Ga naar inhoud
  • 1

Bilstein B6 of B8 bij G08 sportonderstel


HotSpot79

Vraag

Wil mijn schokbrekers vervangen zonder daarbij de veren te veranderen. Ik heb nu een sport onderstel volgens PR-G08.

 

Vroeg me af welke schokbrekers van Bilstein het beste voor mijn auto zijn, de B6 of de B8? Iemand ervaringen? Ik wil mijn auto niet verder verlagen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OEM sport onderstel is ca 20mm lager t.o.v. normaal. Dat is een beetje twijfelgeval. De kortere dempers zou ik persoonlijk pas gaan kiezen vanaf 30mm verlaging en meer. Bij 40mm verlangen en meer is sowieso verstandiger kortere dempers te nemen anders krijg je wellicht weer andere problemen.

 

Verder houd er rekening mee dat deze dempers (performance range) minder comfort zullen geven (zijn mono-tubes zijn). Waarbij je met de B6 meer inlevert dan de B8. 

 

En waar je misschien niet direct aan denkt: grote kans je dat auto iets HOGER komt te staan met mono-tubes. Olie dempers zakken meestal iets verder in dan gas-dempers. Dit merk je op als je de huidige veren behoud. Iemand die complete set met b.v. -40mm veren plaatst gaat sowieso altijd naar beneden tov voorheen.

 

Is verder wel top-spul.

aangepast door Herb17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verschil B6 en B8 is dat B8 korter is en bedoeld is voor verlaagde auto's.

 

Je 'levert dus comfort in' met de B8 ten opzichte van de B6, maar dat deed je al toen je voor een verlaging koos. De keuze voor B6 of B8 hangt dus af van de mate van verlaging.

 

Dat iets hoger staan met monotube klopt met mijn ervaring.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OEM sport onderstel is ca 20mm lager t.o.v. normaal. Dat is een beetje twijfelgeval. De kortere dempers zou ik persoonlijk pas gaan kiezen vanaf 30mm verlaging en meer. Bij 40mm verlangen en meer is sowieso verstandiger kortere dempers te nemen anders krijg je wellicht weer andere problemen.

 

Verder houd er rekening mee dat deze dempers (performance range) minder comfort zullen geven (zijn mono-tubes zijn). Waarbij je met de B6 meer inlevert dan de B8. 

 

En waar je misschien niet direct aan denkt: grote kans je dat auto iets HOGER komt te staan met mono-tubes. Olie dempers zakken meestal iets verder in dan gas-dempers. Dit merk je op als je de huidige veren behoud. Iemand die complete set met b.v. -40mm veren plaatst gaat sowieso altijd naar beneden tov voorheen.

 

Is verder wel top-spul.

Vind hem comfortabeler rijden (nu B8 met 40/40 H&R veren) dan voorheen met oem dempers en 40/40 H&R. Maar goed, dat is misschien te wijden aan de lamme oude dempers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden