Ga naar inhoud
  • 0

Software overzetten stuurapparaat


Frankenstein

Vraag

Beste forumleden, ik had een vraagje in verband met een Volkswagen stuurapparaat. Het gaat niet om een Passat, maar ik denk dat daar weinig onderscheid in zal zijn, en ik denk dat hier op het forum wat meer kennis is wat dit soort dingen betreft dan andere fora.

 

Kort geleden heb ik mijn T5 omgebouwd naar een T5 GP in verband met wat schade aan de voorkant. Ik heb particulier een complete voorfront gekocht inclusief de motor, aangezien mijn 2.5 pompverstuiver al aardig wat km's had gelopen en ook niet meer zo lekker/vlot liep. Daarbij kreeg ik een hele nette inruilprijs voor mijn 2.5.

 

Echter, bij de motor heb ik de ECU, de teller en een sleutel gekregen, zodat ik de auto kon starten. Alles werkt inmiddels, auto is op kenteken ook gewijzigd, alleen mijn centrale deurvergrendeling op afstandbediening werkt niet. Ik heb de sleutel al laten ''in leren'' bij iemand, maar zonder succes. Daarna de man gebeld van wie ik de onderdelen heb gekocht en die vertelde mij dat ik daarvoor de boordnet module nodig had. Hij heeft de computer ook aan mij uitgeleend om het te testen, en inderdaad, het werkt. Alleen wil hij de computer niet verkopen....

 

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om deze software letterlijk ''over te zetten'' naar mijn boordnetmodule?

 

Graag zou ik weten of dit uitvoerbaar is en hoe. Zou ik heel dankbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De comfort module accepteert de nieuwe codering wel? In andere woorden: je hebt de codering succesvol kunnen veranderen (ook geen foutcodes daarna te zien)? Zo ja, daarna moet je nog een procedure door om de sleutel(s) aan te melden bij de comfort module.

 

Procedure bij gebruik van VCDS:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw-remote-matching.html

 

Je zou dit ook kunnen proberen:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/2129-How-to:-klapsleutel-(AB)-inleren

 

De procedure met VAG CAN Pro heb ik nog niet gevonden.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, beide procedures werken niet. Met VCDS krijg ik de oude sleutels niet uit de comfort module verwijdert. Maar dat kan ook aan mijn kabel liggen denk ik, is eentje van ali illegali :)

 

Wordt tijd om een kabel te bestellen denk ik.

aangepast door Frankenstein
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden