Ga naar inhoud

Zoekende naar nieuwe auto


crackel

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

We zijn op zoek naar een nieuwe (lees andere) auto.  De voorkeur is gevallen op een volkswagen passat.

 

Maar voordat we een keuze maken en gaan zoeken.

Zou ik graag wat meer informatie verzamelen?  Met name over eventuele problemen die er zijn of welke motortypes je wel of niet moet hebben..

De vorige passat die ik namelijk had, had veel verborgen gebreken waarover ik later las. 

 

De passat die we zoeken ligt  na 2011, diesel, automaat, minimaal 2.0 motor inhoud.

Kan iemand mij vertellen waar we op moeten letten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.0 TDI commonrail met DSG uit dat bouwjaar staat niet bekend om zijn grote problemen, integendeel. Waterpomp wil nog wel eens vroegtijdig overlijden maar dat kost je ook de kop niet. En inderdaad, een mooi volgestempeld onderhoudsboekje van de dealer lijkt me wel een vereiste met zo'n relatief jonge Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo lees, kan ik of nog wat problemen verwachten omdat ze zich nog niet hebben voorgedaan (negatief gedacht)  of het is gewoon een goed auto waar (op de waterpomp na)  geen problemen mee zijn.

 

Moet ik dan voor de 140 pk of 170 pk gaan?? Of maakt dat niet zoveel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De B7 is een verbeterde versie van de 3C maar dan met andere koetswerklijnen. Alle fouten die er bij de 3C in zaten hebben ze grotendeels bij de B7 eruit gehaald of verbeterd.

Wel een opmerking is dat het bij de B7 niet zo makkelijk is om uitbereidingen/aanpassingen te doen qua verlichting en codering van de verlichting. Dus als je xenon/led drl/led achterlichten enz dan kijk je hier best bij de aankoop al naar. Rest van de opties zijn wel mogelijk om achteraf in te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden