Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0TDI 3C uitgevallen op snelweg


Wouter70

Vraag

Gister is onze Passat 2.0 TDI (2009) uitgevallen op de snelweg, er zat totaal geen leven meer in.

Afgesleept naar een VW dealer in de Meern maar die hebben na vandaag gezocht te hebben naar de oorzaak nog geen idee waar ze het moeten zoeken.

De accu was volgens de dealer helemaal leeg, je zou dan denken aan de dynamo lijkt mij. Na uitlezen gaf de computer aan dat het regelapparaat defect zou zijn. Matthijs heeft mij al verteld dat dit zeer sporadisch voorkomt en er dan al andere gebreken geweest zouden zijn. Er blijkt ook geen vocht in te zitten.

Een half jaar geleden ongeveer is wel de software voor de stuurkolom geupdate, het probleem toen was dat de motor soms spontaan uitviel bij inparkeren. Zou dit er nu ook weer iets mee te maken hebben?

Alle suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Snel een andere garage zoeken, de vw dealer in de Meern (muntstad) is denk ik met stip de slechtste vw dealer van nederland.

 

en bedankt!, begrijp dat u een slechte ervaring heeft.. lijkt een beetje op een rapper die nooit meer met KLM wil vliegen en de rest van Nederland daarover informeert...

 

 

Goeie uitspraak voor een eerste bericht

 +1 :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey fopperr, pcies my thoughts,

Mensen die een statement maken, doen dit omdat ze kennis van zaken hebben en onderbouwen de zaken waarover ze het statement maken,

Dit lijkt meer op het uiten van frustratie omdat je ergens dus duidelijk ontevreden over bent. Wel jammer dat de mededeling van de slechte dealer niet wordt toegelicht, wellicht kunnen we er nog wat van opsteken.

Persoonlijk ben ik van mening dat zo'n mededeling over het functioneren van een dealer zonder onderbouwing het geen enkele meerwaarde heeft op dit forum, en daarom ook verwijderd mag worden...

 

maar ja van de 156 VW dealers moet er natuurlijk eentje de slechtste zijn he, gelukkig houden we dan wel 155 goede over, ahum.. Alhoewel zij natuurlijk langs de pijpen van pon moeten dansen, daar zijn al meerdere draadjes mee vervuild... Back on topic.....

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen die een statement maken, doen dit omdat ze kennis van zaken hebben en onderbouwen de zaken waarover ze het statement maken,

Dit lijkt meer op het uiten van frustratie omdat je ergens dus duidelijk ontevreden over bent.

Persoonlijk ben ik van mening dat het geen enkele meerwaarde heeft op dit forum, en daarom ook verwijderd mag worden...

 

maar ja van de 156 VW dealers moet er natuurlijk eentje de slechtste zijn he, gelukkig houden we dan wel 155 goede over :blink1:

Tja laten we dat in het midden laten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

7 reacties maar of ik hier iets mee op schiet :neutral:

Volgens de dealer was toch het motorregelapparaat de boosdoener.

Muntstad wist me te vertellen dat dit onderdeel maar liefst € 1650,00 kost exclusief BTW en inbouwen.

Een ieder mag vinden van deze dealer wat hij vindt maar er is in mijn ogen wel meegedacht naar een goedkoper alternatief.

Er wordt een gebruikt onderdeel gemonteerd voor € 350,00 In totaal komt het op zo'n € 700,00 Blijft een hoop geld maar bij lange na niet wat een nieuwe kost.

 

Topic kan op slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kunnen wij nou weten waarom jou auto uitvalt?

Garage wist het niet en jij ook niet,er was geen achtergrond info die een beetje richting gaf.

Wat deed de auto van te voren?etcetc.

Dus daarom mijn antwoord

Misschien kan iemand van hier je helpen.

En meestal gaat een topic op slot als er een oplossing gegeven is dan leren we er misschien nog iets van.

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

7 reacties maar of ik hier iets mee op schiet :neutral:

Volgens de dealer was toch het motorregelapparaat de boosdoener.

Muntstad wist me te vertellen dat dit onderdeel maar liefst € 1650,00 kost exclusief BTW en inbouwen.

Een ieder mag vinden van deze dealer wat hij vindt maar er is in mijn ogen wel meegedacht naar een goedkoper alternatief.

Er wordt een gebruikt onderdeel gemonteerd voor € 350,00 In totaal komt het op zo'n € 700,00 Blijft een hoop geld maar bij lange na niet wat een nieuwe kost.

 

Topic kan op slot.

Zet de VW dealer er een gebruikt onderdeel in? En is het een gebruikte motorregelapparaat wat ze dan monteren? Wel balen Wouter, hoop voor je dat het toch nog mee gaat vallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen die een statement maken, doen dit omdat ze kennis van zaken hebben en onderbouwen de zaken waarover ze het statement maken,

Dit lijkt meer op het uiten van frustratie omdat je ergens dus duidelijk ontevreden over bent.

Persoonlijk ben ik van mening dat het geen enkele meerwaarde heeft op dit forum, en daarom ook verwijderd mag worden...

 

maar ja van de 156 VW dealers moet er natuurlijk eentje de slechtste zijn he, gelukkig houden we dan wel 155 goede over :blink1:

Gast, ik had het niet over jou. Fijn dat je de betekenis van statement met ons gedeeld hebt en een hele fijne avond????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr, Weet ik , als je dat anders hebt opgevat heb ik het niet goed geformuleerd, sorry mate , ik bedoelde het juist naar de gast die slechts 1 mededeling plaatst en weer de kuierlatten neemt, wellicht wilde hij/zij nog reageren......

 

@@Wouter, komt het oude regelapparaat in de auto retour, ben best benieuwd welk onderdeel nummer ze nou precies vervangen hebben...

 

Gtzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, die andere 350 euri is voor onderzoekskosten, auto staat er al sinds gister en met ze zijn een paar uur aan het zoeken geweest a € 90,00 p/u, auto staat 80 km bij mij vandaan en soms heb je (helaas) geen andere optie.

@@ka0191, Heb idd gevraagd om het oude onderdeel in de auto te leggen. Zodra ik hem morgen heb zal ik kijken of er een nummer op staat en hem even doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, die andere 350 euri is voor onderzoekskosten, auto staat er al sinds gister en met ze zijn een paar uur aan het zoeken geweest a € 90,00 p/u, auto staat 80 km bij mij vandaan en soms heb je (helaas) geen andere optie.

@@ka0191, Heb idd gevraagd om het oude onderdeel in de auto te leggen. Zodra ik hem morgen heb zal ik kijken of er een nummer op staat en hem even doorgeven.

ik denk dat ik dan toch ook maar onderzoekskosten moet gaan rekenen.. ik zou de oude computer wel eens willen zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden