Ga naar inhoud
  • 0

Xenon 3C aan 1 kant brand heel zwak.


R36 Driver

Vraag

Forummers,

 

Kan iemand mij misschien zo zeggen wat volgend probleem kan zijn!?

 

Gisteren einde van de dag in eens een melding op het dashboard abblendlicht Rechts defect.

 

Ik uitgestapt en zie daar de rechter Xenon brand idd heel zwakjes, lichtopbrengst ik schat 1/3 tov de linker.

 

Heb ik het dan juist dat de Xenon lamp zelf niet stuk is maar dat hij te weinig spanning krijgt van de ballast/starter !?

 

Of is het zo dat een Xenon lamp die defect is zwakker brand voordat ie helemaal kapot gaat?

 

Ben benieuwd of iemand info heeft, bedankt alvast.

 

Betreft een 3C 2008

aangepast door R36 Driver
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlik heeft de Xenonbuis het opgegeven. Vlak voor ze kapot gaan kunnen ze ook van kleur veranderen en/of minder gaan branden.

Even het rubber kapje van de koplamp halen en de lamp uit de fitting trekken. Waarschijnlijk is de buis helemaal grijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je snelle reactie !

 

Even er uit halen gaat helaas niet, want het tankje van de ruitensproeier zit nog geen centimeter achter het klepje aan de achterkant van de koplampunit.

 

Ik bestel dan gewoon 2 nieuwe lampen en vervang Links en Rechts in een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is idd best dat je ze allebei in 1 keer vervangt. Je hebt dan toch de bumper eraf en je zou niet anders zien dat dan de andere lamp binnen de kortste keren het ook opgeeft en kan je terug de bumper eraf halen om de andere kant te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben bij mijn 3C tussen het ruitensproeier tankje en de koplamp doorgegaan. Ik heb behoorlijk grote handen, het ging niet makkelijk, maar het gaat.

Lamp zit gewoon in de fitting geklemd. Eerst de rubber dop achter koplamp verwijderen. De oude lamp eruit trekken.  Even met een spiegeltje en een zaklamp kijken of de nieuwe lamp ervoor zit en vanachter er in drukken.

De bumper hoeft er echt niet af.

Werkje van 10 minuten voor beide zijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben bij mijn 3C tussen het ruitensproeier tankje en de koplamp doorgegaan. Ik heb behoorlijk grote handen, het ging niet makkelijk, maar het gaat.

Lamp zit gewoon in de fitting geklemd. Eerst de rubber dop achter koplamp verwijderen. De oude lamp eruit trekken.  Even met een spiegeltje en een zaklamp kijken of de nieuwe lamp ervoor zit en vanachter er in drukken.

De bumper hoeft er echt niet af.

Werkje van 10 minuten voor beide zijden.

als het 'n originele xenon is, dus geen h7 aftermarket, moet de bumper er wél vanaf. Die lampen zijn nogal verschillend van de "gewone" lampunits

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De TS heeft een R36 dus dan lijkt het me sterkt dat daar geen oem xenon in zit. En bij oem xenon is het helaas niet binnen 10min opgelost en moet bumper er we degelijk af gehaald worden en de units moet los gehaald worden voor je aan de lamp kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reactie's.

 

Is idd OEM Xenon en de bumper moet er af.

 

Vanavond naar huis gereden en de rechter Xenon brand helemaal niet meer, dus kaduuk.

 

Weet iemand zo te zeggen wat voor een lamp er in zit en heeft  Iemand tips waar te kopen: Dealer of Automaterialenzaak.

 

Bedankt !

aangepast door R36 Driver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Navi16  bedankt !

 

 

@ Ozzy40

 

Klopt dat er in de door jou genoemde lamp een geintregeerde starter hoort te zitten en dat deze dan ook past in OEM Xenon?

 

http://www.well-done-xenon.nl/Osram-D1S-Xenarc-66043-66042-66144-

 

Die van de link moet je hebben.

 

Je kan ook deze nemen trouwens -> http://www.well-done-xenon.nl/Osram-D1S-Cool-Blue-66140CBI

Als je 5000-5500k zou willen tenminste...

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lampen zijn hetzelfde qua wattage als een originele lamp enkel de kleurtemperatuur is meer neigend naar wit-blauw maar meer wit dan blauw. 6000K is ook wit-blauw maar meer neigend naar blauw. Origineel zit er 4300 in dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen,

 

Bedankt voor alle tips.

 

Heb vanmiddag 2 nieuwe Osram Xenon lampen gekocht bij http://www.carfantasy.nl/ voor de prijs van 49,99 per stuk.

 

Vanmiddag alles gedemonteerd, koplamp units er uit nieuwe Xenon lampen er in en alles weer gemonteerd.

 

Alles bij elkaar 2 - 2,5 uurtjes werk.

 

Enneh alles werkt weer als van ouds.

 

Bedankt voor alle reactie's !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen,

 

Bedankt voor alle tips.

 

Heb vanmiddag 2 nieuwe Osram Xenon lampen gekocht bij http://www.carfantasy.nl/ voor de prijs van 49,99 per stuk.

 

Vanmiddag alles gedemonteerd, koplamp units er uit nieuwe Xenon lampen er in en alles weer gemonteerd.

 

Alles bij elkaar 2 - 2,5 uurtjes werk.

 

Enneh alles werkt weer als van ouds.

 

Bedankt voor alle reactie's !

vergeet je lichten niet af te (laten) stellen he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden