Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 wilt niet updaten


zainb

Vraag

Hallo,
 
Ik heb een RNS 510
1T0 035 680 B
HW: H04 SW: 1100
 
Nu wil ik deze updaten maar als ik hem in die modus zet met setup + info + eject dan komt er in beeld: the system was not able to start up, please insert swl cd.
Maar hij start niet he update proces, ik heb verschillende firmwares geprobeerd, ook cd en dvd 4X, zelfs de SWL recovery CD pakt hij niet.
Ik heb de stappen goed uitgevoerd ( ook de sleutel heb ik niet in het contact gegaan )
Hij blijft op dat beeld hangen en na een tijdje herstart hij en gaat hij weer in de normale modus.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
 
Mvg,
 

 

aangepast door zainb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ten eerste moet je niet op die knopjes drukken ( setup+info+eject).

 

Ten 2 xpburner dowenloaden.

 

Kijk wat voor software het is ,mocht het rar zijn dan winrar dowenloaden en het met deze openen....dan uitpakken met deze programma.

 

Dan open je de xpburner en ga je iso branden , zoek de fw software en dan klik je op de snelheid branden en daar ga je naar 1x snelheid branden dus de laagste wat er is.

 

En je moet alles software laten en neem de fw 4020 en brand die op iso met de snelheid 1x.

 

Doe de DVD in je radio en hij gaat vanzelf draaien,klik op ok en wacht 45 minuten en hij zal het later uitwerpen als het klaar is.

 

Bij mij is het versie 680 D geworden en ik ga nog een poging doen om 5269 erop te zetten, want deze kan je vanaf de D erop zetten.

 

Mgr: Rachid

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst eens met 2680 beginnen, dan naar 3810 (ivm 3 partitie update) en dan speciale 4020 FW voor A en B units.

Net wat Lucas ook al zegt.... je hebt een oude type RNS.

 

En verkloot of laat het niet verkloten... want dan heb je niets meer aan je RNS.

 

ohh en ga er nou geen 5269 opzetten, het heeft totaal geen meerwaarde voor je RNS... DAB ++ heeft die toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@zainb

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Ja dat heb ik maar aan jou overgelaten Barry @@BARRY_TDI  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik las wat jij schreef fappie en ja de 5269 heeft enkel de dab als extra en meer niet...daar heb je gelijk in ????????.

 

Alleen bij mij had ik eerst de 2760 geprobeerd en niks fout melding, toen de 3810 en die ook een foutmelding.

 

Toen kwam ik bij een site uit en iemand had ook de A en die vroeg of het mogelijk was om direct de 4020fw te doen en diegene zij dat het mogelijk was.

Dus ik geprobeerd en het heeft goed gepakt, mischien geluk of niet daar kan ik niks over zeggen alleen dat het wel werkt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En neem een goed kwaliteit dvd's en deze idd branden op single (1x) speed.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb de dvd+rw genomen,mocht het niet lukken dan gelijk wissen en iets anders op zetten.....goedkoper :mrgreen: ben goed geïntegreerde marokkie ????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik las wat jij schreef fappie en ja de 5269 heeft enkel de dab als extra en meer niet...daar heb je gelijk in .

 

Alleen bij mij had ik eerst de 2760 geprobeerd en niks fout melding, toen de 3810 en die ook een foutmelding.

 

Toen kwam ik bij een site uit en iemand had ook de A en die vroeg of het mogelijk was om direct de 4020fw te doen en diegene zij dat het mogelijk was.

Dus ik geprobeerd en het heeft goed gepakt, mischien geluk of niet daar kan ik niks over zeggen alleen dat het wel werkt :mrgreen:

Dan heb je geluk gehad, voor het zelfde gaat het mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wow dat zijn veel reactie's

 

Ik zou eerst eens met 2680 beginnen, dan naar 3810 (ivm 3 partitie update) en dan speciale 4020 FW voor A en B units.

Net wat Lucas ook al zegt.... je hebt een oude type RNS.

 

En verkloot of laat het niet verkloten... want dan heb je niets meer aan je RNS.

 

ohh en ga er nou geen 5269 opzetten, het heeft totaal geen meerwaarde voor je RNS... DAB ++ heeft die toch niet.

Ik zal eerst dit proberen, dus beginnen met 2680 dan naar 3810 dan naar 4020.

Moet ik het gewoon branden op een DVD en dan niet de setup info eject knoppen ingedrukt houden of wel?

Note! Reboot the unit twice when the upgrade has completed.

Note! Coding has to be reset using Vagcom/VCDS as the unit is set to factory defaults.

 

Moet ik dit ook doen, zoja hoe reboot ik de radio.

En hoe moet ik met vcds de coding weer resetten? Moet ik voor het upgraden de code bij 07-coding kopieren en dan plakken zodra hij is ge update?

Ik heb VCDS 15.7

 

Alvast bedankt!

aangepast door zainb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zainb daar heeft fappie een punt!!!.

 

Als dit nooit gedaan hebt dan laat het iemand doen die er wel verstand van heeft,en over branden ga terug in het verhaal hoe je moet branden.

 

Je kan wel branden op 4x de snelheid en ik geef jou zwart op wit dat dit niet helpt vriend, het moet 1x de snelheid dus heel langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan toch op internet,van daar Google je naar xpburner en die installeer je.

 

En van deze burner kan je het instellen n aardig 1x.

Anders kan je branden wat je wil en het lukt niet, zonde van je tijd en cd.

 

Waar zit je in Nederland?

 

http://www.my-gti.com/1769/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-2680-2682-2684-2686-2688

Daar staat dat.. weet niet of ik die instructies moet geloven..

ALs je cd brander niet lager kan dan 4x dan heeft geen enkele software nut..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gap deze van mij heb ik van deze site, en ik branden het op de snelheid 1x, en die eject+setup+info is alleen als je een crash hebt gehad en dan nooit je de cd hebben van fw 1100.

 

Dus kijk maar wat je wilt,anders maak je een afspraak met fappie die heeft meer verstand en de apparatuur voor om dit te doen??? Hij kan je echt erbij helpen.

 

En trouwens wat voor gateway heb jij, hoop dat het vanaf E is wat je hebt anders heb je een probleem met de accu straks.

Dus check even je gateway voor je dit gast doen zainb ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.my-gti.com/3868/volkswagen-rns-510-firmware-download-repository 

 

zainb dit zijn allemaal rar documenten , dus ja het klopt ook dat jij het niet goed kan branden.

 

Van deze rar moet je ISO maken , anders kun je niet goed branden.

 

daarvoor heb je CDBurnerXP voor nodig en met deze kun je laag branden, http://cdburnerxp.nl.softonic.com/ 

 

en je hebt www.winrar.nl nodig om de rar document om te zetten naar ISO. 

 

onder in deze site staat ook over als je gecrasht bent wat je kan doen , en dan pas komt die handeling van die knoppen van jou Zainb !!!

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden