Ga naar inhoud
  • 0

VW Soundsystem voor 3C


dieseltje

Vraag

Omdat ik geen exacte info met de zoekfunctie kan vinden stel ik maar even mijn vraag.

 

Ik heb voor een prikkie een setje speakers van een origineel soundsystem voor VW gekocht.

Geen Dynaudio.

 

Wat is het grote verschil met de standaard speakers en een soundsysteem.

Heb je hier nog aparte tweeters voor nodig of zijn de standaard gelijk?

en heeft iemand ook een aansluit schema voor mij?

post-12164-0-60549900-1461055276_thumb.jpg

post-12164-0-88436600-1461055287_thumb.jpg

post-12164-0-16281100-1461055301_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet nog wel een dynaudio versterker. Een 3C0 035 456K. Deze is van een kennis van mij, hij had deze gekocht omdat hij dacht dat de kanalen voor het laag kapot waren, bleek dat er 4 laagspeakers kapot waren.

Gr Ed

 

 

Verzonden met iPhone 6s+ met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en zou ik de speakers ook zo kunnen aansluiten zonder versterker?

Zo te zien is er een scheidingsfilter tussen de mid en laag speaker

Het zal op zich wel werken maar,

je zou dan eens moeten kijken wat het verschil is in de ohmse waarde van de nieuwe en de oude speakers zodat je zeker niet de eindtrap van de head unit erdoor jaagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de ene staat 2ohm en op de andere 4ohm. Ik weet niet wat de standaard speakers zijn, maar 2ohm is wel weinig.

 

Het VW soundsystem wordt aktief aangestuurd met die uitzondering dat er voor tussen het laag en mid een passief filter zit. Die twee speakers worden dus passief gefilterd en door een gezamenlijke amp aangestuurd. De amp heeft dus 8 kanalen en stuurt daarmee 10 luidsprekers aan.

 

Op dit moment is er voor elke deur 1 kanaal beschikbaar op je headunit en dient de filtering volledig passief te gebeuren. Als je luidsprekers de juiste impedantie hebben zou dat betekenen dat je voor het mid aan de voorkant nog een laagdoorlaatsectie aan het filter moet toevoegen om het hoog uit de mid luidspreker te halen.

De standaard luidsprekers hebben een eenvoudig filter wat op de basluidspreker in de deur zit. Dit is een condendensator en zou mogelijk te handhaven zijn.

 

Kortom ik zie heel veel mitsen en maren om hier een mooi klinkend systeem van te maken. Met de Mix van componenten die je nu hebt zal het minder mooi zijn dan een VW soundsystem omdat het systeem uit balans is als het gaat om filter karakteristiek en geluidsopbrengst (rendement) van de individuele units.

Daarnaast bestaat het risico dat je de headunit te zwaar belast met de 2ohm waardoor heel makkelijk een eindtrap de geest kan geven.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bekabeling wordt zelf maken denk ik. Daar ben je wel een paar avondjes zoet mee...Je kan s zoeken naar een kabelset voor Golf6 dynaudio, volgens mij is de aansluiting op de versterker hetzelfde namelijk.

 

Maar als je er zo veel werk in gaat steken dan zou ik toch gelijk voor Dynaudio gaan. Het verschil in kwaliteit is duidelijk te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bekabeling wordt zelf maken denk ik. Daar ben je wel een paar avondjes zoet mee...Je kan s zoeken naar een kabelset voor Golf6 dynaudio, volgens mij is de aansluiting op de versterker hetzelfde namelijk.

 

Maar als je er zo veel werk in gaat steken dan zou ik toch gelijk voor Dynaudio gaan. Het verschil in kwaliteit is duidelijk te horen.

ook in prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de soundsystem versterker binnen gekregen incl de bij behorende kabelboom. Moet zeggen deze ik heel erg compleet.

 

Nu ben ik nog opzoek naar de pin bezetting van de deurstekkers.

Wie kan mij daar aan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de dikke pinnen in de deur gebruikt. Staat het nummer niet in die Dynaudio PDF?

Destijds heb ik alle pinnnen gekocht die daar in staan.

Ff zo'n nummer in Google gooien en je weet meteen hoe die er uit ziet en daarmee gelijk of het de juiste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk het wel in het lijstje. Alleen staat er niet precies welke pen waar hoort.

Aangezien ik al een deel van de kabelboom gereed heb, heb ik niet de hele boodschappenlijst nodig. Daarom is het gissen wat waar moet. Vandaar.

De kabelboom die ik met de versterker gekocht heb is echt helemaal compleet. De pinnen in de stijlen hoef ik alleen maar om te zetten.

Stekker blok in de radio is ook compleet.

Versterker stekkers zijn compleet. Gewoon een kwestie van neerleggen en ompinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Tikra

wat voor een set bedoel je?  Dynaudio of VW Soundsystem.

Ik heb een sound system set gekocht voor ca 200 euro.

Bij VW Soundsystem zijn de tweeters en de achter bass speakers gelijk aan het standaard audio systeem.

Daar heb je dus alleen de voor mid & bass speakers nodig. 

Belangrijkste is de kabelboom, aangezien die alleen al ca 200 euro .

Dynaudio moet je echt alle speakers vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is een gangbare prijs voor een complete dynaudio set.

10 speakers, versterker en evt kabelboom. Vaak zijn de sets zonder kabelboom.

Je kunt die zelf maken, maar is een flinke klus. Er is een kant en klare kabelboom op de markt, meen bij Kufatec. Die kost ca 200~250 euro.
zou ook even op Aliexpress kijken. Daar heb ik ook setjes gezien incl kabelboom voor in de deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden