Ga naar inhoud
  • 0

Chip Tunen 3C aan te raden en overwegingen


Xelcia

Vraag

Hola muchacho's,

 

ik heb een vraag over iets wat ik aan het overwegen ben, en waar beter info in te winnen dan bij jullie bronnen van wijsheid! :D :D

Ik heb op dit moment de 2.0TDI 110pk bluemotion onder de kap, nu overweeg ik om deze te chippen naar 185pk (stage 2), moet ik dan ook de uitlaat aanpassen of is dat alleen voor het

serieuze rijden? Ik ben voornamelijk uit op brandstof besparing en...ok, ook een beetje lol :angel: . Ik heb een bedrijf in 's Heerenberg gevonden, Tunex, die dat voor €275,- doen. Heeft iemand

daar ervaring? Ik hoor het graag!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ervaringen daar zijn heel verschillend. Meeste hier niet echt positief. Bedenk wel dat dit je motor betreft, 1 van de duurste onderdelen van de auto. Kijk dan aub niet wat het goedkoopste is. De goed aangeprezen bedrijven zijn hier toch wel jd,dvx,vag techniek, vvt, XT Motorsport en nog aantal. Dikkere downpipe is niet alleen goed voor de extra pk's en fun. maar ook voor de levensduur van de turbo. Temperatuur gaat omlaag omdat hij beter en sneller de gassen kan worden afvoert.

 

Bekijk voor je zelf even de kosten. Met grotere downpipe moet er sowieso een maat tuning op, dit brengt in de meeste gevallen extra kosten met zich mee.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tunex... jaa dat is een hele goede tuner man!

Spat de sarcasme er al vanaf? :mrgreen:

 

Gewoon naar JD in Lochem (dichtbijzijnste VAG tuner) gaan als je voor kwaliteit wilt gaan.

 

Momenteel kan jouw 2.0 tdi 110pk zo'n 175pk en 350nm doen, dus geen 390-400nm. Dit komt door de koppeling, die kan max 350nm koppel aan.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tunex? nee dank je... dan liever stock wat mij betreft :bash:

 

daarbij... stage 2 voor €275? daarvoor heb je nog geen standaard chip bij 'n tuner die wél weet waar hij mee bezig is. Beter wat doorsparen of gewoon laten voor wat het is. De horror verhalen van tunex zijn met de hopen te vinden op 't net.

aangepast door -=mYst=-
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb 2 weken geleden mn 2.0 tdi bkp laten chiptunen bij vagtechniek in Nuenen ben er echt zeer te spreken over en had dit veel eerder moeten doen.mn auto loopt zo lekker soepel en de power in elke versnelling is echt heerlijk. de service vond ik echt top een week na de chiptuning had ik de egr inclusief cooling verwijderd en deze werd ook nog is kosteloos weg geschreven door hun. kortom ik ben zeer tevreden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb 2 weken geleden mn 2.0 tdi bkp laten chiptunen bij vagtechniek in Nuenen ben er echt zeer te spreken over en had dit veel eerder moeten doen.mn auto loopt zo lekker soepel en de power in elke versnelling is echt heerlijk. de service vond ik echt top een week na de chiptuning had ik de egr inclusief cooling verwijderd en deze werd ook nog is kosteloos weg geschreven door hun. kortom ik ben zeer tevreden

+1

 

ik rij ondertussen al... euh... anderhalf of tweeënhalf jaar rond met 'n VAGtechniek maatchip (zou 't ff moeten opzoeken, maar momenteel weinig motivatie :lol: ) naar volle tevredenheid. Kostte wel wat meer dan die €275,  maar als je bekijkt dat ik voor 'n prijsverschil van €100 'n maatchip had tov standaardchip. Reken maar uit: standaardchip is gewoon erop flashen en klaar. Aan mijn auto zijn ze bijna 5 uur bezig geweest (oftewel 3 dvd's) met de instelling van: "hij is klaar als wij TEVREDEN zijn" ipv: klaar op 'n half uurtje...

 

TOP service daar, geen enkel probleem ondervonden... Verbruik valt prima mee en koppel kom ik nooit tekort.

 

Het kost wat, maar dan héb je ook wat... Of hoe zegt men dat weer op z'n klassiek Nederlandsch?

 

Bespaar je 'n hoop potentiële ellende en ga naar 'n specialist voor dergelijke ingrijpende aanpassingen, en dus niet voor 'n "wij doen alle merken aan superpromoties" gevalletje als Tunex

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de zuinigheid zit in je rechter voet..

 

maar 1 waarschuwing vooraf.

 

Tuning van een vw passat is verslavend.

Zorg dat het thuis front uw bijstaat in deze verslaving. Er is geen medicijn. behalve een lege bankrekening of kale geldboom.

 

Ik kreeg deze waarschuwing een jaar terug.. en hij klopt echt.

 

Wees gewaarschuwd, ik heb de grootste moeite om me in te houden. heb meer pks nodig.....

 

bij the way je kunt ook bij JB in dieverbrug terecht. Ik mag er niet meer heen ivm het afkick programma ☺

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door ATS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

P.s. Is zoiets "aan te rade " (lees kan het kwaad) om bij een km stand van 300.000 te doen?

 

Overigens ben ik een relaxte rijder dus voor de power doe ik het niet. Wel als jet soepeler rijdt maar VOORAL als het bijv je levensduur kan verlengen. Of denk ik te optimistisch ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op dit moment de 2.0TDI 110pk bluemotion onder de kap, nu overweeg ik om deze te chippen

Mazzelaar! Dat is verreweg het mooiste blok om te tunen. Het betreft hier een normaal 140pk TDI CommonRail blok van waarvan door VW het vermogen softwarematig is teruggeschroefd.

 

VW heeft destijds voor deze oplossing gekozen omdat ze helemaal van de pompverstuivers (oude 1.9TDI) af wilden en de vervanger in de vorm van de 1.6TDI CR nog niet in voldoende mate geproduceerd konden worden. Zodoende is het maar iets van 6-8 maanden leverbaar geweest in de 3C.

 

Laat even weten hoe het uiteindelijk is afgelopen, vinden we leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tunen voor brandstofbesparing vind ik de grootste onzin die er is, al helemaal als je zegt dat je naar 185pk wil. Veel vermogen en zuiniger gaat toch echt niet samen. Je haalt met motorTUNING een fractioneel beter verbruik maar ik adviseer om niet om die redenen van verbruik te tunen, maar puur omdat je een rijdbaardere auto ervoor terug krijgt.

 

Ik doe extreem veel met/aan tuning, ongeacht km-stand en heb er nooit nadelen aan ondervonden, muv dat je elke keer meer wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de zuinigheid zit in je rechter voet..

maar 1 waarschuwing vooraf.

Tuning van een vw passat is verslavend.

Zorg dat het thuis front uw bijstaat in deze verslaving. Er is geen medicijn. behalve een lege bankrekening of kale geldboom.

Ik kreeg deze waarschuwing een jaar terug.. en hij klopt echt.

Wees gewaarschuwd, ik heb de grootste moeite om me in te houden. heb meer pks nodig.....

bij the way je kunt ook bij JB in dieverbrug terecht. Ik mag er niet meer heen ivm het afkick programma ☺

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

Hier ben ik ook achter gekomen, maar het besef is al dat ik al verslaafd ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hehe, die verslavings verhalen....misschien moet ik het toch maar niet doen . Met een beetje geluk kan ik hem volgende maand laten kietelen, even de geldboom wat water geven en hopelijk bloeit die goed met het zonnetje . Ik heb na al deze wijsheid besloten om toch maar gewoon voor de custom chip te gaan en het gewoon goed te doen! Nogmaals thx voor de adviezen en ervaringen!

aangepast door Xelcia
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hehe, die verslavings verhalen....misschien moet ik het toch maar niet doen . Met een beetje geluk kan ik hem volgende maand laten kietelen, even de geldboom wat water geven en hopelijk bloeit die goed met het zonnetje . Ik heb na Almere wijsheid besloten om toch maar gewoon voor de custom chip te gaan en het gewoon goed te doen! Nogmaals thx voor de adviezen en ervaringen!

In Dronten zit eventueel Bull Power. Maar ik ben zelf ook naar Jos gereden in Dieverbrug

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Dronten zit eventueel Bull Power. Maar ik ben zelf ook naar Jos gereden in Dieverbrug

 

Gezien hun website zou ik er niet heen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

naar Jos? of bedoel je een andere website ozz

 

goede service, lekker lunch, altijd gezellige mensen aan tafel.

 

nee ik zou ook niet heen gaan.

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door ATS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met gepaste aandacht de reacties doorgelezen en ook ik ben van plan om mijn 3C uit 2008, welke ik morgen kan ophalen, te laten chippen mede omdat wij een redelijke grote caravan hebben.

Nou zit er bij ons in Alkmaar Hartog Tuning en dat ziet er hardstikke professioneel uit maar zou hier toch willen vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met Hartog Tuning. 

Geen idee nog over prijzen en wat wel wat niet mag / kan, vandaar dat ik mij aan het oriënteren ben.

 

Las ook iets over de ERG klep verwijderen danwel softwarematig uit te schakelen....Is dat ook aan te raden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk heb ik geen ervaring met tuning van Hartog, maar als ik dat zo lees op het Audi forum zit dat goed.

Wel heb ik persoonlijk een ervaring met Hartog omdat mijn auto daar in de buurt stond tijdens de vakantie met de bekende EGR storing, en toen hadden ze geen tijd voor mij, mij hebben ze daar nooit gezien, maar dat gaat dus ook niet meer gebeuren.

 

Ik weet niet welke 3C je hebt de 1.9 of de 2.0 maar die zijn beide goed te tunen. de 2.0 TDI heb ik en die is getuned tot 180 Pk en 390 nm. Dat is met onze caravan (LMC Musica490E 1500 kg) heel erg lekker.

 

De EGR zou ik softwarematig laten uitschakelen, dat scheelt een hoop vervuiling. Als je de 2.0 TDI hebt met roetfilter (BMP motorcode) dan kan je de EGR niet afblinden, hij heeft deze nog af en toe nodig voor het regenereren van het roetfilter.

 

Ik zou ook gelijk de warmte startcorrectie laten programmeren, dan start hij beter als hij warm is.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden