Ga naar inhoud

Passat b7 2010- 18 inch of 19 inch wheelworld WH18


Rainierrrr

Aanbevolen berichten

Dag dames en heren

 

Ik heb pas een passat B7 van 2010 gekocht en daar moet natuurlijk een mooi setje velgen op.

Ik heb gekozen voor wheelworld WH18 post-24786-0-37524200-1462881706_thumb.jpg

 

De auto komt op eibach veren te liggen waardoor hij 3cm lager ligt. 

 

Kies ik voor 18 of 19 inch? Wat is jullie mening?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je maar 30mm verlaging doet zou ik het bij 18' houden op 19'' staat de auto te hoog dan icm jou verlaging ;) waarom eibach? h&r heeft 40mm verlaging en bied evenveel comfort ;)

hmm oke nog niet over nagedacht, dacht dat 30 ongeveer het max was met originele dempers. maar thanks voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm oke nog niet over nagedacht, dacht dat 30 ongeveer het max was met originele dempers. maar thanks voor de tip!

Als ik jou was zou ik de dempers ook doen, die gaan zeker kapot na verloop van tijd als je alleen veren doet. Check diverse topic`s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee heb ik ook, sommigen vinden dat hij dan te hoog komt te liggen.

 

en anderen denken daar anders over :lol:

 

Ik rij zelf ook op 19" (b6) kan zo 'n passat best hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de grap is, er veranderd NIETS aan de hoogte van de wagen.

Of je nu 18 of 19ers neemt.

Optisch wellicht wel, maar feitelijk gezien mag er geen sprake zijn van enig verschil in hoogte ;)

 

dat is idd de bedoeling, anders klopt je hele snelheidsmeter niet meer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

@@Rainierrrr , hoi , Rainier , ik heb inmiddels ook een passat variant B7 1.8 TSI.   heb er ook eibag veren onder laten zetten.  Ben nu al 2 maanden bezig om het goed te krijgen.  Was een 2.5  / 3  cm   set.  Achter was hij meteen al 2 cm lager. 0.5 cm  na zakken.  Voor niets gegaan.  met leverancier en importeur van eibag  bezig geweest,  Andere veren voor voor gekregen ( garantie )  na montage maar 1  cm lager geworden..  Hij staat dus niet helemaal naar mijn zin.  Ik heb 18 inch gehouden.  ET 35  hij loopt bij volle belading achter wel af en toe aan.   Hoe is het bij jou inmiddels ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee heb ik ook, sommigen vinden dat hij dan te hoog komt te liggen. Als iemand voorbeelden heeft zijn ze altijd welkom.

 

 

Dat snap ik niet. Hoogte van de auto is, mits de juiste banden worden gemonteerd, niet afhankelijk van de velggrootte. Een velg met een grotere diameter wordt gecompenseerd door een lagere band, zodat de wieldiameter (nagenoeg) gelijk blijft. De afrolomtrek moet nl. binnen de marges blijven.

 

 

(edit: typfoutje)

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

ik heb een vergelijkbaar wiel onder zitten in 19" en de antraciet uitvoering en gepolijst front

hier met gewone blue motion verenset eronder en is voor mij meer dan voldoende

 

post-13546-0-16719500-1470597682.jpg

 

Peter,

Blue motion veren? ben nog een beetje een leek hierin....

Maar wa bedoel je met Blue Motion veren?

 

En welke banden maat? en Et zijn jouw velgen?

Want bi jouw staan de 19" er erg netjes onder. en Kan ik het vergelijken.. met de wielen die ik wl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat 1.4TSI BlueMotion (B6) had als extra het sportonderstel, dat 20 mm lager was dan standaard. Volgens mij heeft de BlueMotion standaard het normale onderstel en optioneel een sportonderstel, net zoals een niet-BlueMotion...

 

 

... of dat moet met de B7 veranderd zijn.

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat voor mij de combi zoals peter (@@wulfke)

voor mij ook de beste zou zijn...

 

De 19" - wielen,

Verlaging: BM veren set (inclusief dempers).

 

Alleen zit ik dan wel met ET waarde van 45. hopende dat dit niet gaat aanlopen.

Maar dat ligt denk ik ook een beetje aan de bandenmaat. Dus:

 

235/40 R19 of 235/35 R19

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden