Ga naar inhoud
  • 0

Peiling Roest achterklep + Dakreling of meer Passat 3C Variant 2005 tot 2008


Gast Fappie

Vraag

Geachte Leden,

 

Voordat ik er echt werk van ga maken wil ik kijken of het haalbaar is.

Daarom roep ik iedereen op die last hebben van Roest problemen bij de kentekenverlichting en Dakreling of meer.

 

Ik ben in een zware discussie beland met een garantiebepaler van Pon, deze meneer zegt dat de auto te oud is (12 jaar garantie op Carrosorie) en zonder ook maar te kijken zegt die dat het geen roest is van binnenuit. Tevens maken ze je wijs dat een achterklep, deuren, motorkap en dakreling aanbouwdelen zijn en dat niet bij de Carrrosorie hoort en daar ook geen garantie op hebt.

 

Dus deze zogenoemde aanbouwdelen mag je bij je bij je eventulele volgende aanschaf Passat als Optie rekenen.

 

Maar goed, nu wil ik een zo groot mogelijk lijstje van namen, type auto, bouwjaar en eventule foto van de roest delen verzamelen.

En als we er best veel hebben een collectief gaan starten, om vanuit daar Kassa of Tros Radar in te schakelen.

 

Maar ik kan dit niet alleen, dus hoop dat er leden zijn die me daar bij willen helpen.

 

Ik hoor het graag, samen als Passatrijders staan we sterk tegen de reus die Pon, VW heet.

 

Met vriendelijke groet

Ronald Faber.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210002368440012&set=o.566644810027271&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1464976375585170

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben de trotse eigenaar van een passat variant uit 11-2006

Roest aan de achterklep en 1 deur

Weet niet of het uitmaakt dat deze is ingevoerd uit Duitsland

 

Verstuurd vanaf mijn H8216 met Tapatalk

Welkom

 

Maakt niet uit hoor, kosten zijn helaas voor jezelf, zowel Pon als de dealer hier doen niets. Misschien de Duitse dealer sls die daar in onderhoud is geweest.

 

Succes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nu weer een stap verder met de dealer. Na alle smoesjes wel gehoord te hebben van hem uiteindelijk blijven zeuren. Als ik nu kan aantonen dat er mensen zijn die het vergoed gekregen hebben na 10 jaar ging hij zijn uiterste best doen. Binnenkort maar eens langs met die papieren van Mark, kijken welk smoesje ze nu weer hebben.

 

Ik regel een 2009 klep voor 250, laat hem spuiten voor 250 en dan hebben zij weer een tevreden klant voor 500. Zij zeggen dat het minimaal 1000 gaat kosten. Ze zijn helemaal gek daar bij vw/pon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nu weer een stap verder met de dealer. Na alle smoesjes wel gehoord te hebben van hem uiteindelijk blijven zeuren. Als ik nu kan aantonen dat er mensen zijn die het vergoed gekregen hebben na 10 jaar ging hij zijn uiterste best doen. Binnenkort maar eens langs met die papieren van Mark, kijken welk smoesje ze nu weer hebben.

 

Ik regel een 2009 klep voor 250, laat hem spuiten voor 250 en dan hebben zij weer een tevreden klant voor 500. Zij zeggen dat het minimaal 1000 gaat kosten. Ze zijn helemaal gek daar bij vw/pon.

Ik had een klep gekocht voor 165 euro en de dealer hier heeft hem laten spuiten, nadat ik leuke berichten via Facebook afschoot

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Leden. Was op forum aan zoeken naar leden die ook roest op de achterklep hebben toen ik deze topic tegenkwam. Op mijn Variant 2009 zitten kleine roestplekjes links en rechts naast de chromen lijst onderaan de achterklep. Hoe krijg ik dit netjes en betaalbaar weer strak?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan langs de dealer gaan om te kijken of er iets met garantie gedaan kan worden, het is me niet helemaal duidelijk of het van binnenuit komt of door beschadiging. En anders langs een schadehersteller om te laten kijken wat het gaat kosten om het te laten herstellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 uren geleden, martijn v o zei:

Als je direct de spuitkosten of een nieuwe klep betaalt wel, maar dat bedoel je denk ik niet.

Inderdaad. Een dealer die zegt: "Hè wat, vervelend dat u dit ook heeft, we gaan voor u een klep bestellen en laten spuiten in de goede kleur. Maakt u over een week een afspraak, dan monteren we deze, uiteraard kost het u niets, service van VolksWagen!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 11-7-2019 om 15:55, dhr.Banuyn zei:

Inderdaad. Een dealer die zegt: "Hè wat, vervelend dat u dit ook heeft, we gaan voor u een klep bestellen en laten spuiten in de goede kleur. Maakt u over een week een afspraak, dan monteren we deze, uiteraard kost het u niets, service van VolksWagen!"

volgens mij is dat een utopia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 10-5-2018 at 09:42, Tikra said:

Heren

Met mijn kontact bij VW heb ik mondeling bevestigt gekregen dat deuren, motor- en achterklep onder de categorie carrosserie vallen - ik koet zeggen dat mij het idee van tarrabas bevalt .... met zen allenen de pers naar Pon hoofdkantoor..... ons auto is van 09/2005 - heb de achterklep betaald gekregen en het dak maar het herstelwerk van VW is zo bagger dat het dak weer roest! Maar ook de deuren, spatborden ....

Zullen wij het interesse peilen?

Heb jij meer info voor mij mbt de garantie op de portieren?

Ik heb helaas ook roest op beide voorportieren. Het is nog niet veel maar in de lak zijn al aardig wat blaren te zien.  Het zit aan de binnenkant, van boven naar beneden langs een kit of lasnaad. 

Bij de plaatselijke dealer lang geweest. De plekken zijn beoordeeld maar van garantie was geen sprake omdat volgens hem de portieren NIET bij de carrosserie horen. ?

Het is gewoon kansloos... auto is 10 jaar oud... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 10-5-2018 at 09:42, Tikra said:

Heren

Met mijn kontact bij VW heb ik mondeling bevestigt gekregen dat deuren, motor- en achterklep onder de categorie carrosserie vallen - ik koet zeggen dat mij het idee van tarrabas bevalt .... met zen allenen de pers naar Pon hoofdkantoor..... ons auto is van 09/2005 - heb de achterklep betaald gekregen en het dak maar het herstelwerk van VW is zo bagger dat het dak weer roest! Maar ook de deuren, spatborden ....

Zullen wij het interesse peilen?

Heb jij meer info voor mij mbt de garantie op de portieren?

Ik heb helaas ook roest op beide voorportieren. Het is nog niet veel maar in de lak zijn al aardig wat blaren te zien.  Het zit aan de binnenkant, van boven naar beneden langs een kit of lasnaad. 

Bij de plaatselijke dealer lang geweest. De plekken zijn beoordeeld maar van garantie was geen sprake omdat volgens hem de portieren NIET bij de carrosserie horen. ?

Het is gewoon kansloos... auto is 10 jaar oud... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, Tarabass said:

Zeker bij Pouw geweest? En ja, daar wordt inderdaad gezegd dat alle hangende delen niet onder de carrosserie vallen. Andere dealer proberen?

Ja klopt. Hij wist ook niets van het roest probleem in het algemeen bij de 3c. Alleen bij een achterklep was het wel eens voor gekomen... ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja klopt. Hij wist ook niets van het roest probleem in het algemeen bij de 3c. Alleen bij een achterklep was het wel eens voor gekomen...
 
 
Flauwekul! Ze weten het wel, maar doen net alsof hun neus bloedt. Ik zou eens langs een andere rijden, bijvoorbeeld A'dam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
58 minutes ago, Tarabass said:
1 hour ago, Caravelle said:
Ja klopt. Hij wist ook niets van het roest probleem in het algemeen bij de 3c. Alleen bij een achterklep was het wel eens voor gekomen... emoji51.png
 
 

Flauwekul! Ze weten het wel, maar doen net alsof hun neus bloedt. Ik zou eens langs een andere rijden, bijvoorbeeld A'dam.

Thnx. Ga zeker nog een andere dealer proberen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb hier in het verleden veel tijd in gestoken. In het begin was het de dealer die aangaf dat deuren en (koffer/motor)klep geen onderdeel zijn van de carrosserie. Nu voor de meeste autos de garantie afgelopen is - geven zij dat maar al te graag toe. Ik had het geluk "op coulanz" een achterklep nieuw te krijgen en ook het dak nieuwe gespoten te krijgen (zonder enige bijdrage). De kwaliteit van volkswagen schadeherstel was zo slecht dat het dak al weer aan het roesten is en de bestuurdersdeur alsmede spatbord rechts voor hebben inmiddels naar 14 jaar en 500.000 km erge roestschade.

Wij willen deze auto van 9/2005 en 520.000 km toch nog 1-2 jaar blijven rijden alvorens wij een nieuwe kopen - wij gaan er vanuit  dat het dan helder is of diesels nog in de grote steden mogen (want dan kopen wij een benzine).

Wij zijn op zoek naar een bestuurdersdeur (zwart perleffect) om te wisselen en een spatbord rechts voor, want de auto rijdt nog zo lekker .... de turbo laat het wel een beetje zitten dus misschien dat ik die nog een keer vervang (+/- 200.00 km is ene beetje max). Ik houd mij aanbevolen voor deur en spatbord en zal ook indien nodig zoeken welke brieven/ communicatie ik nog beschikbaar heb over de voortgang van de claims voor de achterklep en het dak.

De achterklep is destijds vervangen voor de nieuwere type aangezien de oude al niet meer beschikbaar was... een excuus destijds was ook dat het niet de lak is maar de beschermlaag oder de lak, de lakgarantie : nee die geldt hier niet ... al bij al heeft PON zich hier van zijn slechtste kant laten zien ik heb destijds druk moeten uitoefenen via Duitsland (VW). de terugroepactie voor de verstuivers was ook raar, eerst wilde VW niet het volledige bedrag betalen hetgeen naar meerderen brieven wel gebeurt is.  

 

dus: roestproblemen bij de 3C ook bij VW bekend: achterklep (onder de greep), dak (voorkant bij de voorruit en bij de dakreling bevestigingspunten), deuren (onderkant) (ook hier van binnen uit!)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-10-2019 at 12:05, Tikra said:

Nou ik heb hier in het verleden veel tijd in gestoken. In het begin was het de dealer die aangaf dat deuren en (koffer/motor)klep geen onderdeel zijn van de carrosserie. Nu voor de meeste autos de garantie afgelopen is - geven zij dat maar al te graag toe. Ik had het geluk "op coulanz" een achterklep nieuw te krijgen en ook het dak nieuwe gespoten te krijgen (zonder enige bijdrage). De kwaliteit van volkswagen schadeherstel was zo slecht dat het dak al weer aan het roesten is en de bestuurdersdeur alsmede spatbord rechts voor hebben inmiddels naar 14 jaar en 500.000 km erge roestschade.

Wij willen deze auto van 9/2005 en 520.000 km toch nog 1-2 jaar blijven rijden alvorens wij een nieuwe kopen - wij gaan er vanuit  dat het dan helder is of diesels nog in de grote steden mogen (want dan kopen wij een benzine).

Wij zijn op zoek naar een bestuurdersdeur (zwart perleffect) om te wisselen en een spatbord rechts voor, want de auto rijdt nog zo lekker .... de turbo laat het wel een beetje zitten dus misschien dat ik die nog een keer vervang (+/- 200.00 km is ene beetje max). Ik houd mij aanbevolen voor deur en spatbord en zal ook indien nodig zoeken welke brieven/ communicatie ik nog beschikbaar heb over de voortgang van de claims voor de achterklep en het dak.

De achterklep is destijds vervangen voor de nieuwere type aangezien de oude al niet meer beschikbaar was... een excuus destijds was ook dat het niet de lak is maar de beschermlaag oder de lak, de lakgarantie : nee die geldt hier niet ... al bij al heeft PON zich hier van zijn slechtste kant laten zien ik heb destijds druk moeten uitoefenen via Duitsland (VW). de terugroepactie voor de verstuivers was ook raar, eerst wilde VW niet het volledige bedrag betalen hetgeen naar meerderen brieven wel gebeurt is.  

 

dus: roestproblemen bij de 3C ook bij VW bekend: achterklep (onder de greep), dak (voorkant bij de voorruit en bij de dakreling bevestigingspunten), deuren (onderkant) (ook hier van binnen uit!)

 

Bedankt voor je aanvulling.

Als je nog extra info hebt graag, mag ook via PB.

Ik heb ook roest op de achterklep, gelukkig uit het zicht boven de lampen in de klep. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, lampie44 zei:

goede dag meneer faber

het gaat niet over roest meer over het in bouwen van een achteruitrijcamera in het het oude model achterklep

ik heb  een passat 6b 2.0 fsi

ik hoop dat u me daar bij kunt helpen

Ronald is al even niet meer actief op het forum..

Nieuwe camera inbouwen in een oud type klep moet je de handgreep opening iets groter maken met bvb een dremel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minuten geleden, lampie44 zei:

heeft u tijd om me daar bij te helpen

Moet even snuffelen op het forum maar volgens mij heb ik destijds wel wat foto's en uitleg erbij gegeven hoe ik dit had gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden