Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.6 (BSE) plotseling op 3 cilinders na bezoek garage


Patrick380

Vraag

Hallo allemaal,

 

Vandaag ben ik bij een VW dealer geweest om mijn banden te laten vervangen. Toen dit gedaan was en ik naar huis reed begon de motor na +/- 3 kilometer plotseling erg vreemd te doen en rook ik een vreemde lucht. De symbolen 'Storing in uitlaatsysteem' en 'Storing in de ESP of ESP is uitgeschakeld' begonnen te knipperen. Vanzelfsprekend keerde ik direct om en ben langzaam teruggereden naar de dealer.

 

De monteur reed de auto meteen de werkplaats binnen om de auto te testen. Hieruit bleek dat de motor, die behoorlijk bokte, op drie cilinders reed en een en ander mis was met de vierde cilinder. Helaas heb ik geen storingscodes gezien of gekregen die ik met jullie kan delen. De monteur hoopte dat het vervangen van de bougie of de bougiekabel het probleem zou oplossen, maar dit deed het niet.

 

Helaas was er geen tijd om de auto verder te onderzoeken ivm sluitingstijd. Omdat we geen idee hebben wat met de motor aan de hand kan zijn heb ik de auto bij de dealer laten staan en moet ik een lang weekend wachten (Pinksteren) voordat de auto verder onderzocht kan worden.

 

Ik begrijp heel goed dat mijn vraag lastig te beantwoorden is, maar ik stel hem toch: heeft een van jullie een idee wat met deze 1.6 BSE motor aan de hand kan zijn? Ik heb in 2014 ook problemen gehad met de vierde cilinder (zie mijn vorige post, link hieronder), maar dit probleem was verholpen. De auto liep goed totdat ik dus vandaag mijn banden heb laten vervangen. (En nee, bij de dealer (waar ik al jarenlang kom en goede ervaringen mee heb) zijn geen gekke dingen gebeurt. Ik stond erbij toen ze de banden verwisselden.).

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groet,

Patrick

aangepast door Patrick380
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden