Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding wegschrijven na reparatie?


Flip

Vraag

Sinds ik de auto in bezit heb, krijg ik een bepaalde melding op mijn dashboard:

 

360.jpg

 

Het lampje van de handrem blijft knipperen, en de rest brand constant.

 

Nu dacht ik al eerste aan de remblokken. Na inspectie bleek de remzuiger linksachter helemaal vast te zitten en daardoor de blokken op. De remzuiger heb ik gereviseerd en er zijn gloednieuwe remblokken en remschijf geplaatst. Echter nu heb ik nog steeds dezelfde melding.

Moet ik nu de melding laten wegschrijven, of is er stiekem nog iets anders aan de hand waardoor ik een melding krijg?

Ik ben helaas niet thuis in de VAG techniek, maar ik ging er vanuit dat als de computer niets registreert er ook geen melding moet komen?

 

Wie kan mij helpen?

Bedankt,

Flip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Resetten,want je zegt dat de blokken hebt vervangen en dat de remzuiger bleef hangen??

 

Dat is de storing en als je die niet reset dan blijft het staan.

 

Probeer is het te resetten en dan verder kijken als het nog brand, kan ook zijn wat worfje zegt (olie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ABS module? Betreft een 3B gezien de teller, hadden die niet af en toe last van ABS modules die last hadden van defecte solderingen?

 

Is iig niet van de blokken, die melding zou dan zijn "bremsbelag prüfen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Remblokken zijn rondom nog als nieuw, half jaartje geleden vervangen. Ook is het reservoir nog goed vol.

Is er een manier om te resetten zonder vcds?

 

Bedankt voor de snelle antwoorden, ik zal zsm even laten uitlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Resetten,want je zegt dat de blokken hebt vervangen en dat de remzuiger bleef hangen??

 

Dat is de storing en als je die niet reset dan blijft het staan.

 

Probeer is het te resetten en dan verder kijken als het nog brand, kan ook zijn wat worfje zegt (olie)

 

Het gaat hier om een 3BG die heeft geen melders achter

 

 

Klopt en niemand die dat beweerd.

Er is wel 1 die dat beweerd Worfje, maar die beweerd te pas en on tepas lukraak dingen

 

 

 

Als de remblokken op zijn krijg je melding Brems Beläg prüfen en idd alleen op de voor remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee op de 3B en 3BG zitten geen stelmotoren. Die hebben geen el.handrem. Dat gaat gewoon nog via een remkabel.

Om de remmen achter te vervangen moet je een terugstel tool hebben. De zuiger gaat draaiend terug namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee op de 3B en 3BG zitten geen stelmotoren. Die hebben geen el.handrem. Dat gaat gewoon nog via een remkabel.

Om de remmen achter te vervangen moet je een terugstel tool hebben. De zuiger gaat draaiend terug namelijk.

Ik heb zo een tool :mrgreen: Dat een 3B en een 3BG geen el handrem had wist ik niet, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@rachid, de bedoeling van een forum is dat je forumleden helpt. Uitgangspunt daarbij is dat wanneer je een antwoord geeft dat je weet waar je over praat en zeker bent van je zaak. Indien dat niet het geval is, ben je de vragensteller niet tot hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@rachid, de bedoeling van een forum is dat je forumleden helpt. Uitgangspunt daarbij is dat wanneer je een antwoord geeft dat je weet waar je over praat en zeker bent van je zaak. Indien dat niet het geval is, ben je de vragensteller niet tot hulp.

daar hebt gij gelijk in bm-er , omdat mijn auto achter elektrische rem heeft dacht ik ook dat het bij die model ook zat!!!.

 

voortaan pleeg ik eerst onderzoek uit voor ik een antwoord geef. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

voortaan pleeg ik eerst onderzoek uit voor ik een antwoord geef.

 

Dat is een nobel streven. Maar je kan ook gewoon even afwachten totdat een kenner het juiste antwoord post. Dat is wel het leuke van een forum, je kan hier veel kennis opdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is een nobel streven. Maar je kan ook gewoon even afwachten totdat een kenner het juiste antwoord post. Dat is wel het leuke van een forum, je kan hier veel kennis opdoen.

als ik fout zit geef ik het ook toe,anders moet ik gaan nadenken wat ik gezegt heb als ik lieg   :mrgreen: en nu met een barstende koppijn gaat het niet lukken.

 

Dat is wel waar wat je zegt, genoeg kennis hier...meer dan bij de dealer  :angel:

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de blokken zekers te weten goed zijn, dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan het aansluitkabeltje liggen.

Indien het contact wordt verbroken dan denkt ie dat de remmen op zijn.

Zit alleen aan de linker voorrem.

 

Handrem zal wel de schakelaar zijn die blijft hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden