Ga naar inhoud
  • 0

Ketting jackpot 1.4 TSI


Stylance

Vraag

Zaterdag ochtend melding van motormanagement lampje gehad van mijn Passat variant 1.4 TSI bj 2010 en 107.000 KM op de klok, na uitlezen code P0016 wist de monteur gelijk dat het raak was.

 

Op zijn advies de Passat naar een Duitse dealer gebracht ( wonen dicht aan de Duitse grens ) vandaag heeft de dealer contact gehad met VW Duitsland en vanmiddag gelukkig telefoon dat het onder coulance valt. 100% op onderdelen en 70% op arbeidsloon. Dus 30% zelf betalen en dat zonder gezeik van de Nederlandse dealer en Pon. 

 

Ik hoor telkens dat Pon een grote som geld heeft ontvangen van VW om de kettingen en bijbehorende klachten te vervangen maar waar ze kunnen probeert Pon er onderuit te komen. De mijne is grotendeels dealer onderhouden maar heeft tussendoor ook een universeel garage bedrijf bezocht. De Duitse dealer doet daar gelukkig niet moeilijk over, dit in tegenstelling tot de Nederlandse.

 

Dus, alle lof voor de Duitse VW dealer en voor een ieder die ook dit krijgt. Het loont om even over de grens te gaan kijken hiervoor.

aangepast door BARRY_TDI
7% aangepast naar 70%
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan morgen de Passat weer ophalen, hele zwikkie is vervangen onder coulance, ik moet alleen €179,- ( 30%) aan arbeidsloon betalen.

Daar kan je het niet voor laten. Netjes geregeld hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar kan je het niet voor laten. Netjes geregeld hoor.

 

Is inderdaad heel netjes geregeld, daar kan Pon nog een voorbeeld aan nemen.

 

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat Pon andere voorwaarden hanteert omtrent klachten zoals deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed geregeld zo, wel lijkt het me sterk dat PON doorvoor geld heeft gehad, dat komt bij mij over als een typisch broodje aap verhaal, normaal zou zijn dat PON elke toegezegde/uitgevoerde reparatie declareert en dan uitbetaald krijgt, een fabrikant weet immers niet van te voren hoeveel auto's dit gaat treffen?

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet het niet Micky, ik zeg alleen wat ik hoor en maak mee dat de dealers in Duitsland niet moeilijk doordat de auto een paar beurten heeft gehad bij een regulier garage bedrijf, te zien in de stempels in het service boekje. Naar wat ik hoor schijnt Pon daar nogal moeilijk over te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echt bezopen is dat wat PON doet, auto bij een universele garage onderhouden en je kan naar je garantie fluiten.

Hier in Noorwegen mag dat niet, zolang hij volgens schema onderhouden is MOETEN ze garantie verlenen, is gewoon bij wet geregeld.

Heb zelfs 3 jaar garantie op orginele onderdelen, ook als je je zelf gemonteerd heb, heb het net zelf aan de hand gehad met een tandempomp.

Ding lekte diesel naar de olie na bijna 3 jaar, heb zonder gezeik een nieuwe gemonteerd en wel gekregen, koste mij geen cent.

Nieuwe auto krijg je ook 5 jaar garantie tot 100k en voor een klein bedrag extra tot 160k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind dat niet zo gek hoor, hoe toon je aan dat "beun de haas" om de hoek zich echt heeft gehouden aan het schema? ik zie hier keer op keer dat de universele garages de helft niet onderhouden, afvinken op een lijstje kunnen ze allemaal natuurlijk als de beste.

Pas nog voor onze 500 een Fiat specialist gevraagd voor de volgende beurt en distributie, ik vraag een beurt volgens de Fiat spec's ze vragen mij wil je wel of geen interieurfilter, wel of geen bougies vervangen enz. dat vraagt de Fiat dealer mij ook niet en ik wil daar niet over nadenken, ik wil gewoon een beurt alsof hij naar de echte dealer is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb begrepen dat Pon Nederland al de `fabrieksgarantie bij de fabriek heeft afgekocht zij krijgen waarschijnlijk aanzienlijk meer marge op nieuwe auto`s af fabriek.

Al de in Nederland geclaimde garantie gaat uit hun eigen potje en dat zou dus de reden zijn dat zij andere normen hanteren.

 

Gert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb begrepen dat Pon Nederland al de `fabrieksgarantie bij de fabriek heeft afgekocht zij krijgen waarschijnlijk aanzienlijk meer marge op nieuwe auto`s af fabriek.

Al de in Nederland geclaimde garantie gaat uit hun eigen potje en dat zou dus de reden zijn dat zij andere normen hanteren.

 

Gert.

 

Dat is dus exact wat ik ook hoorde van mijn reguliere garage, op zijn advies naar de dealer in Duitsland gegaan en daar doen ze niet moeilijk.

 

Toch vreemd dat PON er anders over denkt/doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 6-6-2016 at 17:16, Stylance said:

Zaterdag ochtend melding van motormanagement lampje gehad van mijn Passat variant 1.4 TSI bj 2010 en 107.000 KM op de klok, na uitlezen code P0016 wist de monteur gelijk dat het raak was.

 

Op zijn advies de Passat naar een Duitse dealer gebracht ( wonen dicht aan de Duitse grens ) vandaag heeft de dealer contact gehad met VW Duitsland en vanmiddag gelukkig telefoon dat het onder coulance valt. 100% op onderdelen en 70% op arbeidsloon. Dus 30% zelf betalen en dat zonder gezeik van de Nederlandse dealer en Pon. 

 

Ik hoor telkens dat Pon een grote som geld heeft ontvangen van VW om de kettingen en bijbehorende klachten te vervangen maar waar ze kunnen probeert Pon er onderuit te komen. De mijne is grotendeels dealer onderhouden maar heeft tussendoor ook een universeel garage bedrijf bezocht. De Duitse dealer doet daar gelukkig niet moeilijk over, dit in tegenstelling tot de Nederlandse.

 

Dus, alle lof voor de Duitse VW dealer en voor een ieder die ook dit krijgt. Het loont om even over de grens te gaan kijken hiervoor.

IMG_20201103_193232.thumb.jpg.97ead02344dd81b6e49ba25ccf18c776.jpg

Een kennis van mij was ook aan de beurt 1.4 tsi distributie er over heen kleppen krom en had ook al een tijdje problemen met zijn DSG koppeling.

Na demontage viel mij iets op! Heel europa heeft iets tegen de chinezen en aliexpress alles wat daar vandaan komt zou slecht zijn kijk nu maar eens op het kettingwiel van de uitlaat (rechter) nokkenas !!  Schrik niet !!

Koop je een Sharan nieuw met al de mogelijk opties kost een lieve duid en waar worden de onderdelen gemaakt in China dus.

voorsprong door techniek is toch de slogan en iedereen zich maar afvragen hoe kan het toch dat de Duitse industrie zulke slechte kettingen monteerd!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten veel meer Chinese onderdelen in je auto. En er komen ook gewoon goede parts uit China. Die zijn vaak wel wat duurder dan de imitaties die je ook uit China kunt kopen.
Het grootste probleem is dat we allemaal menen dat alles goedkoper kan (bijvoorbeeld via Ali). Na aanschaf blijkt dat de kwaliteit tegenvalt, waardoor ons vooroordeel "Chinees = rommel" weer verder wordt versterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goed koop is duur koop, maar men denkt nog steeds dat ali delen toch stiekem goed en goed koop zijn, maar dat gaat niet samen, dus houd je je zelf voor de gek. 
Sommige dingen kun je prima via alie bestellen hoor
Leds zijn er prima bijvoorbeeld. Hier zitten ze al de auto sinds aanschaf.en heb er nog niet 1 kapot gehad En deze koste een schijntje vergeleken met aanbieders elders uit dld of in nl . Of kabelbomen voor de auto.



Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In China rijden ook VW's rond, en deze komen niet uit Duitsland vandaan. Ook de passat heeft een Chinese variant maar de gaat door het leven onder de naam Magotan. Op ali express kan je voor dit model parts kopen welke ook passende zijn voor de EU modellen. Ook verschillende ali onderdelen hebben oem VW nummer en zelfs de meeste handrem stelmotoren hebben een VW nummer maar veelal hebben ze deze om redenen eruit moeten krassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden