Ga naar inhoud
  • 0

Lawaai motor DSG bak, vooral bij gas los, remmen op de motor


rmeulen

Vraag

Hallo allen,

Na lange tijd weer eens op de site gekomen. Hiervoor lang geen problemen gehad met mijn passat variant 175pk automaat uit 2009. Km-stand 375000 !

 

Ik heb jullie advies/feedback nodig voor ik naar meneer VW ga voor verder onderzoek.

 

Sinds enige tijd maakt de motor (of de versnellingsbak) lawaai bij optrekken in de lage versnellingen en nog duidelijker bij het loslaten van het gaspedaal, dus bij afremmen op de motor (terugschakelen).

Bij een koude motor lijkt de lawaai erger dan na enige tijd gereden te hebben.

 

Met lawaai bedoel ik iets mechanisch, draaiend. Lastig te omschrijven. Is ook niet constant. Als er niet geschakeld wordt klinkt alles onder de motorkap gewoon. Het voelt als een koppeling/versnelling issue mijns inziens.

 

Ik ben het forum al helemaal door geweest maar heb geen thread gevonden waarin een probleem wordt beschreven die lijkt op mijn ervaring hierboven.

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen een idee te krijgen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dan kan ik met die info gewapend met meneer VW overleggen.

 

Groet, Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo ferre en vdub, bedankt voor jullie feedback.

Inmiddels hoor ik bij gas loslaten een gierend geluid. Het andere lawaai lijkt wat minder geworden. Nog steeds het 2massa vliegwiel?  :?:

 

Verder lees ik dat deze reparatie nogal aan de prijs is bij vader VW. Wat zijn mijn alternatieven in de buurt van Almere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK, dank voor de reacties zover. Ben vandaag bij de VW garage langs geweest. Rondje meegereden. Advies is om niet meer te rijden. Zou een versleten lager kunnen zijn en zelf een tekort aan vloeistof!?! Morgen gaat de Passat dan toch maar voor een officiële diagnose naar VW. Ik duim dat de problemen minder groot zijn dan ik vrees.

Ik hou jullie op de hoogte van dit mankement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels een paar weken verder. DSG Bak blijkt defect. Er was vochtigheid onder de bak geconstateerd. Olie lek? Voorstel VW STealer is nieuwe bak, of gereviseerde inbouwen. Auto ongeveer 9000 euro waard, nieuwe bak en gereviseerd bak respectievelijk 7000 of 6000 euro. Alleen de diagnose was al 740 euro!!! :twisted: Na de eerste schok over de prijs wat alternatieven gezocht ...

Auto staat nu bij Alex Automatic Gear. Kosten revisie ongeveer 2800 euro. Nog steeds veel geld maar in vergelijking met de VW STealer toch iets vriendelijker. Het schijnt dat de VW STealers defecte bakken ook bij dit bedrijf brengt voor revisies. Heb goeie hoop dat hiermee de levensduur van mijn Passat nog wat jaren wordt verlengd door deze reparatie. 

Alleen voor de sjoemelsoftware mag de VW STealer mijn auto nog aanraken. Daarna is het gedaan met ze. In ieder geval de dealer in Almere.

 

Wordt vervolgd zodra de auto weer rijklaar voor de deur wordt afgeleverd... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels een paar weken verder. DSG Bak blijkt defect. Er was vochtigheid onder de bak geconstateerd. Olie lek? Voorstel VW STealer is nieuwe bak, of gereviseerde inbouwen. Auto ongeveer 9000 euro waard, nieuwe bak en gereviseerd bak respectievelijk 7000 of 6000 euro. Alleen de diagnose was al 740 euro!!! :twisted: Na de eerste schok over de prijs wat alternatieven gezocht ...

Auto staat nu bij Alex Automatic Gear. Kosten revisie ongeveer 2800 euro. Nog steeds veel geld maar in vergelijking met de VW STealer toch iets vriendelijker. Het schijnt dat de VW STealers defecte bakken ook bij dit bedrijf brengt voor revisies. Heb goeie hoop dat hiermee de levensduur van mijn Passat nog wat jaren wordt verlengd door deze reparatie. 

Alleen voor de sjoemelsoftware mag de VW STealer mijn auto nog aanraken. Daarna is het gedaan met ze. In ieder geval de dealer in Almere.

 

Wordt vervolgd zodra de auto weer rijklaar voor de deur wordt afgeleverd... :mrgreen:

Heb je Eric @@diesel986 ook een pb gedaan en gevraagd wat hij voor je kan betekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het bovenstaande verhaal was nog niet helemaal afgerond.

De kosten van de diagnose staat inmiddels weer op mijn rekening. Onduidelijkheid of de DSG bak er wel of niet was af geweest voor de diagnose is reden voor de STealer om genoemde tegemoetkoming te doen na mijn schriftelijke klacht hierover!?!

Vandaar dan ook mijn vraag naar een betrouwbare en betaalbare garage voor de onderhoud van mijn 'Silver Bullet' (Passat Variant 2.0 TDI uit 2009).

 

Intussen staat de auto met een kapotte turbo bij een garage in Diemen. Morgen weer ophalen met een nieuwe turbo. Beetje pech de laatste maanden :-( 

 

Hoop dat dit het wel zo'n beetje geweest is met de kosten. Is wel veel geld zo vlak na elkaar. Vandaar de volgende vraag;

 

Met 376000 km op de teller, welke kosten zijn er te verwachten de komende 20000 / 30000 kms? DSG en Turbo zijn gedaan. Remschijven en blokken ben ik niet zo bang voor, dat kan ik zelf. 

Ik lees op het forum dat er liefhebbers zijn die makkelijk de 6 ton op de teller hebben. Ben benieuwd met welke kosten ze die stand bereikt hebben.

 

Alvast weer bedankt voor jullie positieve bijdrage aan mijn thread op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ok, kom niet dagelijks op deze site. Auto inmiddels voorzien van een nieuwe Turbo, maar helaas ook een nieuwe aandrijfas rechts voor. Kapot gegaan terwijl de turbo werd of was vervangen. 

Hoop dat het hierbij blijft. Genoeg kosten gemaakt nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden