Ga naar inhoud
  • 0

Boordcomputer Hoofdmenu


Passaatje

Vraag

Hoi allemaal,

 

Na lange tijd storingsvrij gereden te hebben met onze Passat Variant uit 2000 ( waarbij ook dank aan het forum) was het moment onlangs daar om hem in te ruilen voor een Passat Variant Highline uit 2011. Dat is wel even een wereld van verschil. Er zit een instructieboekje bij de auto en die heb ik echt wel nodig. Het gekke is wel dat het instructieboekje een paar tabbladen in het hoofdmenu aangeeft, die ik in onze boordcomputer helemaal niet kan vinden. Klinkt jullie dat bekend in de oren? Ook zou ik via het stuur de telefoon moeten kunnen bedienen, maar er gebeurt helaas niets en wederom ook geen tabblad voor telefoonopties. Ik hoop dat jullie enig licht in de duisternis kunnen brengen. Alvast dank. Groetjes Karen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Karen, Alle opties in de manual hoeven niet perse in de auto te zitten. Volgens mij worden ongeveer alle mogelijke opties besproken in zo'n manual.

 

Waar leid je uit af dat deze opties aanwezig zijn in de auto? Het is soms wat onduidelijk wat wel of niet in de auto aanwezig is hoor.

 

Wist je dat we altijd heel vrolijk worden van foto's van de auto.

 

Veel plezier met je nieuwe wagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh..de foto is wel klein uitgevallen zie ik.. :roll:

Maar goed, waarom denk ik dat de boordcomputer iets uitgebreider mag zijn? Naast de pook zit een toets waarmee je de bandenspanning zou kunnen controleren. Pak ik het instructieboek erbij dan vertelt dat boek mij hoe ik dat moet doen. Als ik dat volg, zou ik op een gegeven moment uit bij een afbeelding waarbij de auto van bovenaf wordt afgebeeld met daarbij de verschillende waardes moeten uitkomen. Bij mij komt er geen afbeelding, laat staan enige vorm van vermelding van de druk. Waarom dan wel de knop, maar niet het tabblad?

Volgens de verkoper heeft de auto lane assist. Dit is te activeren volgens het boekje via het tabblad assists. Daar kom ik alleen de pauzeonderbreking tegen. Voor de rest niets.

Op mijn stuur zit links een aantal knoppen waarmee ik de telefoon zou kunnen bedienen. Er gebeurt niets wanneer ik daar op druk. Ik heb mijn telefoon via de jvc-navigatie geupload en hoor die ook via de boxen in de auto. Wil ik het volume harder of zachter zetten via het stuur gebeurt er niets.

Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan daar het een Highline betreft er toch wat opties te activeren moeten zijn. Ik snap dat er meerdere types zijn en het dus onbegonnen werk is alles per auto te duiden. Zodra er tussen haakjes optioneel achter staat, begrijp ik dat het niet standaard is. :angel:  Staat het er niet bij dan verwacht ik dat de highline ( als de meest uitgebreide versie) er over beschikt of is dat te kort door de bocht?

Had ik al wel gezegd dat hij super rijdt?  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk is op de sticker voorin het service boekje of het wel een highline is? Of rijd ermee langs een dealer of een andere vw garage om het na te vragen hoe dingen werken als ze er op zitten. Ook staan erop de sticker alle optie codes waarmee de auto is uitgerust af fabriek.

 

Hetzelfde geldt voor de bandenspanning, die knop is alleen om in te leren als je de banden hebt opgepompt of hebt gewisseld. Contact aan knop ingedrukt houden en je krijgt een ping te horen, dan is deze gereset en ga je rijden dan door middel van je abs sensoren weet de auto de omtrek, loopt een band af, dan verandert de omtrek en gaat het lampje branden.

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is niet helemaal correct vinnie, bij mij vraagt hij in het hoofdmenu van de bc om een bevestiging. Bij mijn superb was het enkel knop vasthouden tot je ping hoorde.

 

Ik zou even terug gaan naar de Dealer waar de auto gekocht is. Zij kunnen je vertellen wat je auto wel of niet kan. Is de auto gekocht met een optie waarvan blijkt dat deze achteraf ontbreekt heb je een goede reden om eens over een vergoeding/gratis beurt te spreken of deze optie achteraf in te laten bouwen, hoewel de meeste dealers dat waarschijnlijk niet kunnen ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt idd 2 soorten bandendruk controle. 1tje die dmv omtreksnelheid werkt en dus geen druk uitlezing weergeeft maar enkel een melding geeft. Het ander systeem is met druk sensoren in de wielen en de sensoren geven de drukken door naar een antenne thv de achterbumper. Deze drukken kan je dan visualiseren in de teller.

 

Verder maak ik op uit de uitleg dat er geen oem radio systeem in de wagen zit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de verkoper heeft de auto lane assist. Dit is te activeren volgens het boekje via het tabblad assists. Daar kom ik alleen de pauzeonderbreking tegen. Voor de rest niets.

Heb je een camera achter de achteruitkijkspiegel zitten? Dat is een voorwaarde om over Lane Assist te kunnen beschikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allemaal,

 

Na lange tijd storingsvrij gereden te hebben met onze Passat Variant uit 2000 ( waarbij ook dank aan het forum) was het moment onlangs daar om hem in te ruilen voor een Passat Variant Highline uit 2011. Dat is wel even een wereld van verschil. Er zit een instructieboekje bij de auto en die heb ik echt wel nodig. Het gekke is wel dat het instructieboekje een paar tabbladen in het hoofdmenu aangeeft, die ik in onze boordcomputer helemaal niet kan vinden. Klinkt jullie dat bekend in de oren? Ook zou ik via het stuur de telefoon moeten kunnen bedienen, maar er gebeurt helaas niets en wederom ook geen tabblad voor telefoonopties. Ik hoop dat jullie enig licht in de duisternis kunnen brengen. Alvast dank. Groetjes Karen

Als je op de speaker drukt op het stuur,mute je radio dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden