Ga naar inhoud
  • 0

Airco maakt geluid


Fopperr

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij werkt perfect.

 

Ik rij niet vaak met airco, heb snel last van droge ogen en dat gaat meestal niet samen.

 

Het gorgelen is trouwens meer zoemen. Het gaat mee met het toerental van de motor. Wat wel raar is is dat als ik meer gas geef hij geen geluid maakt.

 

Ik weet niet precies hoe de aircopomp wordt aangestuurd maar als je meer gas geeft komt er dan ook meer spanning op de v-snaar (uitgaande dat de airco hierop aangedreven wordt)? Dat door meer gas hoger wordt waardoor er meer druk op de v-snaar komt en dus ook op de aircopomp?

 

Ik ben hiermee bij de dealer geweest vanwege garantie. Hij denkt dat bijvullen de optie is en hij zei dat hij het hoogst waarschijnlijk daarna niet meer doet. Aangezien de airco het uitstekend doet verwacht ik dat dit niet de oplossing is.

 

Volgende week wordt mn AP schroefset gemonteerd bij Matt en dan kijken we gelijk wel even naar dit euvel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een ratelend geluid van de AC. Ik verdenk zelf een fan die niet helemaal super meer loopt. Echter is het wel zo dat zodra de temperatuur bereikt is en de fan zachter loopt dat het geluid ook minder of zelfs weg is. Heel irritant als je lekker rustig in de auto wil zitten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan hebben jullie een ander probleem dan dat ik heb. Bij mij hoor je een soort van brommend/schurend geluidje zodra de AC aan staat. Zet ik deze uit, dan is het geluid volledig weg. Dit is ook niet afhankelijk van temperatuur oid.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen geconstateerd dat de airco helemaal niet meer blaast.....over 2 weken pas een plekje bij de garage. Zeer waarschijnlijk moet ie gewoon bijgevuld worden. 2.5 week geleden opgehaald met een extra afleverpakket (grote beurt e.d.). Jammer dat ze niet gelijk de airco controleren....
 

Nu 2 weken arko... :neutral: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een ratelend geluid van de AC. Ik verdenk zelf een fan die niet helemaal super meer loopt. Echter is het wel zo dat zodra de temperatuur bereikt is en de fan zachter loopt dat het geluid ook minder of zelfs weg is. Heel irritant als je lekker rustig in de auto wil zitten.....

Ondertussen naar de garage geweest. 2 weken geleden hield de airco er helemaal mee op. Gevolg: bloedheet in de auto plus de kleppen die begonnen te trillen. Heel irritant voor een stille auto. Zeker goed hoorbaar bij klinkerstraatjes, maar ook op de snelweg. 

Vandaag auto opgehaald bij de garage en het bleek dat de kachelmotor vast zat. Deze is er uitgehaald en vervolgens weer gangbaar gemaakt. Nu dus weer heerlijk stil. 

 

Schade in €: 0,00 Lang leve goeie garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde met de airco bij mijn Passat: "klinkt alsof een fan niet helemaal super mee loopt". Klinkt harder binnen vanuit het dashboard, dan onder mijn motorkap en gaat mee op toeren van de auto! 

Eerste advies van VW garage was bij laten vullen - zo gezegd zo gedaan, geluid nog precies hetzelfde... wel €100 lichter :-(

 

weet iemand of er een ventilator in het airco system zit, die alleen aan gaat als de airco aan gaat?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom @@jrijswijk. Ik heb hetzelfde, airco doet het prima alleen maakt meer geluid, toerental afhankelijk. Zodra de airco niet meer werkt komt er een andere pomp in, dit is hoogstwaarschijnlijk de veroorzaker.

Ik heb hetzelfde als wat jij hebt Foperr. Rijdt er al 2,5jaar mee....hoor het enkel (zacht)bij stationair en tot 2000rpm. Daarboven overheerst motorgeluid.

Denk dat het geen kwaad kan, weet niet beter dat hij dit doet.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden