Ga naar inhoud
  • 0

VR5 distributieketting vervangen


DaveSchuite

Vraag

Hallo vw liefhebbers, ik ben nieuw op dit forum en hoop eigenlijk advies te krijgen over het vervangen van een distributieketting van een vr5 passat van 1999.

Na veel onkosten heeft de garage geconstateert dat de ketting het mogelijke probleem is van het rare lopen van de auto.

Hij loopt op 5 cil. maar stationeer klinkt het als 4cil. en toch verneem je bijna niets tijdens het rijden alleen bij lage toeren gaat ie schommelen.

Prijs opgave bij vw dealer enschede 1450 euro :shock: IN DUITSLAND rond de 1200 euro :(

Is dit toevallig door een van jullie eerder gedaan, het vervangen hiervan en zoja kan ik hierover tips krijgen?

bvd en vriendelijke groet Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Idd..mooi gedaan. Zelf loopt m'n V5 nog als een zonnetje. Ben benieuwd naar de foto's (als die er zijn). Gelukkig heb ik een neefje met een garagebedrijf voor dit soort dingen :lol:

 

kost me op onderdelen na ook niks!!...anders is het een duur grapje

 

p.s zal eens vragen aan de monteur over de HYDRAULISCHE SPANNER!!

Misschien wel een goede tip :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb precies hetzelfde.

Heb klepdeksel eraf gehaald en zie nu dat de ketting helemaal slap tussen de tandwielen op de nokkenas ligt als de auto in de 5e versnelling heen en weer wordt duwt. Ik vermoed dus dat de spanners af zijn. Wil dan ook direct de ketting vervangen. Auto heeft 205dkm gelopen.

Dit verklaart ook het ploffend geluid in de uitlaat. hele kleppentrein loopt niet meer op tijd, door het klapperen van de bedieningsketting.

 

Moet ook de onderste ketting naar de krukas worden vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden