Ga naar inhoud
  • 0

Passat CC DynAudio alleen tweeters functioneel


Bryan_Ga

Vraag

Beste forumleden,

 

Sindskort in het bezit van een prachtige VW Passat CC uit 2008 met heel weinig kilometers op de teller, dus zgan.

 

Echter wel een paar kleine probleempjes..

 

De RNS510 systeem is na inbraak vervangen door de dealer. Volgens vorige eigenaar een tijdje gedaan en bij aankoop deden alleen de 4 tweeters het. Schijnbaar een vochtprobleem waardoor er ergens geen goed contact wordt gemaakt.

Door VAGtechniek uit laten lezen en ze geven idd op alle 4 bass speakers een foutmelding. Echter om een goede diagnose te laten stellen kunnen er flink wat uurtjes in gaan zitten (lees: werkplaatstarief uren) :shock: .

 

Heeft er iemand ervaring hiermee? Dus is dit een bekend probleem bij de Passat CC?

Is er iemand in de buurt van Eindhoven die hier veel ervaring mee heeft? 

 

Alvast bedankt voor jullie (wijze) adviezen!  :mrgreen:

 

groeten Bryan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Onlangs ook gehad bij de Passat Sedan van K9patrol. 3 van de 4 geen bas en dachten dat het aan de versterker zou liggen, bleek niet het geval. Bij doormeten bleken dat alle 3 Woofers kapot waren. Dynaudio is vrij prijzig maar een andere woofer zou er ook in passen.

 

 

Verzonden met iPhone 6s+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste is denk ik toch om eBay in de gaten te houden en originele speakers te plaatsen. Met andere speakers gaat het er zeer waarschijnlijk alleen maar op achteruit. Zaken als rendement en impedantie zullen anders zijn en aangezien er geen mogelijkheid is om het systeem aan te passen op andere luidsprekers kan het feitelijk alleen maar een achteruitgang betekenen.

 

Ik heb ook een keer een basspeaker achter moeten vervangen, het duurde even voordat er eentje op eBay voorbijkwam, maar ik nog steeds blij met een compleet origineel systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah oké dus schijnbaar toch een bekend probleem met de bass speakers. Omdat alle 4 het niet doen neigt het toch om de versterker als schuldige aan te wijzen. Ik heb nu een afspraak staan bij Pro Car Audio in Ridderkerk voor een diagnose.

 

@@Vinniepilon. ff een deurpaneel eraf halen is voor jou zo te horen in een handomdraai gebeurt, bij mij aan de andere kant een lastige opgave... Vandaar dat ik er liever ervaren mensen naar laat kijken! Andere suggesties uiteraard welkom ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de luidsprekers aan de stekker van de eindversterker doormeten. Die zit onder je voorstoelen en als je de stekkers loshaalt kan je zo alle luidsprekers doormeten. Daarvoor hoeft er geen deurpaneel vanaf.

 

Pinbezetting is op het internet terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Bryan_Ga je gaat naar Ridderkerk voor diagnose? Kost toch ook geld? Plus heen en weer rijden aan brandstof, kan je net zo goed naar Vagtechniek.

 

Ik kreeg het idee dat je handig genoeg was om zelf diagnose te stellen!

 

Succes

Haha nou het is geen onmogelijke taak, echter veel efficiënter om door iemand te laten doen die al meerdere keren heeft mogen oefenen! ;-)

 

Thanks guys!! Ik hoop dat er iemand zich aanmeldt voor Eindhoven eo om dit te kunnen doen. Dit zou idd ook evt een optie zijn bij VAGtechniek, echter lieten ze mij direct weten dat er wel de nodige uurtjes in kunnen gaan zitten. Hierdoor besloot ik toch maar om eerst de experts op de Passat forum te raadplegen. 

Tot nog toe zeker geen spijt van overigens! :mrgreen:  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Trouwens werkplaatstarief VAG techniek is 75eu. Bij Pro Car in Ridderkerk kost de diagnose 50eu + tank 25eu + heerlijke autorit. Voor mij was de keus dus zo gemaakt. Minimaal evenveel geld kwijt en bij pech (indien VAGtechniek meerdere uren nodig) dus meer :dots:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Diagnose was van korte duur: alle 4 de bass speakers kapot! :blink2:  Het schijnt dat je met de Dynaudio installatie zeer gemakkelijk de speakers kan overbelasten en dus naar de knoppen kan helpen. Technische details zal ik maar achterwege (ook omdat ik er zelf niet zo heel veel van snap :blink1: )

 

Kortom totaal 6 speakers kapot, incl mid range van de voordeuren. Nieuw setje bij de dealer kwam rond de 1200 ex. Alleen speakers vervangen door alternatief was ook geen optie vanwege rare Ohm specs van huidige speakers (8 Ohm). Dus het is of een complete upgrade van totale set (speakers + versterker + aanpassing software auto) of vervangen door originele Dynaudio speakers.. :bash:

 

Suggesties uiteraard meer dan welkom  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die had ik idd ook al gezien bij BM Parts, echter zijn mijn versterker en 4 tweeters nog OK. Ik ben dus alleen op zoek naar 6 speakers (4 bass + 2 mid)..

 

Ik doe waarschijnlijk iets niet goed op eBay want ik krijg de sets niet gevonden..? :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan alles kapotmaken simpelweg door het te hard te zetten. Als je dat bij Dynaudio doet dan zit je al lang in de hoorbare vervorming. Ofwel je moet dronken zijn om niet te horen dat je het te hard aan hebt staan.

 

Dynaudio maakt geen Boom-car van je auto, het is meer gericht op een zuivere weergave van het geluid. Wil je je dak laten dreunen dan moet je voor iets anders kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op eBay zoek ik naar vw Dynaudio en dan verschijnt de hele lijst. Ff zoeken naar de 3C/CC sets en klaar is Kees. 600 euro is al jarenlang een gangbare prijs voor een complete set. Soms is de prijs iets hoger en soms is de prijs wat lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan alles kapotmaken simpelweg door het te hard te zetten. Als je dat bij Dynaudio doet dan zit je al lang in de hoorbare vervorming. Ofwel je moet dronken zijn om niet te horen dat je het te hard aan hebt staan.

 

Dynaudio maakt geen Boom-car van je auto, het is meer gericht op een zuivere weergave van het geluid. Wil je je dak laten dreunen dan moet je voor iets anders kiezen.

 

Dank. Ik zal het doorgeven aan de vorige eigenaar van mijn auto 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op eBay zoek ik naar vw Dynaudio en dan verschijnt de hele lijst. Ff zoeken naar de 3C/CC sets en klaar is Kees. 600 euro is al jarenlang een gangbare prijs voor een complete set. Soms is de prijs iets hoger en soms is de prijs wat lager.

 

Oke ik zal eens even zoeken. In tussentijd houd ik me aanbevolen mochten de mede-forumleden ook iets vinden :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even een update: ik heb 2 achterspeakers besteld via eBay uit duitsland. Bij installatie bleken ook deze kapot te zijn. Na terugkoppeling aan verkoper deed de beste man gelukkig niet moeilijk en wordt mijn geld teruggestort. 

 

Ik heb nu een speaker afgegeven bij een speaker reparateur. Mocht hij deze gemaakt krijgen, dan volgen de rest vd speakers ook!  :mrgreen:

 

To be continued...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even update: Eindelijk geluid in mijn Passat!! :mrgreen:

 

Speakers waren helemaal goed op los contact na. Alle speakers laten repareren (draadje solderen) en inbouwen. EN voila prachtig geluid in de auto nu.

 

Nu zelfs 2 achter speakers over! Ik heb ze vandaag op ebay en marktplaats geplaatst. Hopelijk kan er iemand blij mee maken (tegen juiste prijs). :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden