SHEK Geplaatst 28 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2016 (aangepast) Drie vragen: 1. Zijn er meer Passat B8 rijders waarvan de auto een aardig slokje olie lust? Ik heb inmiddels twee keer een fles moeten bijvullen. 1e keer bij 12.000km. 2e keer bij 19.500km. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. bij mijn vorige B7 1.6 tdi ook wel eens wat moeten bijvullen, maar dat was dan meestal vlak voor een beurt. Daarvoor had ik een Renault Scenic 1.5 dci (ook met 30.000km onderhoud interval). Bij deze auto heb ik nooit olie bijgevuld tijdens de 180.000km die ik daarin heb gereden. De dealer geeft aan dat het normaal is. Wie heeft dezelfde ervaring? 2. Wie weet of de Passat B8 BE R-line een andere achterruit heeft dan bijvoorbeeld een comfort-line of GTE? Mijn achterruit is ingegooid en de nadat Carglass de achterruit had vervangen, paste de zwarte kunststof sierlijsten niet meer. Nu zijn ze reeds drie weken op zoek naar de juiste ruit. 3. Is het normaal dat de motorventilator soms zo'n 5 minuten blijft draaien, nadat de motor is uitgeschakeld, terwijl het buiten tussen de 5 - 12 graden is? Dit heb ik wel eerder meegemaakt in het verleden, maar dan bij 30+ graden. Iemand een idee of dit normaal is? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Ewout 28 maart, 2016 aangepast door SHEK Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 28 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2016 (aangepast) 1. 1 liter op 12.500km is niet zo erg, maar dat ie 7000km later ineens weer een litertje wilt, dat zou ik wel erg vinden. Even langs gaan bij de dealer, auto zit nog in de garantie periode. 3. Dat zou kunnen komen door het regeneren van de roetfilter. 28 maart, 2016 aangepast door Ozzy40 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SHEK Geplaatst 28 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2016 Bedankt Ozzy40 Ik ga deze week inderdaad even lang de dealer. Ik heb tevens nog een probleempje dat de navigatie in het Active info display regelmatig niet opstart. Zal ook wel gereset moeten worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kiprich Geplaatst 30 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2016 Dat olieverbruik viel mij ook al op. Ik heb nu 2 keer de melding van mijn olieniveau op het dashboard gekregen (ik sta nu op 26.000km). Er is inmiddels 1 flesje olie bijgegaan, hopelijk houdt hij het nu uit tot mijn eerste onderhoudsbeurt. Voor de zekerheid heb ik nu altijd een flesje olie in mijn kofferbak liggen, zodat ik kan bijvullen wanneer hij weer gaat piepen (ik weet het.... je bent te laat als het lampje gaat branden...) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
NightBlueBE-R Geplaatst 30 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2016 Dat olieverbruik viel mij ook al op. Ik heb nu 2 keer de melding van mijn olieniveau op het dashboard gekregen (ik sta nu op 26.000km). Er is inmiddels 1 flesje olie bijgegaan, hopelijk houdt hij het nu uit tot mijn eerste onderhoudsbeurt. Voor de zekerheid heb ik nu altijd een flesje olie in mijn kofferbak liggen, zodat ik kan bijvullen wanneer hij weer gaat piepen (ik weet het.... je bent te laat als het lampje gaat branden...) Meestal gaat het lampje branden bij een koude start. De olie nis dan wat dikker en staat dan iets lager. Hoop dat het verbruik niet te erg gaat worden maar kan er nog niks over zeggen met 2500 km op de teller. Mijn vorige Mondeo 1.6 TDCI op 170.000 km nooit één druppel olie bijgevuld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Micky Geplaatst 30 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2016 Bij de 1.6 in de Octavia gooi ik er ook elke 15000 een liter bij, als ik de caravan trek nog meer. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
red2003 Geplaatst 30 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2016 Ik heb er nu 11.000 km opzitten en 1 liter olie erbij gedaan. Ook ik heb altijd een literfles olie in de achterbak, ben ik gewend van mijn vorige auto (audi) En de ventilator? is mij nog niet opgevallen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Herbie Geplaatst 30 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2016 Eerste keer dat ik een melding kreeg over het oliepeil (oranje lampje, gelukkig nog niet rood) was bij iets meer dan 9.000 km. Halve liter olie bijgevuld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer een melding krijg. Vond het ook wel vroeg om olie bij te moeten vullen na 9.000 km... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ivo's Geplaatst 31 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2016 Is helemaal niet gek zo'n olieverbruik in het begin. Delen moeten op elkaar 'inslijten', dus kan er wat meer olie verbrand worden... Zou wel beter moeten worden na verloop van tijd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 31 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2016 hou het in de gaten zou ik zeggen. vw's zijn wel olie gebruikers en soms zit daar een oorzaak aan. en laat je niet weg sturen bij de dealer. je heb nu nog garantie.. Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SHEK Geplaatst 3 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 april, 2016 Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels met de dealer afgesproken het olieverbruik in de gaten te houden. Het verbruik zou nu aanzienlijk moeten afnemen. We zien het nog even aan. Woensdag komt er een nieuwe achterruit in die Carglass rechtstreeks bij VW heeft besteld. Ben benieuwd of het zaakje nu gaat passen Draaiende ventilator is inderdaad het regeneren van het roetfilter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 3 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 3 april, 2016 Vonden ze het olieverbruik verder wel acceptabel? Anders krijg je straks het verhaaltje wat audi 2.0tfsi rijders hebben, die krijgen te horen dat 1 liter op 2000km acceptabel is... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 3 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 3 april, 2016 Bij mijn 3c 2.0 TDI, BMP bijna 290.000 op de teller, hoef ik nooit olie bij te vullen. ook niet met caravan trekken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SHEK Geplaatst 6 april, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 april, 2016 Het olieverbruik zou nu moeten afnemen. Ik houd het in de gaten, door regelmatig even te peilen. Er ligt nu wel standaard een flesje in de auto Vandaag is ook de achterruit weer vervangen. Nu voor het juiste exemplaar. Blijkt dat deze toch zo'n drie a vier centimeter smaller is aan beide zijdes. Nu passen de kunsstof sierstrips weer normaal. Vreemd is wel dat beide ruiten het zelfde serienummer op de ruit hebben. De medewerker van Carglass wees me daar op. Nou ja, probleem is opgelost. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
louisvdd76 Geplaatst 7 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 april, 2016 Hier met 26.000 ook al 2x oranje lampje gehad. Rij ook regelmatig grote afstanden op de Duitse snelweg. En daar geef ik wel gas. Record (bergaf) is 223km/h op de teller. Best netjes voor een 1.6 TDI. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten