Ga naar inhoud
  • 0

Regelkleppen climatronic


Djelmer90

Vraag

Beste forumleden,

 

gezien ik al een flinke tijd kamp met problemen met mijn verwarming heb ik al een aantal dingen doorzicht zonder succes. 

 

Het probleem, de lucht wordt niet verwarmt. Ook niet een klein beetje.

wat al gedaan:

- kachel radiateur doorgespoeld kwam gewoon water doorheen. geen verandering.

- alles in basis stand laten zetten, geen verandering.

- regelkleppen onder het dashboard bekeken, zowel de kleppen met het blauwe stangetje en rode stangetje gaan op en neer bij commando vanuit de climatronic.

 

nu heb ik het voorste luchtrooster eruit gehaald om eens met een endoscope naar binnen te gaan en een alle kleppen na te kijken. en wat valt je op? alles draait en beweegt gewoon zoals je zou verwachten, maar nog steeds geen warme lucht. 

Hierbij het filmpje van de kleppen. 

 

wat vinden jullie van de werking van de temp. regelklep? gaat deze zoals hij hoort? 

 

ik zie het probleem niet meer dan dat er geen koelvloeistof door mijn radiateur van de kachel stroomt. maar alles is verder normaal bij de motor. de temp. loopt normaal op tot 90 graden. 

 

wie kan mij helpen waar ik nog meer naar moet kijken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat je uitstroom temp sensoren maar eens controleren in de meetblokken. Zijn al diverse mensen hier op het forum die ze defect hebben gehad. 

 

Wordt je kachel binnen ook niet warm als je de clima op "HI" zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou ik dan eens moeten doen, op geen enkele stand komt er maar een zuchtje warme lucht door de gangen heen.

 

De kachelradiateur wordt altijd voorzien van kv? Of zit er een soort kraantje tussen die open springt wanneer je warme lucht nodig heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer het de kachel van een 3C is dan zit er geen kraantje tussen, heb je hem al uitgelezen of er geen storing is op 1 of meerdere motortjes? Salsa die goed werken dan zou je bij warme mop

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervolg, last van dikke vingers op telefoon..... wanneer je geen storing hebt op de motortjes kun je bij warme motor aan deij slangen van de kachel radiateur voelen of ze beide warm zijn. Verstopte kachel radiateur heb ik alleen nog voorbij zien komen wanneer er radiator antilek was toegevoegd.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden