Ga naar inhoud
  • 0

Koplampen Passat B6 omzetten van bajonetsluiting naar veersluiting


Jozias

Vraag

Beste allemaal,

 

ik ben al een tijdje lid van het Passat forum, maar een zgn. slapend lid.

Ik ben een Passat Variant bestuurder, type B6 met 2.0TDI motor (170 pk DSG). Middels update van de DSG bak door een "dokter" in het oosten van het land zijn er 30 pk's bijgekomen.

 

Op het forum heb ik wat gelezen over zwakke verlichting (opbrengst van een aantal Passat modellen). Zo hebben wij hier ook klachten omtrent de hoeveelheid licht welke uit de "visogen" van onze koplamp komt.

Overstap naa Xenon hebben we geprobeerd, maar de electronica pikt dit niet (uitvallen van Xenon na bepaalde tijd, zelfs met canbus bypasskabels geen gewenst resultaat). Dus maar weer terug naar de halogeenlampen.

 

Nu ben ik van plan om LED lampen te monteren in de koplampen, maar hiervoor is de huidige bajonetaansluiting niet goed, de verkoper van de led lampen geeft aan dat de lampen middels de "veeraansluiting" gemonteerd moeten worden. Het gaat hier om LED verlichting inclusief separate voeding en koeling op de LED lamp zelf welke in een ring gemonteerd moet worden die je vervolgens met de veersluiting vastzet (dus het gaat hier niet om alleen een H7 lamp te vervangen door een LED lamp)

 

Heeft iemand een oplossing / idee hoe dit te realiseren? Er lijkt voldoende ruimte te zijn om eea te modiferen, maar ik kan er heel slecht bijkomen om het goed te onderzoeken.

 

Vragen die ik dus heb:

- is het überhaupt mogelijk om van de bajonetsluiting iets te modificeren naar een veersluiting?

- om dit te modificeren, denk ik dat de hele koplampunit eruit moet. Heeft iemand een instructie hoe deze te verwijderen?

 

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!

 

Met groet

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een zwakke accu of te lichte accu kan ook uitvallen van de xenon veroorzaken. Of de instellingen die niet goed staan.

 

 

Als jij een H7 vervangende LED lamp wil gebruiken zou dit plug and play moeten zijn. Als de vervangende lamp een andere bevesteging heeft is het volgens mij niet de juiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden