Ga naar inhoud
  • 0

passat AFN 110pk


poke-yoke

Vraag

hallo allemaal,

 

ik heb sinds vorige week een probleem met men passat 1,9 tdi AFN 110pk, schokken en geen vermogen veel rook, via vagcom blijkt de timing fout van de pomp, na kontrole is er niks mis met de krukaspoelie,

vandaag van iemand te horen gekregen dat de vervroeging van de pomp waarschijnlijk stuk is......

 

kan iemand dit beamen?

 

thankx.

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat kan, die gaan wel eens vast zitten door water/vocht in de diesel. Wat is volgens jou de timing? Bij een 3B gaat er volgens mij niks mis met de krukas(bout)

Je kan net zo goed iets anders stuk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Matthijs,

 

volgens mijn vagcom is de timing 20, hij draait vierkant heeft geen vermogen en rookt, al testen gedaan met injector los te maken terwijl de motor draait , dit maakt geen verschil, alle sensoren lijken nog in orde te zijn.(sensor op derde injector, crank sensor....als ik deze los maak slaat de motor niet meer aan.....

 

ik moet eerst zeker weten dat mijn pomp het probleem is, gisteren mazout filter vervangen en geen water in de mazout filter te vinden,

ik wel een lek gehad aan tussen de vier aansluiting naar de injectors, nieuwe dichting en opgelost, dit is ook al meer dan 6 maanden geleden.

 

het probleem is op ongeveer 150 km van een beetje naar heel erg gegaan, mijn vrouw klaagt over schokkende auto, dag nadien gaan werken, tussen 2 en 3000 toeren inderdaad een beetjes schokken, na mijn werk, zelf niet meer thuis geraakt......auto moeten depanneren.

 

graag uw advies.

 

Mario

aangepast door poke-yoke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo.. die is stuk.. je kan de motor, mits het een AFN is uit een Passat 3B zo overzetten. Zodra je gaat zoeken naar andere codes dan wordt het lastiger omdat er dan veelal dingen anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo Matthijs,

 

auto is gemaakt, nieuwe nokkenas en klemstoters van FEBI

 

de timing is terug tussen 50-60,

 

ik heb ook een opname van de motor, is dit normaal motorgeluid? https://youtu.be/nwXqwI3MZ_w

 

Mvg

 

Mario

 

op naar de volgende 400'000KM :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

aangepast door poke-yoke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden