Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklappende spiegels bij afsluiten auto


dieseltje

Vraag

Ik heb via Aliexpress een module gekocht voor het automatisch inklappen van de spiegels bij afsluiten van de auto dmv de AB.

Echter geeft dat ding alleen maar fouten en werkt niet.

De module die ik gekocht heb is de 5K0 959 793A

Mijn originele deurmodules zijn

HW 1K0 959 793M / SW 1K0 959 701Q     codering 0000183

Passagierskant

HW 1K0 959 792M / SW 1K0 959 702Q     codering 0000182

Deur links achter

HW 1K0 959 795L / SW 1K0 959 703AB    codering 0000144

Deur rechts achter

HW 1K0 959 794L / SW 1K0 959 704 AB   codering 0000144

 

 

de code die ik gebruikt heb voor de nieuwe module is eerst de originele 0000183 en daarna deze +4096

in alle gevallen werkt de deur niet goed.

Raam komt niet meer omhoog en reageert niet op klapfunctie bij afsluiten.

 

Wie heeft hulp voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is mijn vraag dus ook.

Heb op één forum wel info gevonden hoe bepaalde modules deze functie aangepast kunnen worden via de adaptie functie in VCDS.

@wulke

Zou jij evt dat kunnen checken met de B7 module die jij hebt liggen. Stuur ik je eerst per PB wel de instructies. Als dat werkt kan ik of jij er een how-to van maken.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet je 3AA motoren hebben, of 3C0 3C0 959 701 C of hoger. 

Zelf heb ik een 3C0 959 701 A motor - origineel B7 MY 2012, en die klappen niet standaard automatisch, en zijn ook niet via UDS te coderen op klappen. Ik vermoed dat @@dieseltje dat hier bedoeld...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij hebt een CC zo te zien. Dan zou t met een beetje geluk al voorbereidt zijn en is het een kwestie van aanpassen met VCDS

 

Oke kan iemand mij hier specifiek meehelpen? Ik heb idd een CC uit '08 met origineel klapspiegels. Ik wil ze dus op AB hebben.

Toevallig iemand in de buurt van Eindhoven die dit voor mekaar kan krijgen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UDS is de nieuwe vorm van ADAPTATION (APK's of aanpassingskanalen) die toegepast wordt in de nieuwe modules. Is al van toepassing in de witte/kleurtellers ; wanneer je adaptation kiest krijg je een tabel met mogelijkheden, en  moet je geen adres (of kanaal) meer zoals vroeger.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze motoren sets heb ik liggen.

 

Motor 3AA 959 701A

Module 3C0 959 793C

 

Motor 3AA 959 702A

Module 3C0 959 792C

 

Dus ik weet niet welke nummer nu relevant is. Bij de 3C was de nummer op de motor van belang. Ik zie wel dat de plaats waar de spiegel connector op moet op 1 na alle pinnen heeft.

Dat was bij de 3C ook van belang voor memory spiegels dacht ik.

Voor de rest weet ik niet of dit nu voldoende is om de spiegels te laten inklappen en dan ook nog met de AB. En of de achterste ruitmotoren ook vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het wisselen van je deurmodules moet je opletten dat je hetzelfde generatie neemt.

Als je een deurmodule voor hebt die je met +000001 codeert (decimalen) en je zet er 1 in die je met hex codeert (vinkjes / 01 ) dan werken je deuren achter niet goed.

Kijk maar in het lijst hieronder voor verschillende deurmodules voor verschillende Gens en High/Low versies...

 

post-18635-0-45223000-1465476063_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot P (low) en Q (high) zijn ze can, hoger LIN.

*EDIT*  Tot R (low) en P (high) zijn ze can, hoger LIN.

Lo : geen klapfunctie

Hi: wel klapfunctie

 

Afhankelijk van gen kan de aansluiting van de stekkers anders zijn, zeker die van de deurkableboom bekleding (schakelaars) is verschillend.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou ik dus de can versie hebben, terwijl mijn wagen van 2008 is. Heb Q in mijn deuren.

Heb gelezen dat VW medio 2006 van can over is gestapt op Lin.

 

Kun je van can ombouwen naar Lin?

@@dieseltje Alle, Je hebt gelijk... Q is de eerste hi versie LIN sorry! :sorry:  Ik zal het vorige bericht aanpassen om vergissingen te voorkomen.

 

grtz, dre

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke

Hoe kan ik zeker vast stellen of ik can of LIN heb?

is dat uit bedrading te herleiden?

Als ik via VCDS kijk, heb ik geen master/slave  zoals bij LIN gebruikelijk is

Maar heb ook begrepen dat de eerste LIN versies via VCDS niet als master/slave zichtbaar zijn maar gewoon via keuze nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle,

 

Klopt, Master/slave heb je pas vanaf de B7 versie.

 

Je kan makkelijk zien dat je lin hebt : maak even de rubber los van je achterdeur kabelboom. Bij CAN zit daar een oranje/bruine en oranje/groene draad (pin 5 en 6 denk ik zo uit het hoofd), bij LIN zitten die er niet, en zit er een paars/witte draad op pin 7.

 

MY 2008 is zeker LIN

 

grtz,dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zie ik nu ook met de 1KD module dat je hierin dmv een pull down menu de mogelijkheid hebt om de achterste motor te coderen.

 

Nu nog achterhalen welke motoren van de B7 geschikt zijn voor elektrisch inklappen en memory en welke motoren er in de achterste deuren moeten. Ik heb volgens mij ook LIN BJ2007

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het ook via VCDS zien:

 

Oude CAN module (waar je +0000001 of +0000008 moet coderen, 7-cijverig)

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl <- Gen 3 (Min) module
Part No SW: 1K0 959 701 P HW: 1K0 959 793 L
Component: J386 TUER-SG FT 1125
Coding: 0001205 <- Traditionele 7-cijverige code
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3B7F3E107A029DF97BD-806E

No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl <- Gen 3 (Min) module
Part No SW: 1K0 959 702 P HW: 1K0 959 792 L
Component: J387 TUER-SG BT 1125
Coding: 0001204 <- Traditionele 7-cijverige code
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3C7D3D0C7F0C9AC1727-8069

1 Fault Found:
00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
-------------------------------------------------------------------------------

 

Nieuwe LIN module (waar je vinkjes moet zetten, 3-Byte lange HEX code)

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver (J386) Labels: 3C0-959-70X-GEN4.clb <- Nieuwe Gen 4 module
Part No SW: 561 959 701 A HW: 3C0 959 793 C
Component: TUER-SG FT 002 0501
Coding: 802090 <- Nieuwe 3 Byte Long code schema
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_TSGFPQ35BRFVW46X A04001
ROD: EV_TSGFPQ35BRFVW46X.rod
VCID: 1C3DDD8C17CCFAC1927-8049

 

(Dit zie je met nieuwere modules)

 

Slave Driver: <#62 is verdwenen en is een slave van 42 geworden
Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 959 703 Q HW: 1K0 959 795 J
Component: J388__TSG-HL 005 1115
Coding: 000490

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. (J387) Labels: 3C0-959-70X-GEN4.clb <- Nieuwe Gen 4 module
Part No SW: 561 959 702 A HW: 3C0 959 792 C
Component: TUER-SG BT 002 0501
Coding: 802090 <- Nieuwe 3 Byte Long code schema
Shop #: WSC 08305 993 69448
ASAM Dataset: EV_TSGBPQ35BRFVW46X A04001
ROD: EV_TSGBPQ35BRFVW46X.rod
VCID: 1D3BD0880CD6F3C9659-8048

 

 

(Dit zie je met nieuwere modules)

 

Slave Passenger: <#72 is verdwenen en is een slave van 52 geworden
Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 959 704 Q HW: 1K0 959 794 J
Component: J389__TSG-HR 004 1115
Coding: 000490

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@proportions

Volgens jouw redenering heb ik dus canbus versie, want ik heb de oude codering (geen hex)

 

Ik heb Gen3 en mijn wagen is van 2008 dus zouden mijn modules lin moeten zijn.

Ga vanmiddag meteen in de deurdoorvoer kijken om te checken of ik daar can of Lin draden zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@proportions

Volgens jouw redenering heb ik dus canbus versie, want ik heb de oude codering (geen hex)

 

Ik heb Gen3 en mijn wagen is van 2008 dus zouden mijn modules lin moeten zijn.

Ga vanmiddag meteen in de deurdoorvoer kijken om te checken of ik daar can of Lin draden zie.

@@dieseltje Alle,

 

Vanaf GEN4 heb je Long Coding (HEX), en slave voor achterdeur.

GEN3 = LIN bus, maar Short Coding (decimaal), en geen slave maar achterdeur apart.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje

 

is er al wat duidelijkheid over extra bedrading voor de B7 ruitmotoren achteraan buiten het feit dat de connector anders is ?

moet er dan misschien een koppeling gelegd worden tussen de voorste en achterste ruitmotor aangezien deze in master/slave combinatie gaan beginnen werken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden