Ga naar inhoud
  • 0

Kan Castrol 5W30 bij Shell 0W30? (beide longlife)


Herbie

Vraag

Heb niet lang geleden Shell Ultra Professional 0W30 AV-L gebruikt toen ik een melding kreeg over het oliepeil. Zit nu in het buitenland en kreeg weer een melding over het oliepeil, had nog een restje van de genoemde Shell olie bij me. Heb uit voorzorg een andere olie gekocht, Castrol 5W30 Longlife (de Shell olie die ik eerder heb gebruikt was niet te krijgen bij de VW-dealer in het buitenland).

 

Kan ik -mocht er weer een melding komen over het oliepeil- de Castrol 5W30 olie gewoon gebruiken terwijl ik eerder al een liter Shell 0W30 heb gebruikt? Of is het beter om bij een volgende bijvulbeurt weer dezelfde Shell olie te gebruiken? In geval van nood heb ik niet veel keuze, ik hoop dus dat het restje Shell olie dat ik pas heb toegevoegd genoeg is om thuis te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Allebei oliën voldoen aan VW eisen 507.00/504.00 neem ik aan?

Op de verpakking van de Castrol staat alleen 504.00, op de verpakking van de Shell olie 504.00 en 507.00. Ze voldoen dus beiden aan de VW eisen. Ben absoluut een leek op dit gebied, en vraag me af of beide types olie door elkaar heen gebruikt kunnen/mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maaaaaar, als je zo vaak olie moet bijvullen kun je dan niet beter op zoek gaan hoe dat komt?

 

Mee eens, heb de dealer een tijdje geleden al gevraagd of ik me zorgen moet maken over het olieverbruik. Zit nu op een verbruik van 'n kleine 2 liter olie op 20.000 km, valt volgens de dealer ruim binnen de marge. Ik houd vanaf het begin bij wanneer en hoeveel olie ik per keer bijvul, wie weet wordt het verbruik na verloop van tijd beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden