Ga naar inhoud
  • 0

VCDS kabel probleem


dieseltje

Vraag

Voor het eerst sinds 4 jaar heb ik een probleem met mijn originele kabel.

Vanochtend 1 instelling gedaan via de kabel daarna kreeg ik geen contact meer met de wagen.

VCDS ge de-installeert en overnieuw geïnstalleerd en ook de drivers overnieuw geïnstalleerd.

toch blijft de kabel het niet doen.

K1 is OK

K2 is OK

CAN: not ready

 

heb ook een andere USB poort geprobeerd, echter zelfde resultaat

probleem is zo van het ene op t andere moment ontstaan.

post-12164-0-53774900-1464001656_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je niet toevallig een beta versie gedownload.. Ik kreeg zaterdag een melding dat als ik de laatste beta versie zou installeren de overige versie niet meer te gebruiken te zijn omdat de firmware van de dongle aangepast wordt. dit was versie 16.5 volgens mij.

 

zie onderstaande

Default installation location is C:\Ross-Tech\VCDS-Beta\
If allowed to install to its default location, it will not overwrite or interfere with the use of Release 15.7,
However, once you update the firmware in a HEX+CAN or Micro-CAN interface, it will not longer be compatible
with older versions of VCDS! HEX-NET interfaces are not affected and remain fully backwards compatible with Release 15.7.

aangepast door golfiev5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien niet van toepassing voor jou nu maar het is mij al enkele keren overkomen, bij andere kabels dan VCDS, dat de CANbus driver (MCP2551 of TJA1040/50) defect was.

Deze kost bijna niets en is vrij makkelijk zelf te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik al meerdere malen meegemaakt... telkens wanneer een nieuwe beta gereleased wordt! Dan moet ik de nieuwste versie installeren en dan doet de kabel het weer.

Ik moet zeggen dat ik er de eerste keer ook een beetje misselijk van werd  :blink2:.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden