Ga naar inhoud
  • 0

Sleutel B8 openen


bobbal

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een ongelukje gehad met de sleutel van mijn passat B8. Hij werd per ongeluk in de wasmachine gestopt met alle gevolgen vandien. Ik heb hem gedroogd met een haardroger en tot op heden werkt alles. Ik zou echter graag de sleutel volledig openmaken. Tot nu toe kan ik enkel de fysieke sleutel er uithalen, maar er zou toch iets meer mogelijk moeten zijn (bvb om batterij te vervangen). Ik vind er niets over op internet en ik kan de garage op dit moment niet bereiken. Weet iemand hoe de sleutel te openen? Het betreft volgend model:

8afc35ffe8f6e8ae8df74d2f94aaf761.png

31546dddeb4c6b9682c5bb5eba3ca22a.png

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bovenkant naar de zijkant wegschuiven? Net als bij de B7 wellicht.

Daarna op de deelnaad de twee kunststof helften scheiden.

 

Staat het ook niet gewoon in de handleiding?

 

Ik heb alle mogelijke delen proberen verschuiven, maar ik durf ook niet echt veel kracht zetten. Mijn vrouw is op dit ogenblik weg met de auto (andere sleutel) en de handleiding zit daar uiteraard in. Ik bekijk het zeker straks eens.

 

Welkom!

 

Ik weet niet hoe deze open moet, maar leg hem anders in een bakje met rijst neer, die neemt dan eventueel nog wat vocht op!

 

Goeie tip, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag mijn sleutel behuizing vervangen.

Eerst klepje van de batterij verwijderen

Dan wat duns ertussen steken hij is geborgt onder de VW sticker. Zorgen dat je erboven komt en dan omdrukken naar beneden toe dan komt het metalen deel los. Deze een klein stukje omhoog drukken en dan naar links duwen daar is hij ook geborgd en dan kan je het metalen deel eraf halen. Het binnen werk zit erin geklikt kan je met beleid eruit halen en overzetten in je nieuwe sleutel.

 

De borging onder de sticker had ik beschadig waardoor het metalen deel niet goed meer klemt. Gelukkig zat er bij de sleutel van alie een nieuw binnen werk dus de printplaat maar even overgezet.

 

 

20230812_212454.jpg

20230812_212526.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden