Ga naar inhoud
  • 0

moelijk rondgaan bij starten warme motor


arthurs

Vraag

We rijden nu een ruim jaar met de vw. Buiten een parkeerrem motor en de twee brandstof opvoerpompen  nog niets gehad in de 40.000 km. Het enige wat er vanaf het begin (voor ons dan) inzat is de warme start. Het lijkt wel alsof de startmotor niet sterk genoeg is de motor rond te gooien, Hij gaar dan letterlijk niet rond. Even sleutel loslaten en meteen weer proberen is dan de oplossing. Het vasthouden van de sleutel resulteert in een foutmelding, omdat de motor niet rondgaat/start. Het lijkt wel of de motor het eerste half uur na uitzetten teveel compressie heeft of op een ongelukkig moment stopt. De accu is zeker niet slecht en als de motor rond gaat slaat deze meteen aan, warm of koud. Normaal gesproken hebben we er geen last van maar alleen bij een korte stop komt dit voor. Auto was al getuned naar 170 pk. Het is een BMP motor met 275.000 km met nagenoeg geen olieverbruik.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog ff een vervolg op deze storing. Na meer als een jaar eindelijk een keer dat de auto in het geheel niet meer door de compressie doorkwam, en ik met een multimeter kon meten. Hieruit bleek dat de accuspanning geheel wegzakte tijdens het starten. Dit gebeurde echt na 5 minuten stilstand. De auto over gestart met kabels, accu besteld en de volgende ochtend gewoon weer starten op de oude accu. De nieuwe zit er nu een weekje in en we hebben de storing nog niet gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, de startmotor komt in, maar gaat net niet door de compressie heen . Toen we een probleem hebben gehad met de brandstofopvoerpomp hebben we echt een behoorlijke tijd kunnen starten zonder dat deze leeg ging. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er de goede capaciteit in zit. Die ga ik  dus nog ff checken. Enig idee hoever deze weg mag zakken tijdens het starten?

aangepast door arthurs
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk zit de warme start correctie er al in bij de tuning, mits dit bij een gerenommeerde tuner is gedaan.

Allereerst kijk even je tandempomp na, die krijgt op zijn sodemieter als de brandstofpomp het niet meer doet, en dat is bij jou al blijkbaar twee maal gebeurd. Er is een controle mogelijk op de tandempomp staat in Elsa.

Verder zou ik de accu even goed laten doormeten op de CCA waarde. Mocht die akkoord zijn is de startmotor dan nog wel ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is bij een goede tuner gedaan, start (als hij goed rondgaat) prima, altijd. Ik was onvolledig in mijn informatie, ik bedoelde met twee pompen een brandstofpomp en een tandempomp. Dit op hetzelfde moment. Ik heb gekeken naar de accu en het is heellaas een goede. Ik zou meteen aannemen dat deze zwak is maar dat kan ik buiten het starten dan ook nergens uit afleiden. Ik kan wel zien dat deze al een keer is vervangen bij de dealer (sticker). De volgende stap is volgens mij meten. Mijn vrouw houd bij het starten wel langer de knop vast als dit gebeurt, dan krijg je wel een echte foutmelding. Waarschijnlijk omdat de motor niet rondgaat. CCA waarde is het geleverd piekvermogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden