Ga naar inhoud
  • 0

Positie sensor EGR sensor 2.


martijn v o

Vraag

Maar even een apart draadje geopend vanwege zaken die door elkaar gaan lopen.

 

Heb dus een storing op mijn EGR sensor 2.

Weet iemand waar deze zit zodat ik hem kan nakijken?

Foutmelding die ik krijg is:

 

1 Fault Found:

 

001031 - EGR Sensor 2

               P0407 - 000 - Signal too Low - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11100000

                    Fault Priority: 1

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 279413 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2016.04.25

                    Time: 16:17:40

 

             Freeze Frame:

                    RPM: 819 /min

                    Speed: 0.0 km/h

                    Load: 0.0 %

                    Lambda: -4.1 %

                    Mass Air / Rev.: 850.0 mg/str

                    Mass Air / Rev.: 445.0 mg/str

                    Bin. Bits: 00000000 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik ben de referentiespanning nog maar eens gaan meten, die was op de camping goed namelijk 5,01 Volt. Hier op de parkeerplaats was hij 3,6 Volt. Toen ik aan de kabelboom rommelde was hij 0 Volt. Oeps das niet goed.

Ik heb toen een paperclip in de stekker gedaan, deze opgebonden met een tayrib, en de multimeter aan de paperclip en de massa.

Toen ben ik op de kabelboom kan kloppen zodat ik de waarde zag veranderen. Zie hier het resultaat:

kabelboom.jpg

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Checking Voltage -- Switch the ignition On.

 

check the EGR/Potentiometer -N18/V338 - electrical harness connector terminal 2 to Ground for voltage. --

check the EGR/Potentiometer -N18/V338 - electrical harness connector terminal 6 to Ground for voltage. --

check the EGR/Potentiometer -N18/V338 - electrical harness connector terminal 3 to Battery Positive (+) for voltage.

 

Specified Value For Above Tests: Near Battery Voltage. --

 

check the EGR/Potentiometer -N18/V338 - electrical harness connector terminal 1 to Ground for voltage. -- Switch the ignition Off. Specified Value: Near 5.01 V

 

Dit heb ik gedaan en dat was in orde. Nu de klep nogmaals losnemen om dit te testen:

 

Checking Internal Resistance --

 

Using a multimeter, check the EGR/Potentiometer -N18/V338 - terminals 2 to 6 for resistance. Specified Value: 18.5 Ω (+/- 1.3 Ohms).

 

Using a multimeter, check the EGR/Potentiometer -N18/V338 - terminals 1 to 5 for resistance. Specified Value: 175.6 Ω (+/- 20 Ohms).

 

If Any Of The Specified Values Are Not Obtained: -- Replace the EGR/Potentiometer -N18/V338 -.

 

Ik ga maar eens kijken of ik iets kan verzinnen om op de pinnetjes te zetten heb eigenlijk geen zin om de handel weer los te schroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand met Etka eens kijken of het plastieke gedeelte een apart nummer heeft.

Het huis heeft nummer 03G-129-637-A

De klep heeft nummer 03G-131-502.

 

Maar op de klep zit nog een kapje met de electrische aansluitingen en de sensor. Misschien dat dit los te bestellen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderdelen besteld. eerst bij autoonderdelen24.nl omdat ze binnen 24 uur verzenden, maar vergeet het maar het werd 48 uur en dan ook nog vanuit Duitsland. Wat een verschrikkelijke f*** site is dat, ooit ook al iets anders daar besteld en dat was binnen 3 maanden kapot dus ik bestel daar nooit meer. Order geannuleerd en maar bij de dealer besteld, kan ik morgen tenminste lekker sleutelen. Vandaag dus met storing naar huis gereden met caravan. Omdat we wind mee hadden was het prima te doen, alleen met heuveltjes loopt ie aardig terug in snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de klepbediening vervangen, maar helaas dat heeft niet geholpen. Krijg dezelfde storing.

Ga nu maar naar de bekabeling kijken, ik snap er niets meer van.

De EGR sensor 2 is toch de sensor op de klep? ik zie geen andere sensoren zitten namelijk.

 

Wat ik wel gewijzigd zag is in de meetwaarde blokken hier gaf de positiesensor van de EGR klep eerst iets aan in de range van 0-12% variërend, en nu staat ie wel strak op 0%.

 

wat ik nog lees in Gerrit speek is dat ik de zekeringen kan kontroleren, maar de EGR en de klep worden toch gevoed vanaf de ECU, en daar is toch geen aparte zekering voor??

 

en het inleren van een EGR klep, dat lukt niet via de methode van VCDS daar staat rem en gaspedaal flink indrukken. Ik heb nu het contact 1 minuut aangezet, toen 1 minuut afgezet en daarna de motor 1 minuut laten lopen.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik ben de referentiespanning nog maar eens gaan meten, die was op de camping goed namelijk 5,01 Volt. Hier op de parkeerplaats was hij 3,6 Volt. Toen ik aan de kabelboom rommelde was hij 0 Volt. Oeps das niet goed.

Ik heb toen een paperclip in de stekker gedaan, deze opgebonden met een tayrib, en de multimeter aan de paperclip en de massa.

Toen ben ik op de kabelboom kan kloppen zodat ik de waarde zag veranderen. Zie hier het resultaat:

kabelboom.jpg

Net een naald in een baal hooi vinden,heb je goed gedaan aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat dacht ik ook. Ik heb inmiddels 6 aders gerepareerd en kan bevestigen dat de storing nu is verdwenen.

De draad voor de referentiespanning was er ook het ergste aan toe die was op zes plaatsen flink beschadigd.

Ben blij dat ik het gevonden heb want als de referentiespanning niet goed is, is vaak de ECU aan vervanging toe.

Ik heb dus nu wel een EGR klep over voor de voorraad.

Mijn vrouw wou de auto vanavond al in Ede parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja door het trillen van de kabels in de ribbelbuis. Ik heb nog niet met PON gemaild maar het zal wel een wagenspecifieke eigenschap zijn.

Van mij mogen ze de productielijn van de 3B weer opstarten dat is de beste auto die ik ooit heb gehad.

Deze springen de tranen me onderhand in de broek, als je weet wat ik daar zelf allemaal aan vervangen heb, waarvan ik van mening ben dat dat nooit kapot mag gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja door het trillen van de kabels in de ribbelbuis. Ik heb nog niet met PON gemaild maar het zal wel een wagenspecifieke eigenschap zijn.

Van mij mogen ze de productielijn van de 3B weer opstarten dat is de beste auto die ik ooit heb gehad.

Deze springen de tranen me onderhand in de broek, als je weet wat ik daar zelf allemaal aan vervangen heb, waarvan ik van mening ben dat dat nooit kapot mag gaan.

Goed bezig Martijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja door het trillen van de kabels in de ribbelbuis. Ik heb nog niet met PON gemaild maar het zal wel een wagenspecifieke eigenschap zijn.

Van mij mogen ze de productielijn van de 3B weer opstarten dat is de beste auto die ik ooit heb gehad.

Deze springen de tranen me onderhand in de broek, als je weet wat ik daar zelf allemaal aan vervangen heb, waarvan ik van mening ben dat dat nooit kapot mag gaan.

Als ik pon was....had ik je in dienst genomen :mrgreen: aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede grap rachid... Jij hebt overduidelijk geen ervaring met PON.

 

PON wil liever iemand zonder verstand van zaken zodat ze gewoon de gehele kabelboom moeten vervangen. Daar verdienen ze tenslotte meer op...

 

@@martijn

Mooi dat het opgelost is :thumb:

Ozzy is trots op je!

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede grap rachid... Jij hebt overduidelijk geen ervaring met PON.

 

PON wil liever iemand zonder verstand van zaken zodat ze gewoon de gehele kabelboom moeten vervangen. Daar verdienen ze tenslotte meer op...

 

@@martijn

Mooi dat het opgelost is :thumb:

Ozzy is trots op je!

Dank zou ik als klant weg lopen ozzy ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden