Schippersss Geplaatst 29 april, 2016 Rapporteer Geplaatst 29 april, 2016 (aangepast) Tijdens het International Motor Symposium in Wenen heeft Volkswagen de EA211 TSI evo gelanceerd. Een 1,5-liter metende TSI is de eerste telg van deze nieuwe motorenfamilie. Eind 2016 komen we de nieuwe 1,5-liter metende TSI voor het eerst op de markt tegen, aanvankelijk in twee vermogens: 130 pk en 150 pk. Het blok is voorzien van een turbo met variabele turbogeometrie (VTG), dus met elektrisch verstelbare schoepen op het turbinewiel. Zo kan de gasstroom efficiënter geregeld worden zodat de turbo zowel bij lage als hoge druk beter tot zijn recht komt. Volgens Volkswagen is het maximumkoppel bij 1.300 toeren beschikbaar. Het gemiddeld verbruik moet - vergeleken met vergelijkbare, huidige motoren - met zo'n 1,0 l/100 km zijn gedaald. Ook is het blok uitgerust met cilinderuitschakeling. De variant met 130 pk is volgens Volkswagen 10 procent efficiënter dan de 125 pk sterke 1.4 TSI die hij zal vervangen. Het blok zal 0W20 olie - dus met lage viscositeit - gebruiken als smeermiddel. Opvallend is dat Volkswagen kiest voor een 1.5 om de huidige 1.4 TSI's te vervangen. Veelal zoeken merken het in het verkleinen van de cilinderinhoud. Bron:Autoweek 29 april, 2016 aangepast door Schippersss 1 Quote
rob 44 Geplaatst 29 april, 2016 Rapporteer Geplaatst 29 april, 2016 Ziet en klinkt veelbelovend.doe me die ma 0 Quote
ArieV Geplaatst 29 april, 2016 Rapporteer Geplaatst 29 april, 2016 Ik vind die variable turbo geometrie niet zo hoop vol. Bij ons op het werk een hoop cummins motoren en die kunnen het niet heel houden. Met een beetje vervuiling is het klaar met de pret. 0 Quote
Nitro68 Geplaatst 30 april, 2016 Rapporteer Geplaatst 30 april, 2016 Hier wat meer details. http://www.inautonews.com/vw-unveils-its-new-1-5-litre-tsi-engine Zit teminste wel een flinke olieschraapveer op.............. 0 Quote
Ozzy Geplaatst 30 april, 2016 Rapporteer Geplaatst 30 april, 2016 Het volledige koppel bij 1300 rpm/min al tot beschikking, zal dat niet belastend zijn voor de koppeling? 1 Quote
rob 44 Geplaatst 30 april, 2016 Rapporteer Geplaatst 30 april, 2016 Zal het er niet op gemaakt zijn? 0 Quote
Schippersss Geplaatst 30 april, 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst 30 april, 2016 (aangepast) Als ik zo de foto's bekijk gaat dit een lekker motortje worden met vtg turbo. Allees wat fout ging bij de 1.4,1.8.2.0 moet hiet toch wel eruit gewerkt zijn. Tuning met deze turbo word een lekker denk ik zo! 30 april, 2016 aangepast door Schippersss 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.