Ga naar inhoud
  • 0

Full Fis upgrade


Mizjel

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar voor deze upgrade moet je wel canbus hebben.. Weet niet of jouw 3BG van 2001 dat al heeft, dacht dat ze het pas hadden vanaf 2003-2004.

Hmm dat is jammer...Maar naar full Fis blijft nog wel mogelijk toch? Heb nu deze teller, ff een afbeelding erbij gedaan als voorbeeld

 

547413e503f693c75f827aa6dbd1d382.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle 3BG hebben canbus

 

 

Achter op de teller unit zitten twee stekkers. Een blauwe en een groene.

Op de groene stekker zitten de contacten voor zowel drivetrain canbus als de Comfort canbus. 

De Comfort canbus geeft een aantal signalen door zoals contact aan/uit en dashboard verlichting aan/uit incl dimmen. Daarnaast wordt ook het snelheids signaal doorgegeven.

 

Comfort Canbus 

Pin 8 is de Can Hi  (oranje/groen)

Pin 9 is de Can Lo  (oranje)

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de canbus signalen die ik opgegeven heb zijn voor comfort signalen om navigatie of radio aan te sluiten

zoals MFD-G met TMC module of een Radio CD type Delta 6

Weet niet of de signalen die jij nodig heb via comfort canbus doorgegeven worden.

Dan zul je moet aansluiten op drivetrain canbus (ook wel Highspeed canbus) Die hebben andere aansluit pinnen

zal kijken of ik die nog kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via internet al een aantal tellers voorbij zien komen, maar voor mij is nog 1 ding onduidelijk. Binnenkort heb ga ik een MFD inbouwen en wil graag dan ook de pijlen in m'n Fis scherm. Nu heb ik ook de volgende kabelboom gevonden:

 

http://www.kufatec.nl/shop/nl/volkswagen/passat/passat-3b/fis-mfa-harness-vw-passat-3b-w-mfd-mcd-gamma

 

Alleen zie ik nergens op de telers een aansluiting hiervoor? (Alleen een blauwe en groene)

 

Of zit ik nou gewoon naar foute tellers te zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De teller is binnen

 

Aangezien ik de teller nog binnen 2 weken retour mag sturen, wilde ik checken of alles goed werkt. De stekkers zitten er gelukkig nog aan, maar na een zoektocht op Google krijg ik de pinbezetting nog niet helemaal duidelijk in beeld.

Zou iemand mij misschien kunnen aangeven welke kabels ik precies moet aansluiten op 12v om de werking van de teller te testen?dad25b42441c826c97d6ec3cc4f83f33.jpg

aangepast door Mizjel
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden