Ga naar inhoud
  • 0

Verkeersbordherkenning: overlappende weergave


roel63

Vraag

Hallo beste forumleden,

 

SInds vorige week rijd ik de nieuwe passat varian Highline versie.

Echt heel tevreden van deze wagen.

Echter had ik een klein vraagje over de verkeersbordherkenning (optie die komt met side - en laneassist).
Ik heb de indruk dat de verkeerdborden wel worden gelezen maar de weergave of het active info display is niet correct.

Als er meerdere verkeersborden worden herkent worden deze achter mekaar weergegeven ipv naast mekaar (zie foto)

 

Iemand bekend met dit fenomeen en hoe is het op te lossen?

 

verkeersbord.jpg

 

 

Bedankt iedereen voor de feedback!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de navigatie op de Discover Pro aan hebt staan zie je de overlappende verkeersborden daar ook. Door bij de Discover Pro op de overlappende verkeersborden te tikken/drukken worden ze tijdelijk naast elkaar weergegeven, na een tijdje worden ze weer overlappend weergegeven. Als ik me niet vergis blijven ze op de AID overlappend weergegeven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zie je in dat geval keurig 2 verkeersborden onder elkaar op de Discover Pro, bijvoorbeeld een afwijkende maximum snelheid bij regen en de normale maximum snelheid daaronder. Ik denk dus niet dat de overlappende brden op de AID een bug is, er is daar geen ruimte om alle info over beide borden weer te geven. Zie het dus als een waarschuwing en kijk even op je DP-scherm wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iets dergelijks doet zich ook voor op het vorige model, de B7 met camera en RNS510. Op het display tussen de klokken (wanneer daar de verkeersbordenassistent is geselecteerd) worden twee borden altijd volledig weergegeven. Op de RNS510 worden ze overlappend weergegeven wanneer het display vrij vol staat met informatie. Dat is het geval wanneer de kaart met nog andere informatie (aantal satellieten, hoogte boven de zeespiegel, etc) wordt weergegeven.

 

De overlappende weergave geeft je het signaal dat er meer borden zijn. Volgens mij is dat een ontwerpkeuze in de userinterface geweest waar ze kennelijk aan vasthouden.

 

Meestal zie je twee borden bij een inhaalverbod. Dan zie je de snelheid + inhaalverbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de navigatie op de Discover Pro aan hebt staan zie je de overlappende verkeersborden daar ook. Door bij de Discover Pro op de overlappende verkeersborden te tikken/drukken worden ze tijdelijk naast elkaar weergegeven, na een tijdje worden ze weer overlappend weergegeven. Als ik me niet vergis blijven ze op de AID overlappend weergegeven worden.

 

Op de Discover Pro heb ik Splitscreen aan staan, in dat geval kunnen er overlappende verkeersborden op de rechterkant van het scherm in beeld komen. @@tvc15 : heb jij Splitscreen aanstaan op de Discover Pro? Als dat niet aan staat kan het zijn dat er geen overlappende verkeersborden verschijnen, en dat alle borden (maximaal 3) links op het scherm worden getoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Herbie voor je feedback!

 

Hmm lijkt dan toch een bugje te zijn..

Ik vraag het ook zeker even na bij de dealer.

Dat hoort zo, is bij mijn Octavia ook zo, als je met de mfa er naar toe gaat laat hij ze wel allebei zien, maar alleen de voorste zou op jou van toepassing moeten zijn, ik heb bijv. als ik met de aanhanger rij. de voorste 90 en het bord erachter 130km/h

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

ik ben nieuw hier en heb even een vraagje

bij ons is de max snelheid buiten bebouwde kom al een heel eind veranderd van 90 nr 70. De gps toont echter nog steeds overal dat ik 90 mag,

ik had gehoopt dat dit na de update weg zou zijn, maar helaas. Is dit ergens zelf aan te passen? 

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, aanpassing van de gegevens die weergegeven worden tov wat er in de Navi database zit kan alleen door de camera achter de voorruit gebeuren. Die kan de weergave overrulen wanneer hij iets anders ziet dan dat er in de database staat.

Als je geen camera hebt of wil plaatsen moet je wachten totdat de Navi database is bijgewerkt. En bij VW kan dat zo maar 1 jaar duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

camera heb ik wel, maar als ik buiten de bebouwde kom rijd gaat hij automatisch naar 90 tenzij er ergens een bord staat. ik had gehoopt dat dit met de update die ik nog maar enkele dagen geleden uitvoerde ging opgelost zijn maar niet dus; Nog een jaar wachten dus ? 

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden