Ga naar inhoud
  • 0

RNS 300 vervangen door een RNS 510 met bluetooth module


BvanGeest

Vraag

Goedenavond allemaal.

 

Ik heb een Passat van januari 2008, hij zal ongetwijfeld in 2007 gebouwd zijn. Maar ik ben al een paar weekjes aan het dubben, of ik mijn RNS 300 met wisselaar en touch adapter, vervang voor een RNS 510.

Ik wil muziek kunnen streamen (spotify / Deezer) via bluetooth vanaf me telefoon naar de RNS.

Nu begreep ik dat de RNS 510 B versie geschikt zou zijn voor VW modellen tot bouwjaar 2008, dus daar valt die van mij ook onder.

Maar nou begreep ik, dat je niet kan streamen met de RNS 510. Hiervoor zou je ook een andere bluetooth module moeten aanschaffen.

 

Of is het ook mogelijk om een RNS 315 met bluetooth in te bouwen?

Ik heb ook stuurwiel bediening, en dit moet wel blijven werken.

 

Kunnen jullie mij vertellen, wat de mogelijk heden zijn?

 

Groeten Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je wel of niet navigeren met de headunit? Zo niet kun een update van de bluetooth module doen (kost ongeveer 9 tientjes), een extra kabel trekken voor stereogeluid en je RNS300 vervangen door een RCD310. Heb ik in mijn vorige 3C gedaan en werkte prima. Is ook een relatief goedkope optie om het origineel op te lossen. Moest alleen wel even de navi uit laten coderen ivm foutmeldingen.

 

Geen navilock en/of slapeloze nachten, gewoon iPhone (of welke telefoon dan ook) in de houder op het dashboard en Google Maps icm Spotify via Bluetooth gebruiken. 

 

Overigens zul je hoe dan ook je bluetooth module moeten vervangen en een een kabeltje moeten trekken ivm mono geluid. Daar ontkom je niet aan voor welke optie je ook kiest. Met je RNS300 kun je in ieder geval bar weinig met bluetooth helaas behalve bellen....

aangepast door DiMarco1976
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik wil wel navigeren met de head unit. Dat is ook een beetje het probleem met de RNS300, updates zijn achterlijk duur, en het blijft een verouderd systeem.

Als je een Benelux CD wil, kost het €130. Dan voor Frankrijk ook weer €130, en ga zo maar door. Dan ben je met een nieuwer systeem veel goedkoper uit.

Ook wordt ik gek van alle CD's die ik heb, dus ik had al een kastje ingebouwd, waar je ook een SD kaart en USB stick met muziek in kon doen, maar dat werkt ook niet altijd zoals het zou moeten.

 

Maar nu heb ik Spotify/Deezer, en wil ik het liefst normaal kunnen streamen, dat werkt echt perfect.

Dus ik hoop dat ik dat ook aan de gang kan krijgen in me eigen auto.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Gr. Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich wel mooi om het OEM te houden, ben ik voorstander van. Je kunt dan niet anders dan module vervangen en kabel trekken. Of je dan RNS310 of RNS510 neemt maakt dan niet meer uit behalve in prijs.... Check ook voor de zekerheid je gateway, genoeg verhalen te vinden over lege accu's.

Succes, ben benieuwd wat het gaat worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik heb ook even gekeken naar de chineese zooi, die RNS 510 look, maar dat kost ook €500. En ik ben bang, dat het niet is, wat ik er van verwacht.

Als het erin zit, moet het goed werken ook.

Dus dan maar voor een gebruikte RNS310/315/510.

 

Weten jullie ook welke bluetooth module ik moet hebben, om hem om te bouwen?

 

Gr. Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Bob,

 

 

Heb zelf een rns315 en voorheen een 510. Nadat deze 2 keer gestolen was toch maar iets veiligers gekocht.

 

Mis er niets aan en kan hier wel via bt mee afspelen maar dat ligt ook een beetje dat mijn huidige voorzien was van de 315 en mijn vorige later uitgerust met 510.

 

Ik mis alleen de looks en het grote scherm. Verder is het een perfect apparaat. Oja, heeft ook een mini jack input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden