Ga naar inhoud
  • 0

problemen met climatronic en weet niet meer wat ik kan doen


Dennis85

Vraag

Beste leden,

 

Ik heb een probleem met mijn climatronic en weet niet meer wat ik kna doen om het te verhelpen.

Ik merkte dat de climatronicvan mijn vw passat 3bg niet meer koelde dus ik dacht lekker simpel eff bij laten vullen en hij doet het weer.

niets was minder waar hij bleek nog geheel op druk te staan maar de koelvin draaide niet dus dit werd aangegeven als het probleem. nieuwe vin besteld en deze gemonteerd.

vin draait nu maar nog steeds geen koeling van de airco.

 

Heb hem bij de volkswagen laten uitlezen en toen kwam er een melding dat stelregelmotor v71 kapot zou zijn, deze opgezocht en onder het demonteren nog eens aan het proberen en deze begon weer te werken maar nog steeds geen koude lucht.

en ik zie de klep bediening netjes bewegen zodra ik mijn climatronic van warm naar koud schakel en omgekeerd.

Toch nog maar een keer terug gereden om hem wederom uit te laten lezen maar de storing van stel motor v71 is verdwenen.

 

Hierna ben ik gaan zoeken op internet en kwam ik bij de uitleg van de zelfdiagnose voor de climatronic deze uitgevoerd en daar komt 444 00 ui en 444 02.

444 00 zou aangeven dat het systeem storrings vrij is en 444 02 zou of een massa probleem zijn of er zou te weinig druk van het koelmiddel zijn.

 

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer want bij het vul station zeggen ze dat mijn systeem op druk staat en als ik een massa probleem heb moet ik dit ook in de aansturing merken.

bij de volkswagen hebben ze zelfs gevraagd of het als ik het probleem gevonden heb het aan hun door te geven zo dat zij dit voor de toekomst ook weten wat nu hun systeem geen fouten meer aangeeft weten zij ook niet meer wat ze moeten doen

 

Wie heeft er misschien iets soortgelijks mee gemaakt of kan mij hier mee helpen

 

groeten Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het goed is heeft mijn 3bg een magneet koppeling en we hebben gekeken onder het lopen of de bout van de airco pomp ook mee draait ( en niet alleen doe Polly mee draait) en dat is het geval.

Tevens wordt de aanvoer leiding die links door het schutbord gaat koud en de retour wordt word, dus ik zou zeggen dat het buitengedeelte naar behoren werkt.

Mijn idee is dat het probleem binnen zit maar ik weet gewoon noet meer waar ik zou moeten zoeken.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Driver de binnentemperatuur sensor hebben we idd ook al schoon gemaakt zat inderdaad veel stof in.

 

@ Vinniepilon onder het dashboard wordt het ook niet koud en in het dashboard kastje ook niet.

 

ik denk dat ik een probleem heb wat een heel gezoek wordt :neutral: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je leidingen koud worden naar de verdamper, dam moet de verdamper onder het dashboard ook koud worden, zo niet dan is daar wat mee aan de hand.

 

attachicon.gifimage.jpeg

ik ben niet tot aan de verdamper geweest ik ben een bouwvakker en kan tot bepaalde hoogte komen met wat hulp van bekende maar het begint nu eigenlijk wel een beetje op te houden.

heb nu de hulp ik geroepen van een kennis die hier meer verstand van heeft hier heb ik zojuist mijn auto naar toe gebracht hopelijk wordt er iets gevonden maar hij had het gevoel ondanks dat hij geen storing aangeeft op de stel regel kleppen dat het toch iets in die richting is.

 

Ik hoop dat hij gelijk heeft en het snel gevonden krijg maar ik ben er bang voor want ik heb de 2 stel motoren gezien toen mijn dashboard uit elkaar lag en ze reageerde op het schakelen van warm naar koud.

 

mochten jullie nog tips of ideeën hebben hoor ik het graag en mocht ik een stukje dichter bij de oplossing zijn horen jullie het uiteraard ook van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Dennis85

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

excuses dat ik me niet eerst heb voorgesteld,

heb dit gedaan dus ben nu geen onbekende meer :wink: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden