Ga naar inhoud
  • 0

Apk vorste draagarm rubber links v.


passat1.9TDI2007

Vraag

Zoals iedereen krijg je een brief dat je op moet voor je APK.

Heb dit ook netjes in de agenda gezet. Ongeveer anderhalve week voor het verlopen van de APK dealer bellen om afspraak te maken.. helaas alles is vol.kom over 2 en halve week maar terug. ik noodgedwongen uitgeweken naar een lokale bandenboer. Week moeten wachten maar toch vandaag de keuring.

Resultaat afgekeurd speling op de voorste rubber van de draagarm.. natuurlijk kan dit gerepareerd worden voor €300.

Heb gezegd dat ik hier over moet nadenken op de terugweg dealer gebeld.. die zegt ja natuurlijk hebben wij over anderhalve week plek voor jou.. Waar is de auto op afgekeurd? Dealer zegt op speling wordt hij niet afgekeurd alleen maar op gescheurd en metaal op metaal.

 

Ben zelf gaan lezen bij het RDW heb een aantal keuringsstations gebeld..

 

Overal hoor ik een ander verhaal...

resultaat is auto ongekeurd.. weer een week moeten wachten voor de dealer afspraak rij nu al 2 weken ongedeerd rond.

 

Zijn hier keurmeesters of ervaringsdeskundige die kunnen vertellen wie er nu gelijk heeft.

 

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wie er gelijk heeft is niet te beoordelen zonder het draagarmrubber te zien.

Uitgaande van je forumnaam heb je een 3C Passat van 2007 en op basis daarvan zal ik niet zeggen dat het niet kan, maar ik heb zo'n wagen nog nooit hoeven afkeuren op speling op het voorste draagarmrubber.

 

Volgens artikel 48 lid 1 mag een overig draaipunt (want daar hebben we het over) niet meer speling hebben dan 1 mm (elasticiteit van het rubber buiten beschouwing gelaten). Volgens lid 2 mag een overig draaipunt geen contactplekken vertonen (ijzer op ijzer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden