Ga naar inhoud
  • 0

Peiling Roest achterklep + Dakreling of meer Passat 3C Variant 2005 tot 2008


Gast Fappie

Vraag

Geachte Leden,

 

Voordat ik er echt werk van ga maken wil ik kijken of het haalbaar is.

Daarom roep ik iedereen op die last hebben van Roest problemen bij de kentekenverlichting en Dakreling of meer.

 

Ik ben in een zware discussie beland met een garantiebepaler van Pon, deze meneer zegt dat de auto te oud is (12 jaar garantie op Carrosorie) en zonder ook maar te kijken zegt die dat het geen roest is van binnenuit. Tevens maken ze je wijs dat een achterklep, deuren, motorkap en dakreling aanbouwdelen zijn en dat niet bij de Carrrosorie hoort en daar ook geen garantie op hebt.

 

Dus deze zogenoemde aanbouwdelen mag je bij je bij je eventulele volgende aanschaf Passat als Optie rekenen.

 

Maar goed, nu wil ik een zo groot mogelijk lijstje van namen, type auto, bouwjaar en eventule foto van de roest delen verzamelen.

En als we er best veel hebben een collectief gaan starten, om vanuit daar Kassa of Tros Radar in te schakelen.

 

Maar ik kan dit niet alleen, dus hoop dat er leden zijn die me daar bij willen helpen.

 

Ik hoor het graag, samen als Passatrijders staan we sterk tegen de reus die Pon, VW heet.

 

Met vriendelijke groet

Ronald Faber.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210002368440012&set=o.566644810027271&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1464976375585170

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het zelfde gehad en het is naar tevredenheid opgelost MET PON. De auto is van BJ2007. Ik heb toen zelf €200 bij betaald, ze vroegen €425 maar daar was ik het niet mee eens.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar je heb ook zaken nodig waar er door pon vergoed is om aan te tonen dat ze een coulance regeling hebben.

Yep Klopt, alleen kan ik dat topic niet meer vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toen ik de discussie met Pon en Duitsland ben begonnen, hebben wij een nieuwe achterklep gekregen en het dak is opnieuw gespoten (erg slecht, want te voorruit is hiervoor niet uitgebouwd geweest). Destijds was de discussie allen kanten op gevlogen, van:

a.) het is geen roest maar de zinklaag,

b.) 200.000 km da geldt de regeling niet meer, tot

c.) wij kunnen niets op coulance doen want het is een import auto.

 

Op gegeven moment werd ons verteld bij de lokale dealer dat er nog een potje met geld was .... en wat schetst onze verbazing: nieuwe achterklep, dak nieuw gespoten -> eigen bijdrage: 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat was uit 2006 en had roest bij de achterklep. Onderkant bij de kenteken verlichting was helemaal aangetast. Foto's bij de dealer laten maken en deze zijn toen naar Pon gestuurd. Ze konden niks voor me betekenen, geen garantie of coulance. De dealer wilde als tegemoetkoming de klep repareren voor 600 euro.... Heb t toen zo gelaten... erg jammer.

 

Wat dat betreft mag Pon een voorbeeld aan Renault nemen. Had bij de Espace corrosie bij de achterdeur. Foto's bij de dealer laten maken en deze op laten sturen. Vervolgens is alles netjes verholpen kreeg zelfs een vervangende auto. Op het forum zijn mensen met een Espace uit 2004 waar zonder morren 4 deuren zijn behandeld en gespoten. Valt gewoon onder de carrosserie garantie zegt Renault. Stond er van te kijken. Had er namelijk een hard hoofd in na de ervaring met mijn Passat.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een mailtje gestuurd naar Kassa..

 

nu afwachten maar

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Hartelijk dank voor uw mail en voor het kijken naar Kassa!

 

Op dit moment hebben we geen uitzending. Op 27 augustus is de eerste uitzending van het nieuwe seizoen. Je kunt wel blijven mailen de hele zomer. Je mail wordt dan in augustus door de redactie gelezen.

 

Gezien de grote hoeveelheid mail die bij ons binnenkomt, zijn we helaas niet in staat iedereen persoonlijk te antwoorden. Onze excuses hiervoor.

 

Wat doen we wel:

- Alle mail wordt gelezen.

- Vragen en opmerkingen die betrekking hebben op de uitzendingen worden in ieder geval voor kennisgeving aangenomen en indien mogelijk ontvangt u een reactie.

- Suggesties, tips en persoonlijke vragen en/of klachten worden besproken en beoordeeld op geschiktheid voor uitzending.

 

Kijkt u voor meer informatie ook op onze site:http://kassa.vara.nl/. Daar kunt u bij `Gemist` nagaan aan welke onderwerpen wij al aandacht hebben besteed. 

 

Wij zijn helaas in lang niet alle gevallen in staat om u bij persoonlijke problemen te helpen. Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020 (€ 0,25 pm, bereikbaar van 09.00-18.00, zie voor meer informatiehttp://www.juridischloket.nl/).

- ConsuWijzer van de Consumentenautoriteit, tel. 088-0707070 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08:30-17:30 uur, zie voor meer informatiehttp://www.consuwijzer.nl/).

 

Wilt u ook de sticker "Nee, verkopers niet welkom!" bestellen? Kijk op kassa.vara.nl.

 

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey guys, ik wil best wel helpen, maar het bolwerk PON is een nummer te groot. In Duitsland heb je grote media (kranten) destijds die gebruikers/ eigenaren van auto's steunen. PON komt met een groot gedeelte K%^* smoesjes, zoals: de wagen is niet bij VW in onderhoud, wij kunnen dan geen garantie geven. Het is niet de lak, maar de zinklaag, de garantie op de lak is maar 7 jaar, de roest is niet van binnen uit. Menner naar 200.000 km, wat verwacht u wel .... nou ik denk dat ik een boek over de uitvluchten en opmerkingen van zowel de vw dealers als ook PON kan schrijven.

De onderbouwing (en ik zou de oude emails moeten zoeken (hopelijk heb ik die nog) was dat er nog een potje €'s beschikbaar was bij de VW dealer om de schade te verhelpen (bij mij zou de klep vervangen worden, aangezien de oude type niet meer beschikbaar was heb ik de nieuwe type gekregen) - daarnaast is het dak opnieuw gespoten. Ik ga er vanuit dat ik ook dan weer volledige garantie van VW krijg. Helaas is het dak (op een ander plek) weer gaan roesten - zij hebben destijds niet de voorruit eruit gehaald ..... m.a.w. ook ik ga weer de strijd aan met VW ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet helemaal hetzelfde geval, maar hier roest op de motorkap. Een felsnaad aan de onderkant van de kap is over de hele lengte verroest en de eerste blazen zijn nu ook aan de buitenzijde zichtbaar. Volgens de schadehersteller onstaat dit door de kitnaad langs de felsnaad. Wellicht dat  bij de productie de ondergrond niet goed schoon is geweest of dat de naad is gaan scheuren. Eerste aanbod van dealer: nieuwe motorkop plaatsen met 50% coulance, 575,- eigen bijdrage. 

Daar moet meer vanaf kunnen, ik had met mijn achterklep met pon gemaild die vroegen €425 eigen bijdrage, werd uit eindelijk naar mijn tevredenheid € 200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn vorige Passat ook het bekende achterklep probleem gehad.

De achterklep is onder garantie vervangen, incl de R36 achterklepspoiler, die er net een paar maanden opzat.

Meten met twee maten, daar zijn ze mee bezig.

Zo wie zo garantie en Volkswagen zijn 2 dingen die niet altijd goed gaan, die ervaring heb ik nu met mijn huidige Passat.

Als ze het niet uit kunnen lezen, dan is er niets aan de hand en noemen ze het een comfort probleem......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden