Ga naar inhoud
  • 0

Sissende schokbrekers.


Fopperr

Vraag

Ik merk, nu het wat mooier weer wordt en het raampje open gaat, dat mijn schokbrekers om t minste of geringste een sissend geluid maakt.

 

Dit heb ik nooit gemerkt bij vorige auto's.

 

Zijn de schokbrekers aan het slijten en moeten worden vervangen? Of is dit normaal en moet ik me niet aanstellen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb ik bij mijn Leon en Passat ook gehad. Dealer zei dat het wel vaker voor komt. Zodra ze niet lekken en goed dempen was er niks aan de hand. Is de olie in de demper wat je hoort. Met warm weer kan t wat meer hoorbaar zijn.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb iig geen schroef in mn banden.

 

Het originele onderstel ben ik toch niet heel tevreden over. Kan ook zijn dat de schokbrekers werkelijk aan het slijten zijn. Over sommige drempels heb ik nl het gevoel dat de voor- en achterkant van de auto niet bij elkaar horen.

 

Wilde eerst de auto verlagen dmv veren maar ik was er al uit dat het toch een complete schroefset wordt. Eens even aankijken hoeveel haast daarbij is.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb iig geen schroef in mn banden.

 

Het originele onderstel ben ik toch niet heel tevreden over. Kan ook zijn dat de schokbrekers werkelijk aan het slijten zijn. Over sommige drempels heb ik nl het gevoel dat de voor- en achterkant van de auto niet bij elkaar horen.

 

Wilde eerst de auto verlagen dmv veren maar ik was er al uit dat het toch een complete schroefset wordt. Eens even aankijken hoeveel haast daarbij is.

Verlagen met alleen veren wordt een drama, niet doen. Doe het goed en vervang zowel de veren als de schokbrekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou ook een tijdelijke oplossing zijn hoor maar als ik kijk dat er ook nog een aantal extra kosten zijn zoals lhet uitlijnen, eintragen (Dld) en natuurlijk de montage én ook nog eens dat ik vermoed dat de huidige standaard schokbrekers aan hun einde zijn kan ik het beter goed doen.

 

Ik denk dat t een AP schroefset wordt. Hoor ik goede verhalen over. De normale verlagingsset van AP lees ik weinig over, is 30/30mm. Iemand hier ervaring mee? Hoef niet nl perse een schroefset, zeg ik nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden