Ga naar inhoud
  • 0

Stelmotoren parkeerrem kapot


Patrick380

Vraag

Na een stevige wolkbreuk - onze straat stond helemaal blank - heb ik problemen gekregen met de parkeerrem van mijn Passat. Vooral in de ochtend duurt het een paar minuten voordat de rem aan de bestuurderskant los komt.

Vandaag heb ik de auto naar de VW dealer gebracht en is gebleken dat er scheurtjes in de behuizing van de stelmotoren zitten. Door deze scheurtjes zou regenwater zijn binnengekomen met vastzittende remmen als gevolg.

 

Heeft iemand een idee waar (of bij wie) ik deze stelmotoren tegen een schappelijke prijs kan kopen en (bij voorkeur) kan laten plaatsen? Eventueel icm het vervangen van mijn distributieriem, waterpomp, spanrollen etc.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groet, Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou eens wat rondkijken op het forum voor info. Zijn er die het ook hebben laten doen of zelfs zelf gedaan hebben.

Ik weet niet waar je in NL woond, maar er zijn hier zat adressen waar je terecht kan

-VAG Techniek Nuenen

- @@Vdub Matthijs, vag specialist Vorden

- @@bandenman Twan Ambulante hulp of in Oss

 

Mogelijk heden zat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een stevige wolkbreuk - onze straat stond helemaal blank - heb ik problemen gekregen met de parkeerrem van mijn Passat. Vooral in de ochtend duurt het een paar minuten voordat de rem aan de bestuurderskant los komt.

Vandaag heb ik de auto naar de VW dealer gebracht en is gebleken dat er scheurtjes in de behuizing van de stelmotoren zitten. Door deze scheurtjes zou regenwater zijn binnengekomen met vastzittende remmen als gevolg.

 

Heeft iemand een idee waar (of bij wie) ik deze stelmotoren tegen een schappelijke prijs kan kopen en (bij voorkeur) kan laten plaatsen? Eventueel icm het vervangen van mijn distributieriem, waterpomp, spanrollen etc.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Groet, Patrick

Ik kan je daar zeker mee helpen. Je kunt me bereiken via pb. Groet twan

 

Verstuurd met mijn Galaxy Note 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jouw reactie @@BARRY_TDI. Ik had al een en ander gelezen op dit forum en heb al wat berichten mogen ontvangen. @@bandenman, ik heb een PB verzonden.

 

Vraag: iemand gaf aan dat de stelmotoren op Aliexpress goed en goedkoop zouden zijn. Heeft iemand ervaring met deze motoren?

Zie link: http://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-OEM-hand-brake-handbrake-motor-calliper-32332267-for-VW-volkswagen-passat-B6-B7-TIGUAN/32332217198.html

 

Groet,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een maand geleden beide motortjes vervangen door 2 van AliExpress, was een heel aantrekkelijke prijs vergeleken met de prijzen in NL. (108 euro voor 2 motortjes binnen 10 dagen geleverd)

de mijne waren bijna 11 jaar oud en er zaten ook scheuren in de behuizing, heb ze daarom preventief vervangen.

 

post-14821-0-95930800-1470141225_thumb.jpg

 

Die van Ali werken prima, wisselen was plug en play zonder VCDS, ik heb Torx 6 tanden en daar moet je wel rekening mee houden bij bestellen (12 of 6 tanden)

Het enige wat anders was is de stekker, er zat een klein vierkant blokje op 1 mm2 , heb die weggevijld en toen paste de stekker perfect.

 

post-14821-0-69517300-1470141192_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het motortje is eenvoudig zelfs te vervangen heb het al 2 keer gedaan. De motoren kosten tussen 75 en 250 Euro (en bij ali dus 104 voor 2 ;)).

Er zijn twee verschillende types dus even opletten.

Torx 30 dacht ik heb je nodig (lang) en let op dat je je vingers niet klemt.

Het verschil is niet alleen 6 of 12 kant maar ook het materiaal van deze tand.

De 'oude type' was door potentiaalverschil gevoelig voor vastroesten - de nieuwere 6 kanten zijn volgens mij nu van koper .... (voor als je 2de hands wilt kopen)

 

Even voor ons allemaal - ik zie bij Ali dat er over 6 torx en 12 torx wordt gesproken, onze Passat had 6-kant! (09/2005)

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal dus niet aan het bouwjaar liggen... ik heb een 3C van 11/2009 en ook een zeskant asje van de handremmotor. M'n vorige (2006) had een 12 kant asje.

Waarschijnlijk is het dan afhankelijk van de fabrikant van de remklauw.

 

grtz, dre 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie op de sites eigenlijk alleen maar TRW remsysteem achter en Ate voor. Verschil in TRW wordt dan weer aangeven in 41 en 38 mm zuigers en gewone schijven achter en geventileerde (denk voor de R36) beste blijft inderdaad motortje ff lostrekken.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden