Ga naar inhoud
  • 0

Onbekend probleem met 3c 2.0 TDI 140pk variant


blue-madness

Vraag

Vandaag mijn 2e probleem ondervonden met de Passie,

 

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen gezien ik even totaal niet snap waar het vandaan komt.

 

Al sinds de middag gaat mijn kachel hard blazen als ik gas geef, zodra ik geleidelijk gas geef hoor ik geen verschil en als ik even door trek lijkt het ofdat mijn kachel de turbo is, laat ik het gas los dan verdwijnt het ook weer. daarnaast kreeg ik een 3 uur later het oranje knipperende spiraal te zien met de melding " engine fault workshop". meteen de auto stil gezet. het rare ervan was dat ik net aan het optrekken was en het harde blazen ineen stopte en de melding tevoorschijn kwam. daarna de auto opnieuw gestart en de melding bleef weg, daarna heeft de auto nog 1x gestotterd voor dat we thuis waren.

 

heb gekeken of de accu nog zn best deed: 13,81v stationair, 13,22v uit en met starten dipt ie even tot 10,87v dus mij lijkt dat aardig goed met dit weer (standje 18 graden, standje 3) Het hard blazen doet hij ook op stand 0.

 

WIE OH WIE herkend dit probleem? maandag kan mijn monteur pas kijken gezien hij nu net even lang weekend heeft.

Dus moederdag zit er ff niet in jeeee pfff.

 

ik hoor graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zit een scheurtje in de dikke korte slang aan de passagiers zijde. Die andere slang kon ik niet vinden maar deze.lijkt er wel heel erg op ik heb 2 foto's gemaakt maat weet even niet hoe ik die hier moet plaatsen

rechtsonderin op Meer Berichtopties klikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al weer opgelost!!! het was het scheurtje in de slang. die blies zo hard dat het leek dat het geluid uit de kachel kwam, fout melding was namelijk ook dat de gemeten waardes aan de voor en achterkant niet overeen kwamen. helaas dagje langer moeten wachten op de slang maar het de Passie weer voor de deur staan. bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden