onderbemeten zuigerveren en hoog olieverbruik?

1.8tfsi: Eigenlijk zelfde als bovenstaande, zou heel mooi zijn. Hebben deze ook problemen met zuigerveren?

1.4 tsi: Staan er hier en daar wel een paar in (de richting van) budget. Beruchte ivm kettingproblemen, wel fijner dan de 1.6fsi. Helemaal af te raden of met de juiste

 

Ivm kilometerstanden al wel wat rekening gehouden met wat extra onderhoud.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.0tsi is een goed keuze. rij zelf met een 2009 model hiervoor een 2006 model. nooit problemen mee en geen noemenswaardig olieverbruik. bij normaal gebruik rij ik 1 op 12. km nu bijna 190000km op de teller

aangepast door golfiev5
Link naar reactie
Delen op andere sites

2.0tsi is een goed keuze. rij zelf met een 2009 model hiervoor een 2006 model. nooit problemen mee en geen noemenswaardig olieverbruik. bij normaal gebruik rij ik 1 op 12. km nu bijna 190000km op de teller

Die ga je ook niet met zijn budget vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu een 2 jaar passat 2.0 fsi sedan en ben er super blij mee, ruim en comfortabel en persoonlijk vrij zuinig in verbruik op een tank van 70 liter rij ik 650 a 700 km.

 

En de mijne had ik voor 7700 met 132.000 op de teller dit ter indicatie en verder moet je der een beetje gluk mee hebben.

Zou persoonlijk geen 1.6 nemen met zo,n zware auto, hopelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij een 1.4tsi door de turbo heb je onderin een heerlijk koppel en vermogen genoeg om lekker vlot met het verkeer mee tegaan.

Ik tank meestal zo'n 60l en rij daar ruim 900km mee.

Ik denk dat de 1.4 tsi met de hogere km standen al een ketting wissel gehad hebben de mijne kwam al onder de 80k alleen het olie verbruik is lastig te bepalen maar dat geld voor alle type motoren.

Een 1.6 fsi zou ik ook niet kiezen voor rond het huis prima maar als je een beetje heuvels krijg laat hij te wensen over.

Aangezien je kids hebt met alle rommel daar omheen is een beetje vermogen wel lekker.

aangepast door ArieV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij nu een 2 jaar passat 2.0 fsi sedan en ben er super blij mee, ruim en comfortabel en persoonlijk vrij zuinig in verbruik op een tank van 70 liter rij ik 650 a 700 km.

En de mijne had ik voor 7700 met 132.000 op de teller dit ter indicatie en verder moet je der een beetje gluk mee hebben.

Zou persoonlijk geen 1.6 nemen met zo,n zware auto, hopelijk heb je er wat aan.

Vind 650 - 700 km op 70L met 150pk niet echt zuinig te noemen. Rijd dit ook maar dan wel met een zware voet en 300pk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum.

Waarom geen diesel met de kilometers die je wil rijden?

Bedankt!

 

Da's een goede... scheelt ongeveer 2 tientjes in de maand. 2.0 tdi rijd natuurlijk heel lekker. Zal ik ook eens naar kijken.

 

2.0 fsi lijkt me de veiligste en fijnste benzinekeuze binnen het budget denk ik 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Nog even feedback geven, zeker ook @@BARRY_TDI: Heb een aantal 2.0 fsi's uit 2005-2006 gereden. Mooie uitvoeringen (highline), maar aan allen leek wel iets te mankeren. Krakende /tikken airco, kapotte stoelverstelling, onduidelijke historie. Kon niet echt een mooi exemplaar vinden. Bovenal vond ik de 2.0 fsi's die ik heb gereden op z'n zachtst gezegd niet zo verfijnd klinken. Ze liepen heel grof. Zelfs mijn oude 206 met meer dan 230k maakt stationair veel minder herrie en een rustigere indruk. 2.0 fsi was wel lekker sterk maar dronk ook een aardige slok ( proefritten varieerden van 1:9 tot 1:11). Kan zijn dat allen last hadden van de nokkenasketting. Maar dat is dan ook een dure reparatie.

De 1.4 tsi en 1.8 tsi's durfde ik niet aan ivm bekende zuigerveer en kettingproblemen.

Uiteindelijk voor een mooie prijs een 2.0 tdi (commonrail) bluemotion uit 2009 gekocht. Wel een trendline (helaas met airco ipv climate control), maar anders kwam ik met het budget niet uit. De indruk van het 2008+ model was net wat moderner en tijdens de proefritten was de auto heel zuinig (>1:20 met zelfde rijstijl als bovenstaande). Geen strepentrekker maar zag al dat JD engineering er ook 175 pk van kan maken ;) . Mooi kerstcadeau. 

 

Zit om en nabij het omslagpunt dus qua kosten maakt diesel/benzine niet zo veel uit.Wellicht wil ik er nog een RNS 315 met DAB, BT en navigatie inbouwen. Aan de andere kant, ik woon in de stad in Utrecht en ben bang dat die er dan zo uit is. 

Auto heeft nog stalen velgen + wieldoppen, iemand nog mooi 17" setje met zomerbanden te koop? 

 

Bedankt allen!

 

aangepast door Thijs83
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden