Ga naar inhoud

Favoriete Meguiars Dealers


VisionRoy

Aanbevolen berichten

Mooi,heb gisteren een paypal account geopend dus van de week maar eens een doos vol spullen bestellen.

Een pot wax van maguiars kost hier €45,00 en bij shinearama 19,95 in ponden maar scheelt nog de helft.

Zelfs met 8 pond verzendkosten scheelt het nog gigantisch veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt al btw in de uk betaald en het is binnen de eeg, vrij handelsverkeer.

 

klopt, als je nou in de vs besteld, wat nog weer goedkoper is, krijg je wel een extra btw rekening, maar dit kan zelfs lonen.

meguiars maakt zelf de markt kapot in Nederland, jammer hoor. want het is wel een mooi product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel deze discussie al erg vaak gevoerd is en tot veel onbegrip van de consument heeft geleid wil ik toch graag e.e.a. toelichten.

De producten van Meguiars, en vele andere merken bijvoorbeeld Levi's, zijn in de US vele malen goedkoper. De producten zijn hier duurder door een groot aantal factoren. Alle producten worden per schip vervoert omdat door de samenstelling vliegen niet is toegestaan. De reis per boot duurt vele malen langer waardoor er een voorraad aangelegd moet worden. In het geval van Meguiars is dat in Engeland. Dit kost geld. De Marketing is in Europa vele malen duurder dan in Amerika waar de kosten ook nog eens over veel meer producten verdeeld kunnen worden. Laten we de belastingen hier ook niet vergeten.

Als consument heb je natuurlijk geen boodschap aan bovenstaande en wil je alleen de beste prijs, logisch.

Meguiars heeft alleen de grijze import naar Europa aan haar dealers daar verboden, om producten toch via de USA naar hier te laten komen is een lastig verhaal. De import uit GB is wel vrij en naar ik gisteren heb gehoord ook qua belasting geen probleem. Het prijsverschil met GB en het vasteland is voor mij ook een raadsel waar ik zeker bij Meguiars op terug ga komen.

Ik begrijp jullie onvrede en ben zelf ook niet onverdeeld gelukkig met de situatie maar ik hoop dat ik met mijn uitleg enigszins een beetje begrip heb kunnen kweken omtrent het prijsverschil waar hierboven over gesproken word.

Groet

Stephan Damen

123autopoets.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bespaar je de moeite, prijzen worden opgelegd door Meg hoofdkwartier in de US.

Elke keer als je het vraagt krijg je een ander antwoord, transport en opslag hoor je het meeste.

Vreemd, zouden de andere merken dan ook last van moeten hebben.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat dit gesprek in een al te negatieve spiraal komt wil ik hier een laatste reactie op geven. Vrijwel alle merken worden aan de andere kant van de grote plas goedkoper aangeboden; poetsproducten, kleding, auto"s. Niet voor niets gaan massa"s mensen met lege koffers een weekendje shoppen in New York. Jullie geliefde Passat is hier net zo duur als een Porsche daar. Een huis kost daar werkelijk niets, voor een ton koop je een vrijstaande woning met zwembad, in Amsterdam heb je er een garagebox voor.

Nogmaals ik snap de frustraties maar als het anders kon zou het echt wel anders gaan. Als Meguiars zijn producten voor de helft kon aanbieden en daarmee hun omzet verviervoudigen zouden ze dat meteen doen.

Je kunt natuurlijk op vakantie gaan in de US, inkopen doen en zelf verschepen, vergeet dat dan niet aan mij te melden dan mag je voor mij ook enorme hoeveelheid meenemen.

 

Groeten,

Stephan Damen

123autopoets.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stephan, via een aantal mede meguiars verkopers is mij verteld dat het een marketing verhaal is waar mequiars NL niet veel over te zeggen heeft.

iets met dat ze het als een premium merk in de markt willen zetten.

 

Wij exporteren importeren heel veel van/naar de vs en kan je zeggen dat een container VS - Rotterdam niet echt duur is, en daar gaan een heleboel spullekes in.. Voorraad is ook makkelijk geregeld aangezien de halfords het ook verkoopt en dus ook deel voorraad houd in de winkels. tevens hebben Poorbooys world en mothers exact dezelfde problemen met transport en voorraad. toch zijn die niet veel duurder dan in de UK.

 

Voor mij zou een reden zijn om het in Nederland te kopen is de toegevoegde waarden van bedrijven als je zelf en bv Leko. het advies wat een echte gebruiker geeft heeft meer waarden dan wat op een site staat vernoemd. Hoop alleen dat na het advies men ze ook de omzet gunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker jammer dat maguiars hier zo duur is en het is voor veel mensen zeker van toegevoegde waarde dat je hier bij de dealers goed advies krijgt.

Ook scheelt het de dealers hier een hoop omzet maarja hier wordt ook naar de portemonnee gekeken,het is tenslotte recessie :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou met dreft ontvet je hele auto er mee maar ook je wax laag gaat er vanaf en dan zit je auto lekker dof uit. :angry:

 

Dat is nou toch niet de Bedoeling :?:

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het maar jou mix is.. Met klei ben ik nog aan het proberen en ben nu al 2 keer terug gekomen op de klei van meguiars. sommige klei soorten zijn nu eenmaal agressiever dan anderen en sommige werken nu beter met een klei middel van het merk zelf. nu gebruik ik bijna altijd last touch van meguiars als glij/klei middel. heb nu klei van dodo en bilthammer en poorboys geprobeerd en zou nog steeds niet weten welke ik echt een topper vindt. Maar ja net als veel andere producten is het heel persoonlijk. (ps is een oude foto zonder de waxen :embarassed: in de tussen tijd is er toch nog wel wat bij gekomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het er toch over hebben :mrgreen: ...........: Ff besteld bij Shinearama:

 

 

Wat aanvulling op de voorraad en wat uitbreiding van het assorti:

 

Sonus SFX Ultra-Fine Detailing Clay Bar Refill (100g)

Poorboy's Spray and Wipe Waterless Wash (32oz)

Mothers Wheel Brush (single)

Mothers Long-Handle Wheel Well Brush (single)

Valet Pro Large Soft Detailing Brush (single)

Autoglym Engine & Machine Cleaner (1L)

Autoglym Vinyl & Rubber Care (500ml)

EZ Detail Mini Brush (single)

Meguiar's Deep Pile Microfibre Wash Mitt (single)

Dodo Juice Glue and Tar Remover (500ml)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nu zeker met die smeltende sneeuw.

Vreselijk veel stof op de weg van het grit en zand strooien............auto ziet er niet uit na een paar dagen.

Dan is een zwarte auto niet leuk meer.

Eigelijk kan ik maar 6-7 maanden per jaar auto wassen en heel af en toe in de winter als ik overwerk.

Zet ik hem een nacht in een verwarmde hal op het werk om te drogen en neem ik de werkauto mee naar huis.

Knal ik er de volgende dag wat QD+ of V7 over om de sealant laag te boosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rolf,wel mooi aan de ene kant dat ze met zand en grit strooien in plaats van zout maar aan de andere kant worden je wielkasten gestraald :angry:

 

Valt wel mee hoor, rijden hier niet hard.

Doorgaande wegen ligt geen grit maar een soort zand, meer de kleinere weggetjes die flink omhoog gaan ligt grit.

Dit is voor die stumpers met 2 wiel aandrijving. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Zelf gebruik ik nu al onderhalf jaar Meguiars producten en ben daar dan ook enorm tevreden over.

Heb zo goed als alles van Meguiars in huis voor mijn auto te poetsen.

 

Ik trek daar dan ook een dagje vooruit om alles te kunnen doen.

Het fijne is dat mijn vriendin mij daarbij helpt.

 

De producten onderhoud enorm uw lak.

Zou echt niks anders meer willen dan Meguiars producten te gebruiken.

Zijn echt fijn om ermee te werken.

 

Echt een vaste Meguiars dealer heb ik niet, ik koop vooral wat ik tegenkom in de winkel waar ze Meguiars verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden