Ga naar inhoud
  • 0

Flikkerende xenon aftermarket


Roeland

Vraag

hallo,

 

Ik heb gisteren een aftermarket xenon setje geïnstalleerd op m'n O2 2011

 

nu ging instaleren prima veel beter dan m'n oude passat 3c unit er uit en binnen instaleren. Balasteb en can-bus cancelers passen mooi achter de dop.

 

Lampen starten prima op alleen flikkeren ze heel licht!! Lijkt wel of ze net niet genoeg stroom krijgen... Is niet echt het stroboscoop effect maar gewoon lichtjes

 

Ik heb bij de passat 3c wel eens gehoord dat je de xenon in vagcom kan aan vinken zo dat ze meer stroom krijgen kan dat ook bij de Skoda octavia?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij ook in het systeem aangevinkt xenon zonder shuter of hoe het ook heet,en het werkt perfect.

 

Daarvoor had ik HID belasten en die gingen flikkeren en elke keer uit en aan,bleek dat ik de verkeerde had bestelt.

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HID betekent High Intensity Discharge, dus vertaald hoge intesiteit ontlading. Dat is omdat Xenon geen gloeidraad heeft maar een gas ontladingsbuis.

Alle Xenon is dus HID, ook de "Canbus" versie.

Xenon gebruikt vaak minder stroom dan Halogeen, daarom worden er Canbus cancellers geplaatst om het stroomgebruik gelijk te krijgen, zodat het Canbus systeem geen storing gaat aangeven in je dashboard.

Het zou kunnen dat een ballast, of een Xenon lamp niet goed is en daarom gaat flikkeren.

De boordspanning is daar ook belangrijk bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben geen expert met vagcom dus kan je niet precies vertellen waar, maar als je in de juiste module zit moet je even de pagina's doorskippen en kom je de mogelijkheid tegen om Voltage voor voor en achterlichten kunt aanpassen. Stond bij mij op 13.0V en de verhoging naar 13.5V was bij mij voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

brengt het nog risico's met zich mee als ik de cancellers ertussen uit haal?

 

@@Fopperr

van welk bouwjaar was jouw Superb?

                 en het hoger zetten van de V doe je dat met het aanvinken van de xenon in vagcom of ergens anders?

 

Als je de cancellers er tussenuit haalt blijft de Xenon het gewoon doen. Het enige "gevaar" is dat je een melding krijgt dat een lamp defect is, omdat je canbus ziet dat er zonder de cancellers te weinig stroom loopt. Er kan verder niets kapot gaan. Cancellers er weer tussen en de melding is weg.

Ik gebruik zelf 35 Watt Xenon zonder cancellers in mijn 3C en heb geen fout meldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja klopt maar niet dat ik dan door piekspanningen van alles om zeep help denk daar aan bij de sommige autos de ruitenwissermotor doorbrande

 

Als je motor loopt heb je een boordspanning van 13,9 a 14 Volt. Een stuk hoger dus als de verwachtte 12 Volt. Een vehoging van de spanning van de verlichting voor van 13 naar 13,5 Volt zal dus geen problemen geven. In een voertuig zonder canbus draait de Xenon immers op 14 Volt. (als de motor loopt)

Dat komt door de laadspanning van de dynamo, die moet altijd hoger zijn dan 12 Volt anders kan hij niet laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden